PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaPZU podsumowało realizację strategii na lata 2017-2020
PZU

PZU

Grupa Kapitałowa Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń SA (Grupa PZU) jest jedną z największych instytucji finansowych w Polsce, a także Europie Środkowo-Wschodniej. Tradycje PZU sięgają 1803 roku, kiedy powstało pierwsze na ziemiach polskich towarzystwo ubezpieczeniowe.

PZU podsumowało realizację strategii na lata 2017-2020

Ubezpieczenia 14.03.2019 (07:01) informacja prasowa
Ubezpieczenia PZU

13 marca PZU podsumowało realizację strategii na lata 2017-2020. W 2018 roku firma wdrożyła wiele zapowiedzianych rok temu rozwiązań i programów, m.in. inPZU, PZU GO, moje.pzu.pl, PomocToMoc, pzu.pl. Rozwinęła także kluczowe dla Grupy spółki jak PZU Życie i PZU Zdrowie.

Wśród celów strategicznych PZU oraz zrealizowanych projektów w ramach strategii #nowePZU w 2018 roku  znalazły się:

– lepsze wykorzystanie danych (PZU GO, Data Lab),

– wzrost cross-sellu (współpraca z Pekao SA i Alior Bank, rozwój PZU Zdrowie dzięki nowym produktom ubezpieczeniowo-zdrowotnym, inPZU),

– cyfryzacja procesów (Robotic Proces Automation, zgłoszenie.pzu.pl),

– dodatkowe interakcje z klientem (moje.pzu.pl, inpzu.pl www.pzu.pl).

#nowePZU w Twoich rękach

13 marca w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego odbyło się interaktywne wydarzenie „#nowePZU w Twoich rękach”, podczas którego zarząd PZU spotkał się z 400 osobami reprezentującymi inwestorów, klientów, partnerów biznesowych oraz media. Wydarzenie było transmitowane w internecie, a goście mogli sprawdzić w jego trakcie, jak działają wprowadzone przez PZU nowe rozwiązania.

PZU GO

PZU GO to sztandarowy projekt od początku stworzony przez ekspertów PZU, który przede wszystkich może pomóc chronić ludzkie życie zagrożone w momencie wypadku komunikacyjnego. PZU GO to niewielkie urządzenie typu beacon przyklejane na szybie samochodu oraz aplikacja mobilna, które współpracują ze sobą wychwytując niebezpieczne sytuacje na drodze, by w razie wypadku wezwać automatycznie niezbędną pomoc drogową lub służby ratunkowe. W 2018, PZU GO było przez wiele miesięcy testowane, także przez pracowników Grupy PZU a kierowcy łącznie przejechali ponad 200 tys. kilometrów. Od grudnia urządzenie dostępne jest dla klientów. Jego roczny koszt to 139 zł. Dla klientów PZU urządzenie będzie dostępne w promocyjnej cenie 49 zł. Co więcej dla klientów, którzy zdecydują się dołączyć do klubu PZU Pomocni, będą mogli odnowić ofertę za symboliczny 1 zł. Warunkiem będzie rok bezpiecznej jazdy z PZU GO. Dodatkowo dla klubowiczów przewidzianych jest wiele innych korzyści za bezpieczną jazdę takich jak zniżki na paliwo, myjnie czy kawę, która każdemu umili podróż.

PZU i Goldman Sachs Asset Management planują współpracę w zakresie zarządzania aktywami i dystrybucji funduszy

PZU SA i Goldman Sachs Asset Management (GSAM) podpisały wczoraj list intencyjny. Celem zakładanej współpracy jest wykorzystanie kluczowych kompetencji każdej z firm i osiąganie wzajemnych korzyści. GSAM wnosi doświadczenie wiodącej na świecie firmy inwestycyjnej, natomiast PZU oferuje unikatowe zdolności zarządzania aktywami w Polsce i regionie Europy Środkowowschodniej.

Potencjalna współpraca w założeniu będzie symetryczna. GSAM wesprze PZU w dążeniu do osiąganiu jak najlepszych stóp zwrotu z aktywów, a PZU będzie dążyć do udostępnienia swoim klientom produktów zarządzanych (lub współzarządzanych przez GSAM) w swojej sieci dystrybucji. To założenie w szczególności odnosi się do oferowania innowacyjnych rozwiązań inwestycyjnych na platformie inpzu.pl .

Równolegle GSAM będzie dążył do udostępnienia funduszy zarządzanych przez PZU klientom międzynarodowym. Dodatkowo współpraca zakłada stworzenie funduszu na region Europy Środkowowschodniej, zarządzanego przez PZU i udostępnienie go na globalnej platformie dystrybucyjnej GSAM.

Rewolucja w inwestycjach – inPZU

PZU konsekwentnie pracuje nad poszerzeniem oferty produktów i usług, które będą skrojone pod potrzeby Polaków. Dlatego Grupa PZU uruchomiła rewolucyjną platformę inPZU, która umożliwia inwestowanie w fundusze indeksowe z oferty TFI PZU. Platforma jest dostępna dla klientów 24 godziny na dobę, z każdego miejsca i na dowolnym urządzeniu mobilnym. Od 2018 roku z oferty inPZU mogą korzystać klienci indywidualni, a od marca tego także instytucjonalni. Platforma została doceniona przez branżę i została wyróżniona nagrodami za rewolucję w inwestycjach i wprowadzenie pierwszych, w pełni autorskich funduszy pasywnych w Polsce. Jak do tej pory tysiące klientów wybrało inPZU i zainwestowało przez platformę aktywa o wartości 100 mln PLN.

Wszystko w jednym miejscu – moje.pzu.pl

Dążąc do zapewniania klientom jak najlepszej obsługi oraz w celu zwiększenia liczby interakcji z nimi, PZU uruchomiło samoobsługowy portal moje.pzu.pl. Jest to jedyna tak kompleksowa platforma obsługowa na rynku ubezpieczeniowym w Polsce. Dzięki niej można w łatwy sposób ubezpieczyć nieruchomość, samochód, a także wykupić polisę turystyczną, czy sprawdzić status pozostałych umów zawartych w PZU. W portalu klienci mogą również umówić wizytę lekarską w ramach opieki medycznej oferowanej przez PZU Zdrowie. Daje on także możliwość zakupu jednostek w funduszach inwestycyjnych dostępnych w TFI PZU oraz skorzystania z tzw. symptom checkera, który pozwala na diagnozę stanu zdrowia online. PZU pracuje na kolejnymi rozwiązaniami m.in. wspólnie z Ministerstwem Zdrowia nad wykorzystaniem platformy moje.pzu.pl do bezpiecznego przechowywania wszelkich danych medycznych klientów.

Dynamiczny rozwój PZU Zdrowie

PZU Zdrowie konsekwentnie rozwija sieć medyczną, która liczy już 65 własnych placówek. Ponadto współpracuje z 2100 ośrodkami zdrowia w 500 miastach w całej Polsce. Już blisko 2,3 miliona klientów korzysta z usług medycznych oferowanych przez PZU. Przełożyło się to na wzrost przychodów w 2018 roku o 26 proc. do 575 mln zł.

Podczas podsumowania strategii PZU ogłosiło przejęcie 100 proc. udziałów w spółce Falck Centra Medyczne oraz spółce NZOZ Starówka. Tym samym liczba placówek w sieci należącej do PZU Zdrowie w najbliższym czasie zwiększy się z 65 do 97. Będzie to największa akwizycja polskiego operatora medycznego. Przejęte centra medyczne zlokalizowane są w 14 miastach na terenie całej Polski. Łącznie pracuje w nich ponad 1100 osób. Transakcja jest uwarunkowana uzyskaniem zgody ze strony UOKiK.

