PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRPrzyszłość deweloperów z e-mail marketingiem

Przyszłość deweloperów z e-mail marketingiem

Marketing i PR 02.11.2012 (13:08)

Mailingi promocyjne są dziś jednym z coraz powszechniej stosowanych sposobów reklamowania inwestycji przez deweloperów. Nadal jednak reklama mailingowa ma mniejszy udział w planach marketingowych wielu firm niż reklama za pomocą innych kanałów promocji.

Badania przeprowadzone przez portal GetResponse.pl pokazują skuteczność e-mail marketingu. Jak się okazuje, ponad 83% firm deklaruje stosowanie różnych elementów kampanii email marketingowych, przy czym najlepsze wyniki osiągają firmy zatrudniające od 51 do 250 pracowników. W ich przypadku skuteczność wynosi 69%, a koszty przeprowadzenia takiej kampanii szybko się zwracają.

Branże, które inwestują zasoby w targetowanie komunikacji i lepsze dopasowanie treści, chwalą się największym zwrotem z prowadzonych działań e-mail marketingowych mówi Maciej Ossowski z GetResponse.

E-mail marketing w branży deweloperskiej


Wielu deweloperów, zwłaszcza mniejszych, nie korzysta ze statystyk dotyczących skuteczności różnych sposobów promowania swoich inwestycji. Kiedy natomiast decydują się na działania marketingowe, to wybór najczęściej pada na najbardziej popularne kanały promocji, takie jak reklama prasowa, reklama banerowa w portalach internetowych lub outdoorowa.

W przypadku dużych firm jest znacznie lepiej, gdyż najczęściej przygotowują one plan sprzedaży jeszcze przed rozpoczęciem inwestycji, co daje znacznie lepsze efekty, ponieważ możliwe jest wówczas zaplanowanie budżetu na różne rodzaje działania marketingowego,
a w tym również e-mail marketing.

Dyrektor ds. sprzedaży w agencji E-ffectica.pl, Anna Pytkowska, w wystąpienie pod tytułem Efektywny marketing internetowy w branży nieruchomości wygłoszonym podczas konferencji Innowacje Rynku Nieruchomości. przygotowała krótki komentarz na temat wyboru kanałów promocji, za pomocą których deweloper najczęściej kontaktuje się z potencjalnym klientem.

Bez wątpienia na pierwszym miejscu jest Internet. Potencjalni klienci najczęściej zapamiętują reklamy dewelopera umieszczone w wyszukiwarce (41%), na portalach internetowych (40%) i witrynach związanych z budownictwem (37%). Wielu z nich styka się z reklamą dewelopera dzięki banerowi umieszczonemu na portalach społecznościowych (16%) lub trafiając na oficjalne konto inwestora na Facebooku, albo innych portalach społecznościowych (17%).

Z przedstawionych badań wynika również, że wielu ankietowanych (40%) chciałoby się dowiedzieć o inwestycji dewelopera właśnie z Internetu. W tym miejscu otwiera się pole ogromnych możliwości dla e-mail marketingu, który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom odbiorcy, który dostaje gotową ofertę inwestora na swoją skrzynką mailową.

Każda branża rządzi się innymi prawami. Również skuteczne metody docierania do klienta znacząco się różnią. Firmy deweloperskie, pomimo że e-mail marketing sprawdza się dobrze, wciąż używają go stosunkowo rzadko i pozostaje przez nie niedoceniany. Z pewnością charakteryzuje się bardzo dużym potencjałem. Jego siła to przede wszystkich bezpośrednie dotarcie z dopasowaną ofertą do klienta oraz dobre efekty przy stosunkowo niewielkich nakładach finansowych mówi Romuald Margol z portalu PolishProperty.eu, organizator konferencji Innowacje Rynku Nieruchomości.

Jak powinna być przygotowana dobra kampania e-mail marketingowa?


Podstawą jest zbudowanie odpowiedniej listy odbiorców, do których będzie rozsyłana oferta. Bazę subskrybentów najlepiej budować umożliwiając zapis do newslettera bezpośrednio na własnej stronie internetowej. Chodzi o to, aby mail trafił do osób faktycznie zainteresowanych ofertą. W tym celu należy na stronie zamieścić odpowiedni box, który umożliwia pozostawienie swojego adresu e-mail. Dobrze jest umieścić formularz do zapisywania się na newsletter nie tylko na głównej stronie, ale również na podstronach oraz koncie na Facebooku.

Szczególnie istotne jest skupienie się na działalności na portalach społecznościowych. Badania pokazują bowiem, że wiele firm (40%) nie umieszcza na swojej facebookowej stronie formularza zapisu na newslettera i nie decyduje się na zaawansowane elementy kampanii email marketingowych.

Przed przystąpieniem do kampanii e-mail marketingowej powinno się zadbać o zebranie wszystkich zgód formalnych na przetwarzanie danych osobowych i przesyłanie informacji środkami komunikacji elektronicznej.

Bardzo ważne jest przygotowanie atrakcyjnej wizualnie oprawy graficznej. Oferta powinna być ponadto na tyle krótka, aby odbiorca wiadomości mógł ją szybko przeczytać
i zapamiętać najważniejsze informacje. Podstawowymi informacjami zawartymi
w wiadomości powinny być: lokalizacja inwestycji, rozkład mieszkań, cena za metr, ilość pokoi, dostępność miejsca parkingowego itp.

W przypadku e-mail marketingu konieczne jest również określenie, jak długo będzie wysyłany newsletter do subskrybentów. Działania e-mail marketingowe są efektywne wówczas, gdy prowadzone są w sposób ciągły. Zaleca się, aby newsletter był wysyłany najrzadziej raz na dwa tygodnie, a w przypadku częstych promocji nawet częściej. Do czytelnika wiadomości należy mówić językiem korzyści i wywoływać w nim pozytywne emocje.

Jaka przyszłość?


Wszystko wskazuje na to, że e-mail marketing ma przyszłość w branży deweloperskiej. Przedstawione badania obrazują wzrost świadomości znaczenia internetowych kanałów reklamy wśród deweloperów w tym również kampanii e-mail. Spersonalizowany charakter przesyłanej oferty oraz stosunkowo niskie koszty zapewniają zadowalające rezultaty, co z pewnością wpłynie na dalszą popularyzację e-mail marketingu.

Źródło: PolishProperty.eu

2012-11-02
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców