Teraz klienci otrzymują w standardzie szeroką ochronę – od ubrań i sprzętu RTV, przez ukochanego zwierzaka, kolekcję płyt winylowych, aż po nieruchomość, fotowoltaikę czy rośliny w ogrodzie.
Większa przejrzystość i szeroki zakres ochrony w standardzie bez wybierania skomplikowanych opcji – tak najkrócej można opisać nowe PZU Dom. Nowe PZU Dom zapewnia nie tylko odszkodowanie m.in. po powodzi, huraganie czy pożarze. Teraz klient otrzymuje wsparcie w obliczu różnych nieprzewidzianych zdarzeń – od powszechnych zdarzeń, np. gdy pęknie wężyk doprowadzający wodę do baterii w łazience czy kuchni, po wypadki zupełnie zaskakujące i trudne do wyobrażenia, np. gdy szafki kuchenne spadną z mocowań albo dzikie zwierzęta uszkodzą elewację domu. Zakres zdarzeń, które mogą wyrządzić szkodę w mieszkaniu czy domu jest szeroki (nie obejmuje tylko tych zdarzeń, które w ogólnych warunkach ubezpieczenia PZU Dom wymieniono we „Włączeniach odpowiedzialności”).
– Klienci oczekują kompleksowej ochrony, ponieważ nie zawsze potrafią precyzyjnie określić swoje potrzeby ubezpieczeniowe. Nowa odsłona PZU Dom odpowiada na te oczekiwania, eliminując ryzyko pominięcia istotnych elementów w doborze ochrony ubezpieczeniowej. Dlatego przygotowaliśmy ubezpieczenie od różnych zdarzeń i nie oferujemy już wariantu ryzyk nazwanych – tłumaczy Małgorzata Skibińska, dyrektor Grupy PZU i szefowa Pionu Produktów.
Dobytek pod ochroną
Szeroka ochrona w standardzie oznacza również, że już w podstawowym zakresie ubezpieczenia mienia klienci PZU otrzymują ochronę w zakresie przypadkowego stłuczenia, np. gdy podczas sprzątania osoba ubezpieczona uszkodzi szklany stolik lub gdy pokrywka garnka rozbije płytę indukcyjną. Dodatkowo ubezpieczenie obejmuje ryzyko kradzieży z włamaniem – jeśli nieruchomość spełnia minimalne zabezpieczenia przeciwkradzieżowe.
W standardzie ubezpieczenia jest także ochrona instalacji poza domem, które są konieczne do jego funkcjonowania, takich jak: wodna, gazowa, elektryczna czy instalacja fotowoltaiczna lub pompa ciepła. Ponadto instalację fotowoltaiczną i pompę ciepła PZU ubezpiecza niezależnie od ich mocy, a także od ryzyka awarii, np. w związku z błędem w ich obsłudze. Ubezpieczenie domu obejmuje również magazyny energii czy przydomowe stacje ładowania pojazdów.
Ubezpieczyć można też – nawet od zwykłej kradzieży – roboty koszące, grille, meble ogrodowe znajdujące się na tarasie lub ogrodzonej posesji (w ramach ubezpieczenia ruchomości domowych).
Ubezpieczyciel w swojej ofercie PZU Dom uwzględnia zdarzenia, do których może dojść poza domem, a które mogą wpływać na domowników czy rodzinny budżet, jak np. utrata laptopa dziecka po włamaniu do jego pokoju w akademiku, wyłudzenie gotówki od osoby w wieku powyżej 65 lat, odebranie dziecku roweru przy użyciu siły lub groźby czy wypadek psa na rodzinnych wakacjach w Polsce.
Wsparcie na co dzień
PZU Dom to także pomoc w wielu nagłych codziennych sytuacjach, m.in. dzięki ubezpieczeniu Pomoc w Domu – assistance ubezpieczyciel zorganizuje i opłaci pomoc specjalisty, np. gdy pęknie rura w łazience lub gdy ubezpieczony zgubi klucze do domu. To nie wszystko, PZU zorganizuje i opłaci naprawę nawet 8-letniej pralki czy 8-letniego telewizora, jeśli się zepsują (Pomoc w Domu – assistance, wariant Super Plus).