Oprócz nowoczesnej infrastruktury PZU Zdrowie wprowadza liczne udogodnienia dla pacjentów korzystających z Opieki Medycznej PZU.

  • Wizyta u internisty, lekarza rodzinnego i pediatry w ciągu maksymalnie 2 dni roboczych.
  • Wizyta u specjalisty w ciągu maksymalnie 5 dni roboczych.
  • Brak wymogu skierowań na konsultacje ze specjalistami.
  • Wygodne kanały kontaktu: całodobowa infolinia, formularz www, SMS, chat, aplikacja mobilna.
  • Telekonsultacje medyczne, w trakcie których można omówić wyniki badań, porozmawiać o niepokojących dolegliwościach, dawkowaniu leków, otrzymać skierowanie na badania i receptę na leki przyjmowane na stałe, a także zapoznać się z profilaktyką zdrowotną. Telekonsultacje dostępne są w formie wideo i czatu, przez 7 dni w tygodniu.

PZU Zdrowie w 2018 roku wprowadziło także wiele nowych produktów ubezpieczeniowo-zdrowotnych oraz dodatków do ubezpieczeń grupowych oferowanych przez PZU Życie.

Partnerstwa strategiczne

Zgodnie z założeniami strategii #nowePZU, Grupa PZU systematycznie rozwija partnerstwa strategiczne współpracując z największymi przedsiębiorstwami w Polsce. Dzięki temu już ponad 2 miliony gospodarstw domowych będących klientami tych firm korzysta z pomocy i wsparcia Grupy PZU m.in. w zakresie usług assistance.

Na początku 2018 roku PZU ogłosiło partnerstwa strategiczne z Allegro i PLL LOT. Głównym filarem współpracy z Allegro, rozpoczętej w kwietniu 2018 roku, jest sprzedaż i dystrybucja produktów ubezpieczeniowych. Są one w pełni cyfrowe i dostosowane do konkretnych potrzeb kupujących oraz sprzedających, którzy korzystają z usług serwisu allegro.pl.

Od grudnia ubiegłego roku PZU oferuje ubezpieczenia dla podróżnych Polskich Linii Lotniczych LOT. W ramach ubezpieczenia podróżnego „PZU Pomoc w Podróży LOT” do wyboru są trzy warianty dopasowane do różnych potrzeb klientów polskiego przewoźnika. Do dzisiaj po ubezpieczenie w podróży sięgnęło 30 000 klientów. Korzystają z niej zarówno lecący w klasie business jak i economy.

W ramach zawartych partnerstw strategicznych, PZU zapewnia pomoc fachowców (m.in. hydraulik, elektryk, szklarz, ślusarz) klientom firm energetycznych ENEA, ENERGA, INNOGY, LUMI, PGE oraz TAURON. Podczas podsumowania strategii PZU ogłosiło rozpoczęcie współpracy strategicznej z Polskim Górnictwem Naftowym i Gazownictwem Obrót Detaliczny. Klienci PGNiG OD, którzy skorzystają z oferty Grupy PZU, będą mogli liczyć na wsparcie fachowców w drobnych naprawach domowych. PGNiG OD dociera do ponad 6 milionów gospodarstw.

Współpraca z bankami

We współpracy z bankami i spółkami zależnymi banków, PZU pozyskało w zeszłym roku 340 mln składki. Stanowi to ponad 1/3 założonego celu, którym jest 1 mld przypisu składki z bancassurance na koniec 2020 roku. W grudniu w obu bankach funkcjonowało 25 czynnych umów ubezpieczenia w zakresie bancassurance. PZU działa również aktywnie w obszarze assurbanking.

