W II kw. 2020 r. decyzję o zmianie rachunku bankowego z wykorzystaniem systemu Ognivo podjęło 4 395 osób. Najwięcej wniosków w tym kwartale – ponad 2 tys. – wpłynęło w czerwcu.
W celu przeniesienia rachunku z dotychczasowego banku do innego z wykorzystaniem obsługiwanego przez KIR systemu Ognivo wystarczy złożyć wniosek i upoważnienie dotyczące przeniesienia usług. Równocześnie w taki sam sposób można złożyć wniosek o zamknięcie rachunku bankowego.
Za pośrednictwem systemu Ognivo klienci banków mają możliwość wydania dyspozycji przekazania środków czy przeniesienia zleceń płatniczych i pełnomocnictw złożonych w dotychczasowym banku. Wszystkie formalności z tym związane przejmuje bank, którego stajemy się klientem. Na wniosek klienta bank może dodatkowo przekazać informację o dokonanej zmianie rachunku bankowego wskazanym przez klienta instytucjom. Cały proces zajmuje zaledwie kilka dni i nie wymaga udziału klienta.
Liczba wniosków o przeniesienie rachunku bankowego z wykorzystaniem Ognivo w II kw. 2020 r. wyniosła 4 395. W tym samym okresie 2019 r. odnotowano 15 850 takich wniosków. Na zamknięcie dotychczasowego rachunku w II kw. 2020 r. zdecydowało się 4 379 osób, czyli ponad 99 proc. wszystkich wnioskujących o zmianę rachunku. Przeniesienia salda dokonało 4 109 osób, tj. blisko 94 proc. wnioskujących. O przeniesienie zleceń stałych wystąpiły 454 osoby, a o przeniesienie poleceń zapłaty – 335 osób.
System Ognivo umożliwia bezpieczną i szybką komunikację on-line pomiędzy bankami a innymi podmiotami uprawnionymi do uzyskiwania informacji objętych tajemnicą bankową. Więcej informacji na stronie www.ognivo.pl
Źródło: KIR