W 2002 roku skutecznie wdrożono nowoczesny system bankowy, który centralizuje działania banku. Wprowadzony w sieci system informatyczny jest podstawą do dalszego rozwoju Banku. Dzięki interaktywnemu serwisowi internetowemu, rozbudowanym usługom teleserwisu i technologiom SMS i WAP, bez wizyty w tradycyjnym oddziale Banku można teraz zarówno założyć dowolny rachunek jak i korzystać przez 24 godziny na dobę z całej gamy usług bankowych.
Przełomowa dla funkcjonowania Banku w Polsce była także rozbudowa i reorganizacja sieci placówek bankowych finalizująca fuzję Nordea Bank Polska SA i BWP Unibank SA. Duże nakłady na system informatyczny oraz inwestycje w rozbudowę sieci nowych oddziałów nie pozostały bez wpływu na wynik finansowy w 2002 roku. Na ostateczny wynik Banku, obok kosztu realizowanych inwestycji, wpływ miała także pogarszająca się sytuacja makroekonomiczna w Polsce. Zła sytuacja na rynku przyczyniła się do podjęcia decyzji o dokonanie pod koniec 2002 roku bardzo rygorystycznej oceny jakości portfela kredytowego, co w konsekwencji doprowadziło do powiększenia rezerw na poczet przeterminowanych kredytów.
Ostatecznie Nordea Bank Polska SA przy przychodach ze sprzedaży usług bankowych na poziomie około 65 mln zł poniósł w 2002 roku stratę netto na poziomie 31 mln zł.
Poczynione w ubiegłym roku inwestycje stanowią jednakże dla naszego Banku podstawę do dalszego rozwoju i wpłyną w dłuższym okresie na poprawę jakości obsługi klientów.