W ramach polisy PZU Dom klient może wybrać również szeroką ochronę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym. Dzięki niemu ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie osobom, którym ubezpieczony lub jego domownicy nieumyślnie wyrządzą szkodę, gdy np.: ubezpieczony zapomni zakręcić kran i zaleje mieszkanie sąsiada, jego pies pogryzie innego psa czy podczas jazdy na rowerze dziecko ubezpieczonego potrąci pieszego. Ubezpieczenie to działa także wtedy, gdy ubezpieczony, np. podczas wakacji, korzysta z mienia najmowanego czy wypożyczonego i np. niechcący zniszczy kanapę w hotelowym pokoju.
Nowością jest to, że już w standardzie ubezpieczenia OC PZU odpowiada za szkody wyrządzone w związku z użytkowaniem i posiadaniem koni, psów, małych jachtów czy skuterów wodnych oraz z tytułu posiadania innych lokali lub budynków niż te, które są wskazane w polisie PZU Dom. PZU odpowiada też za szkody, jakie osobom trzecim wyrządzą najemcy ubezpieczonego mieszkania czy domu, np. gdy najemca nie zakręci kranu w łazience i zaleje mieszkanie piętro niżej.
System pomoże w przygotowaniu oferty
PZU słucha także potrzeb agentów i sprzedawców swoich produktów. Dlatego powstała nowa, intuicyjna i prosta ścieżka sprzedażowa. Dostrzegając problem niedoubezpieczenia, PZU zdecydowało się na wprowadzenie do procesu ofertowania szacunkowej wartości dla mieszkań i domów, jako podpowiedź dla klienta i dla sprzedawcy. Dodatkowo wprowadzono nową taryfę, która zachęca do urealniania sum ubezpieczenia. Wszystko po to, aby każdy klient mógł zdecydować, czy chce ubezpieczyć swój majątek w realnej, a nie zaniżonej wartości.
– Z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń wynika, że około połowa nieruchomości Polaków nie ma wystarczającego pokrycia ubezpieczeniowego. Powoduje to efekt tzw. niedoubezpieczenia, co oznacza, że w przypadku wystąpienia realnych szkód, nie zostaną one pokryte w całości. Nasz system ma pomóc wyeliminować ryzyko wystąpienia takiej sytuacji – mówi Paweł Ochmański, dyrektor Biura Produktów Detalicznych i MSP w PZU.
Kampania promująca ubezpieczenie PZU Dom w nowej odsłonie wystartowała 1 kwietnia i potrwa do końca miesiąca. W jej trakcie realizowane będą szerokie działania – w kanale digital, w oddziałach PZU oraz wśród agentów ubezpieczyciela. Kampanię przygotował zespół Biura Marketingu PZU. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy Sigma Bis.
Wsparcie GenAI w obsłudze szkód – szybsze wypłaty odszkodowań
Aby usprawnić obsługę klientów i szkód majątkowych, PZU wdrożył oparte na generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) rozwiązanie Samoobsługa NEXT. Dzięki niemu klienci mogą otrzymać odszkodowania za szkody majątkowe PZU Dom w mniej niż 24 godziny.
Do istniejącego już rozwiązania, w którym klient może samodzielnie wykonać kalkulację odszkodowania przy zgłoszeniu szkody z ubezpieczenia PZU Dom, w ramach wygodnego formularza self-service, eksperci PZU dodali GenAI, którą nauczyli Ogólnych Warunków Ubezpieczenia PZU DOM. Sztuczna inteligencja sprawdza, czy w zgłoszonej samodzielnie przez klienta szkodzie jest odpowiedzialność PZU – jeśli tak, odszkodowanie jest przekazywane na ścieżkę do wypłaty. Dzięki takiej automatyzacji z użyciem GenAI klient znacznie szybciej otrzymuje odszkodowanie – już następnego dnia po zgłoszeniu szkody. Proces obejmuje proste szkody z ubezpieczenia PZU Dom o stosunkowo niskiej wartości.
Źródło: PZU