„Oddziały bankowe nadal są najistotniejszą formą kontaktu z bankiem dla 72 proc. klientów, choć jednocześnie ponad 80 proc. osób narzeka na kolejki oraz czas konieczny do załatwienia sprawy – wynika z badań firmy doradczej Deloitte.” donosi dziennik.
„Kluczową przewagą placówki nad bankowością elektroniczną czy telefoniczną, wskazywaną przez respondentów, jest możliwość spotkania się twarzą w twarz z doradcą bankowym. Ponad jedna trzecia uważa, że jest to bezpieczniejsza forma kontaktu z bankiem.” informuje „Rz”.
Instytucje finansowe często przedstawiają bankowość elektroniczną jako dobrą alternatywę dla transakcji wykonywanych w oddziale. I faktycznie – przelew zlecony za pośrednictwem internetu może być nawet osiem razy tańszy niż przelanie środków w standardowy sposób. Jednak część użytkowników wciąż uważa tę formę przekazywania pieniędzy za mało bezpieczną i awaryjną.
Więcej w „Rzeczpospolitej” w artykule Moniki Krześniak „Placówki bankowe nadal w cenie”.