Wyrok ten jest kolejnym z serii korzystnych rozstrzygnięć dla Prymatu w sporze z Podravką, bowiem wcześniej, 15 czerwca 2005, Sąd Republiki Łotewskiej odrzucił apelację Podravki w tej sprawie. Podobnie korzystne dla Prymatu było orzeczenie Sądu I instancji z dnia 17 czerwca 2004. Także przed sądami polskimi Prymat wychodził obronną ręką w sporze z Podrvaką. W dniu 23 marca 2005 Sąd Okręgowy w Gliwicach oddalił powództwo Podravki przeciwko firmie Prymat o zakazanie czynów nieuczciwej konkurencji. Także przed Urzędem Patentowym Rzeczpospolitej Polskiej nie udało się Podravce unieważnić prawa rejestracji znaku towarowego KUCHAREK. Decyzją z dnia 9 maja 2000r Urząd Patentowy RP oddalił wniosek Podravki.
Szczególnie istotne dla sprawy jest uzasadnienie wyroku Sądu Okręgowego w Gliwicach, w którym stwierdza on, iż „nawet gdyby pominąć samo brzmienie czy znaczenie stosowanych przez strony nazw produktów oraz nazw producenta, również same graficzne elementy spornych opakowań, nawet rozpatrywane w całości, jako kompozycja, nie noszą znamion podobieństwa, mogącego prowadzić do konfuzji wśród konsumentów nabywających oferowane przez strony towary.” Sąd uznał ponadto, że chociaż elementem „wspólnym” obu opakowań są wizerunki kucharza, to są one zupełnie różne. Wizerunek kucharza z opakowania Vegety jest rysunkowy i obejmuje jedynie głowę i szyję oraz dłoń z charakterystycznym gestem. Opakowanie KUCHARKA zawiera fotografię popiersia kucharza. Różna jest wielkość postaci, oraz stopień ich wyeksponowania. Inna jest także kompozycja warzyw na obu opakowaniach. W przypadku Vegety warzywa są rysunkiem niepołączonym z postacią kucharza, zaś na opakowaniu KUCHARKA widnieje zdjęcie warzyw „nachodzące” na zdjęcie postaci kucharza.
Sąd uznał jednoznacznie, iż nie zachodzi w przedmiotowej sprawie naśladownictwo opakowania jednego producenta przez innego, ale jedynie zastosowanie przez producenta KUCHARKA ogólnej konwencji zgodnej z powszechną tendencją panującą na rynku spożywczym.
– Kolejny korzystny dla nas wyrok potwierdza bezzasadność oskarżeń Podravki w stosunku do naszego produktu. KUCHAREK jest bardzo silną marką, ma lojalnych konsumentów, którzy doskonale wiedzą, co kupują – mówi Radosław Kasperowicz, dyrektor zarządzający w firmie Prymat Sp. z o. o.
– Orzeczenia kolejnych sądów upewniają nas w przekonaniu, że nasi niektórzy konkurenci próbują osłabić sukces rynkowy KUCHARKA prowadząc działania, które noszą znamiona czarnego public relations – dodaje Przemysław Pająk, public relations manager w Prymacie.