Jednym z nowych projektów, nad którym PZU pracuje z Alior Bankiem jest innowacyjna platforma pożyczkowa Cash dla pracodawców. Projekt zakłada, że każdy pracownik związany ze swoim pracodawcą umową o pracę i posiadający zdolność kredytową będzie mógł wystąpić o niskooprocentowaną pożyczkę. Maksymalny okres kredytowania wyniesie 3 lata, a kwota to około 3-krotność miesięcznego wynagrodzenia brutto pracownika. Pracownicy będą mogli wykorzystać uzyskane środki na dowolny cel, a raty będą potrącane automatycznie z wynagrodzenia.

Jakość obsługi

Co roku PZU wypłaca 4,5 mln odszkodowań. Co 1,5 sekundy klienci zgłaszają w naszych kanałach nowe sprawy. Celem PZU jest zapewnienie jak najwyższego poziomu zadowolenia klienta. W przypadku segmentu ubezpieczeń na życie w ponad 96 proc. sprawy załatwiamy w czasie pierwszego kontaktu z klientem. W obszarze majątkowym jest to prawie 75 proc. Pozwala nam to zamykać 85 proc. spraw życiowych zaledwie w ciągu 24 godzin od zgłoszenia. W obszarze majątkowym potrzebujemy zaledwie 7 dni na zamknięcie blisko 55 proc. zgłoszeń.  Dzięki pracy i zaangażowaniu całego zespołu PZU odpowiedzialnego za obsługę szkód i świadczeń, udało się podnieść wskaźnik NPS z 20 do 23 proc. Dla porównania wskaźnik dla całej branży wynosi zaledwie 4 proc.

Pomoc To Moc

Od 2018 roku PZU prowadzi akcję Pomoc To Moc, która jest ogólnopolskim programem wspierającym lokalne społeczności. Dzięki niemu każdy może zainicjować ważną zmianę w swoim najbliższym otoczeniu. Jak do tej pory do programu zgłoszonych zostało 635 wniosków, z których prawie 100 uzyskało wsparcie finansowe od PZU o łącznej wartości 3,5 mln złotych. W ciągu roku od uruchomienia programu, skorzystało z niego już około 200 tysięcy osób. Partnerami akcji jest ponad 70 organizacji pozarządowych.

Prosty język

W kwietniu 2018 r. zarząd PZU powołał projekt „Prosty język”, który doskonale wpisuje się w strategię spółki zakładającej „klienta w centrum uwagi”, proste produkty i prostą komunikację.

Firma działa w dwóch obszarach. Po pierwsze, komunikuje się z klientami jak „człowiek z człowiekiem”, a nie jak urzędnik z petentem. Skupia się na tym, aby klient od razu – po pierwszym rzucie oka na list – wiedział, dlaczego PZU się z nim kontaktuje i co ma zrobić. Ale to nie tylko zmiana treści. Bardzo ważna jest architektura informacji – bardziej przystępne są teksty podzielone na bloki tematyczne, które zawierają elementy myślenia wizualnego. Dlatego tam, gdzie jest to możliwe, PZU wdraża szablon 3.0.

Drugi obszar działania dotyczy języka, jakiego używa się w firmie. To kluczowe, aby uproszczenie języka objęło całą organizację – każdego pracownika i managera. Nigdy nie osiągnie się sukcesu, jeśli standard prostego języka będzie obowiązywał tylko w relacji z klientem. Komunikując się między sobą, pisząc e-maile, tworząc procedury wewnętrzne, pracownicy PZU muszą posługiwać się prostym językiem. Firma chce, aby prosty język stał się ich codziennością.

PolandCanDoNation

Jako narodowy czempion gospodarczy PZU angażuje się w szereg inicjatyw mających na celu promocję polski na arenie międzynarodowej. PZU rozpoczęło kampanię promocyjną PolandCanDoNation. Jej pierwszą odsłoną był cykl spotkań zorganizowanych na początku października 2018 roku w Nowym Jorku. Drugi etap to Dom Polski podczas tegorocznego Światowego Forum Ekonomicznego w Davos. Była to pierwsza tego typu inicjatywa polskich firm w historii.

Źródło: PZU

2019-03-14
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców