19 lutego Nordea Bank Polska rozpoczyna ogólnopolską kampanię reklamową konta Nordea Spektrum, w ramach której zachęca do przeniesienia usług do banku Nordea. Obietnica załatwienia przez Nordea Bank formalności związanych ze zmianą konta bez opłat, jest dodatkowym jej atutem. Samo konto gwarantuje darmowe wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce oraz bezpłatne przelewy przez Internet. Za jego prowadzenie klient nie ponosi żadnych opłat, jeśli spełniony jest prosty warunek wpływów minimum 1500 złotych albo klient przeniósł się do Nordea z innego banku, razem z historią konta.
Celem kampanii, opartej na haśle ”Przeprowadź się do banku Nordea. Formalności załatwimy za Ciebie”, jest pokazanie korzyści konta Nordea Spektrum oraz poinformowanie o ułatwieniach w przenoszeniu konta osobistego do Nordea. Istotne jest dalsze wzmacnianie pozycjonowania banku jako instytucji cechującej się przyjazną kulturą sprzedażową, dbającą o wysoką jakość serwisu oraz oferującej doradztwo na najwyższym poziomie przy utrzymywaniu atrakcyjnych cen produktów.
Osią kampanii jest idea przeprowadzenia się do banku uosabiającego wygodę, w którym panuje pogodna atmosfera, a doradcy świadczą w pełni profesjonalne usługi. Puenta spotu nawiązuje do budowania bliskiej relacji, które korzeniami tkwią w pozbawionej barier i przyjaznej skandynawskiej kulturze korporacyjnej.
Bieżąca kampania jest kontynuacją prowadzonej w styczniu kampanii promocyjnej wygodnego przenoszenia rachunku bankowego. W ramach tej usługi Nordea Bank oferuje bezpłatne przeniesienie konta wraz z jego saldem i usługami płatniczymi, zamkniecie rachunku w dotychczasowym banku oraz bierze na siebie wszelkie formalności z tym związane. Za pośrednictwem zmodyfikowanego mikroserwisu www.przenieskonto.nordea.pl możliwe jest wysłanie prośby o kontakt telefoniczny z pracownikiem Call Centre lub złożenie wniosku o przeniesienie rachunku.
Bank Nordea jest laureatem ostatniego rankingu Newsweeka. Szczególnie wysoko oceniono w nim przyjazność placówek, kulturę pracowników, jakość obsługi i przyjazne procedury.
Działania promocyjne skierowane są do ludzi zainteresowanych nowoczesnymi usługami bankowymi zamieszkujących miasta powyżej 100 tys. mieszkańców. Odbiorcami są posiadacze kont osobistych, którzy chcą zmienić obecny bank ze względu na wysokie ceny i niską jakość obsługi lub ci, którzy chcą otworzyć rachunek oszczędnościowo–rozliczeniowy w kolejnym banku. Są to ludzie mobilni, dynamiczni, aktywni zawodowo. z wykształcenie co najmniej średnim.
Kampania mediowa, z wykorzystaniem telewizji, prasy i internetu, rozpocznie się 19 lutego. 30 sekundowy spot będzie emitowany w stacjach ogólnopolskich tj. TVN, TVP1, TVP2, Polsat, kanałach tematycznych TVN (TVN Style, TVN Turbo i TVN Warszawa), TVN24 oraz w stacjach pakietu ATMedia i pakietu telewizji N. Reklamy będzie można zobaczyć w takich tytułach prasowych jak Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita i Polityka. Działania obejmą także internet, w tym bannery w wybranych serwisach, e-mailingi, emisję linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google. Konto będzie promowane również w porównywarkach, na wybranych serwisach społecznościowych oraz serwisach biznesowo-ekonomicznych.
Zmodyfikowano mikroserwis sprzedażowy www.spektrum.nordea.pl, na którym klienci znajdą szczegółowe informacje o produkcie, kalkulator przeliczający koszty prowadzenia konta osobistego w innym banku oraz prosty wniosek sprzedażowy.
Konto Nordea Spektrum zostało wprowadzone z sukcesem na rynek w 2008 roku. Do dotychczasowej oferty bezpłatnego dostępu do wszystkich bankomatów w Polsce, bezpłatnych przelewów oraz darmowego prowadzenia konta (przez pierwsze trzy miesiące oraz później, w przypadku średnich miesięcznych wpływów powyżej 1 500 zł), umożliwia od tego roku bezpłatne i szybkie przeniesienie konta z innego banku.
Kreację kampanii przygotowała agencja reklamowa Hand Made, spoty zrealizował dom produkcyjny Papaya Films, a zakupem mediów zajął się dom mediowy MPG. Planowaniem i zakupem działań w internecie zajęła się agencja Media Contacts, a kampanię internetową przygotowała agencja interaktywna Genero.
W spocie wystąpił związany z bankiem Nordea – ambasador marki – Tony Hyyryläinen. Reżyserem spotu jest Tomasz Nalewajek. Ze strony banku za produkcję odpowiada Sławomir Ronkowski, dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji. W agencji Hand Made nad kampanią pracował zespół w składzie: Karolina Piwowarczyk (art director), Joanna Wierzbiak (copywriter) oraz Katarzyna Mietniowska (account manager).
Nowy spot można obejrzeć na kanale Nordea TV: www.youtube.com/NordeaTV.
Źródło: Nordea Bank Polska