Raiffeisen Bank Polska jako pierwszy na rynku umożliwił firmom dostęp do rachunków przez aplikację instalowaną w telefonach komórkowych. Wzbogacił też ofertę tej aplikacji o funkcjonalności, ułatwiające klientom indywidualnym zarządzanie kartami kredytowymi oraz zwiększające bezpieczeństwo. Są też nowości dla użytkowników iPhone’ów i iPadów.
Bankowość mobilna, która pierwotnie była przeznaczona dla klientów indywidualnych, coraz częściej jest wykorzystywana przez przedsiębiorców. Dzięki niej, właściciele firm, osoby odpowiedzialne za zarządzanie, finanse czy księgowość mogą w każdym momencie mieć dostęp do rachunków firmy i skontrolować ich stan.
Raiffeisen Bank Polska jako pierwszy na rynku umożliwił klientom korporacyjnym podgląd rachunków firmowych przez aplikację Mobilny Bank instalowaną w telefonach komórkowych. Uprawnieni przedstawiciele firmy mogą sprawdzić, m.in. szczegóły rachunku i salda, historię operacji czy kursy walut. Jednym kliknięciem mogą też uzyskać połączenie z opiekunem firmy w banku.
„Nowa usługa pomoże naszym klientom w dowolnym momencie i miejscu monitorować stan finansów firmy. Wyeliminuje to np. konieczność dzwonienia do banku po informację o to, czy już zostały zaksięgowane ostatnie transakcje. Serwis nie daje możliwości przeprowadzania transakcji, ale z naszych doświadczeń i rozmów z klientami wynika, że wszelkie operacje wolą oni wykonywać przez Internet. Co równie ważne, teraz w jednej aplikacji w telefonie komórkowym klient może zarządzać swoim rachunkiem osobistym, a jednocześnie widzi, co się dzieje na kontach firmy” – powiedział Mariusz Gliński, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej Raiffeisen Bank Polska.
Aplikacja Mobilny Bank dla klientów korporacyjnych jest dostosowana do praktycznie wszystkich modeli telefonów, włącznie z iPhonem i BlackBerry. Mobilny Bank zawiera również serwis transakcyjny dla klientów indywidualnych i firm mikro – w tej wersji oferuje możliwości niemal w takim samym zakresie jak bankowość internetowa.
Bank właśnie wprowadził do mobilnego serwisu kolejne funkcjonalności, ułatwiające klientom zarządzanie kartami kredytowymi oraz zwiększające bezpieczeństwo. Użytkownicy Mobilnego Banku widzą, jaka jest aktualna kwota środków dostępnych na karcie kredytowej, listę blokad i odrzuconych płatności, oraz – co bardzo ważne – mogą zastrzec karty kredytowe i debetowe. Uzyskują też możliwość ustawienia nowego hasła do bankowości mobilnej z aplikacji.
„Przygotowaliśmy też kolejne niespodzianki dla posiadaczy urządzeń firmy Apple, wprowadzając ponad 30 zmian zwiększających funkcjonalność i dostosowanych do wysokiej rozdzielczości modelu iPhone 4 i iPada. Zmniejszyliśmy również wielkość przesyłanych danych, co jeszcze obniży koszty korzystania z bankowości mobilnej” – podkreśla Mariusz Gliński.
Do najważniejszych zmian należą:
– tabela aktualnych kursów walut;
– podgląd historii kursów wybranej waluty w dowolnych okresach;
– wykresy kursów walut, w tym wykresy pełnoekranowe;
– usprawnienie sposobu wyszukiwania bankomatów i oddziałów;
– w przelewie dowolnym możliwość pobrania danych odbiorcy z książki adresowej telefonu;
– nowy widok menu głównego w postaci siatki ikon, obsługa rotacji ekranu;
– usprawnienie okna wyboru oferty lokat.
Nowa wersja Mobilnego Banku dostosowana do iPhone 4 i iPad jest do pobrania w App Store oraz na stronie www.mobilnybank.pl. Przed aktywacją można zapoznać się z pełną funkcjonalnością aplikacji, korzystając z wersji demonstracyjnej (dostępnej również dla osób, które nie są klientami Raiffeisen Bank Polska).
Źródło: Raiffeisen Bank Polska