Obecnie, kiedy klienci mają coraz mniej czasu wolnego na poszukiwania mieszkania, deweloperzy wychodzą na wprost im oczekiwaniom. Przygotowywane są oferty dedykowane, spotkania w celu obejrzenia mieszkania nieraz można umówić również w weekend, a niektórzy zapraszają również do udziału w wirtualnych targach.
Jak mówi Piotr Wiak z firmy Rafin: „Obserwujemy systematyczny wzrost zainteresowania ofertą zakupu mieszkań. Klienci zdają sobie sprawę, że taniej już nie będzie i ceny mieszkań będą systematycznie wzrastać. Dlatego też zależy im na szybkim otrzymaniu oferty, możliwie szybkim przeglądzie ofert dostępnych na rynku i łatwym, wygodnym kontakcie z deweloperem. Z pewnością wirtualne targi są odpowiedzią na dzisiejsze potrzeby klienta”.
I dodaje: „Na targach prezentujemy ofertę naszych gotowych inwestycji we Wrocławiu: na Złotej Podkowie oraz Dobrym Osiedlu, jak również domów w Iwinach. Pokazujemy także nową inwestycję, która właśnie ruszyła – Kępę Mieszczańską w centrum miasta”.
Również w branży deweloperskiej nowe formy komunikacji z klientami zyskują na znaczeniu. Dzięki nim, bez opuszczania domu, można zwiedzić np. targi i porozmawiać z wirtualnym doradcą, czy też porównać dostępne oferty. Ważnym narzędziem komunikacji dla tej branży mogą stać się również kanały technologii mobilnej. Trwają już prace nad stworzeniem modeli precyzyjnie adresowanej reklamy na urządzania mobilne.