Szkolenie ma charakter zintegrowanego kursu, którego celem jest przedstawienie zagadnień z zakresu Public Relations w uporządkowany i systematyczny sposób. Obejmuje wszystkie najważniejsze aspekty prowadzenia efektywnej działalności komunikacyjno-wizerunkowej – od kwestii technicznych, poprzez aspekty prawne, kulturowe i etyczne aż do metod wspierających, opartych na najnowszych osiągnięciach socjologii i psychologii. Kurs jest przeznaczony dla początkujących praktyków PR, zwłaszcza tych, którzy do działów Public Relations trafiają w wyniku wewnętrznych promocji w ramach tej samej firmy – np. z działów marketingu. Zainteresuje także i tych, którzy chcą uporządkować posiadane już informacje na temat dziedziny Public Relations i otrzymać materiały praktyczne, które mogą być natychmiast wykorzystane w pracy zawodowej. Szkolenie, choć porusza sporo kwestii teoretycznych, ma przede wszystkim dać natychmiastowy efekt praktyczny. Public Relations to dziedzina stosowana, w której, oprócz wiedzy teoretycznej potrzebna jest znajomość aspektów wykonawczych, np. metod skutecznej współpracy z mediami. Informacje te są oczywiście przedmiotem zajęć.
Słuchacze uczestniczą w analizach studium przypadku, aby móc zestawić nabytą wiedzę z konkretnymi sytuacjami, z jakimi codziennie stykają się specjaliści od PR.
Uczestnicy szkolenia kończą je egzaminem. Zajęcia są prowadzone w małych, 10-12. osobowych grupach. Wykłady poprowadzą doświadczeni praktycy, od wielu lat związani z dziedziną Public Relations. Do tej pory w kursie „Wstęp do zagadnień Public Relations” uczestniczyło ponad 150 osób, w większości reprezentujących zarówno polskie jak i międzynarodowe firmy.