Raiffeisen Bank Polska, który przygotowuje się do połączenia z Polbank EFG, otwiera postępowanie przetargowe na agencję kreatywną.
Do finałowej fazy przetargu, po weryfikacji credentials od kilkunastu wybranych agencji, zostanie dopuszczonych kilka najlepszych ofert. Zwycięska agencja będzie odpowiedzialna za wprowadzenie na rynek nowej marki Raiffeisen Polbank i jej bieżącą obsługę. Zakończenie procesu wyboru agencji reklamowej planowane jest na koniec lipca.
„Zależy nam na tym, by do przetargu stanęły agencje, które dobrze rozumieją specyfikę naszej branży, ale jednocześnie są w stanie zaproponować coś świeżego. Będzie to dla nich spore wyzwanie, ponieważ dotąd Raiffeisen i Polbank działały na innych polach, odwoływały się do innych grup klientów; to łączenie bankowości korporacyjnej i dla zamożnego klienta indywidualnego z bankowością stricte detaliczną. Obie marki są dobrze znane, ale funkcjonują w różnych segmentach, niosąc ze sobą inne atrybuty. Nowy brand ma je połączyć i zaskoczyć konkurencję” – podkreśla Joanna Cegłowska, dyrektor Departamentu Marketingu i PR w Raiffeisen Bank Polska.
Połączony bank będzie działał pod marką Raiffeisen Polbank, odzwierciedlającą wyjątkową reputację marki Raiffeisena w skali międzynarodowej i bardzo wysoką rozpoznawalność Polbanku na lokalnym rynku. „Twarzą” Polbanku jest najwybitniejsza polska biegaczka narciarska Justyna Kowalczyk, która w marcu przedłużyła kontrakt o kolejne 2 lata i będzie współpracować z połączonym bankiem.
Raiffeisen Polbank będzie bankiem uniwersalnym, oferującym pełny zakres produktów i usług dla wszystkich segmentów, dysponujący bazą prawie miliona klientów i siecią ok. 450 placówek w 150 miastach Polski. Połączenie obu instytucji ma nastąpić w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
Źródło: Raiffeisen Bank Polska