Firma badawcza International Service Check (ISC) opublikowała ranking operatorów turystycznych Europy Środkowo – Wschodniej. W klasyfikacji generalnej badania „tajemniczy klient“ polskie biura znalazły się na czwartym miejscu, uzyskując 77,5% głosów. Rainbow Tours otrzymało najwięcej głosów za obsługę klientów.
W badaniu analizowano ofertę operatorów turystycznych z sześciu krajów: Słowacji, Węgier, Czech, Polski, Bułgarii oraz Rumunii. Polskę reprezentowało 14 biur podróży. Tajemniczy klienci firmy ISC oceniali wiedzę pracowników biur na temat oferty oraz poziom uprzejmości, wygląd i prezentację biura oraz ich przedstawicieli. Ostatnim elementem poddanym ocenie był sposób budowania lojalności klientów wobec operatora.
– Zajęcie przez nasze biura pierwszego miejsca w kategorii obsługa klientów (91%) oraz drugiego w kategorii prezentacja biura oraz pracowników (92,1%) pokazuje, że obrany kierunek rozwoju firmy jest właściwy. Motywuje także do dalszej wytężonej pracy – mówi Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow Tours. – W mojej ocenie, wyniki badania są dla samych operatorów turystycznych także cennym źródłem informacji, które aspekty świadczonych usług są szczególnie doceniane przez klientów, a co wymaga dopracowania – dodaje.
Badanie podzielono na dwa etapy. Klienci testowi ISC odwiedzili w październiku 2009 roku oraz w lutym i w marcu 2010 roku 44 czołowe biura podróży Europy Środkowo – Wschodniej, w tym cztery działające na rynku międzynarodowym. Oceny klientów sklasyfikowały polskie biura podróży na trzecim miejscu (76% głosów) biorąc pod uwagę jakość obsługi, natomiast na czwartym w kategorii wygląd i sposób zachęcania do powrotu do biura (odpowiednio 83,1% oraz 73,% głosów).
Najbardziej docenianymi przez klientów elementami obsługi świadczonej przez polskie biura podróży były m.in. otwarte podejście, sposób rozmowy, aktywne słuchanie oraz miła i rzeczowa obsługa. Właśnie te elementy zapewniło Rainbow Tours czołowe miejsce w rankingu.
Źródło: Rainbow Tours