PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeRaport Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej dot. danych o wielkości rynku reklamy zewnętrznej

Raport Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej dot. danych o wielkości rynku reklamy zewnętrznej

Informacje 08.08.2007 (13:48)

Liczba nośników reklamy w Polsce wyniosła w dniu 30 czerwca 2007 roku łączną liczbę 107.560 sztuk, wliczając nośniki wszystkich formatów – od standardowych, przez poszczególne formaty oraz konstrukcje nietypowe. Liczba ta zawiera także wykorzystywane na stałe lub czasowo konstrukcje na ścianach budynków.

Poniższe zestawienie pokazuje szczegółowe liczby nośników w poszczególnych kategoriach według stanu na dzień 30 czerwca 2007 roku, po uwzględnieniu poprawek nadesłanych do IGRZ przez firmy do dnia 31 lipca 2007 roku:

Nośnik reklamy

Ogólna liczba nośników

30.06.2007 r.

Standardowe 12 m²

30.793

Frontlight 6 x 3 m

10.567

Frontlight 12 x 3 m

730

Frontlight 12 x 4 m

641

Ściany*

439

Nośniki małego formatu

40.262

Pozostałe nośniki

659

CLP

20.921

Backlight 6 x 3 m

1.026

Backlight 8 x 4 m

206

Backlight 12 x 4 m

23

Backlight scroll 9 m²

1.196

Pozostałe nośniki podświetlane

97

Łączna liczba nośników

107.560

* Kategoria „Ściany” wskazuje liczbę łączną powierzchni.

Mieszczą się tu zarówno ekspozycje dostępne na stałe, jak i czasowo.

Ogólna liczba nośników reklamy w Polsce nadal oscyluje wokół liczby stu tysięcy. Jest ona nieco wyższa, aniżeli na koniec 2006 roku, ponieważ w zestawieniu IGRZ znalazły się po raz pierwszy nośniki firm: BP Media z firmami z grupy, Ruch S.A. oraz Warexpo.

Obserwujemy wyraźną tendencję zmniejszania powierzchni reklamowych na standardowych tablicach plakatowych w formacie 12 m². Rośnie zaś liczba nośników średnich w formacie powierzchni ekspozycyjnej 18 m². Nie jest to jednak prosta zamiana nośnik za nośnik, bowiem liczba standardowych tablic zmniejsza się szybciej, aniżeli rośnie nośników średnich. Sytuacja ta jest wynikiem potrzeb rynku reklamowego i poprawy standardów na polskim rynku outdooru. Nośniki standardowe 12 m² pozostają nadal głównymi dla regularnych kampanii reklamowych

Zastój obserwujemy w zakresie rozwoju nośników typu clp, ale powiększenie liczby tych atrakcyjnych ekspozycji, zwłaszcza w centrach miast, jest zależne od inicjatyw władz samorządowych, które stwarzają warunki dla tychże nośników. Są jednak zapowiedzi, jak na przykład w Warszawie, że będą organizowane jeszcze w tym roku konkursy na wyposażenie niektórych miast właśnie w nośniki clp, będące jednym z podstawowych elementów mebli miejskich.

Od ubiegłego roku relatywnie szybko rozwijają się nośniki typu scroll (ze zmienną liczbą powierzchni ekspozycyjnych). Ich dalszy rozwój warunkowany jest postępowaniem Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie, który w tej chwili ogranicza liczbę nośników w pasie drogi, ale jesienią tego roku ma wrócić do udzielania nowych zezwoleń w wybranych przez siebie miejscach na terenie stolicy.

Liczbowo zwiększyła się dostępność na nośnikach wielkiego formatu (36 i 48 m²). Nie będą one jednak rozwijać się żywiołowo z dwóch powodów: dostępności atrakcyjnych miejsc oraz swojej wyjątkowej wartości, która jest tylko wtedy cenna, gdy nośniki te są usytuowane wyłącznie w najlepszych dla nich miejscach (jak to jest w tej chwili).

Liczba backlightów 6 x 3 oraz 8 x 4 wzrosła nieznacznie. Ich sprzedaż pozostała nadal atrakcyjna. Cityboard Media rozpoczęła budowę sieci backlightów wielkiego formatu o powierzchni ekspozycyjnej 12 x 4 m (obecnie 23 sztuki).

Główni właściciele nośników reklamy w Polsce w poszczególnych kategoriach (i formatach powierzchni ekspozycyjnych) wraz z ich stanem posiadania w dniu 30.06.2007 roku (uwzględniając poprawki nadesłane przez firmy do dnia 31 lipca 2007 roku):

Standardowe 12 m²

30.06.2007

Udział w rynku

Ströer out of home media

13.805

44,83 %

AMS S.A.

11.287

36,65 %

Clear Channel Poland *

3.451

11,21 %

Inne*

2.250

7,31 %

Łącznie

30.793

100,00 %

* Clear Channel Poland oraz BP Media posiadają w tej kategorii

nośniki formatu 400 x 300 cm, podczas gdy pozostałe firmy

w formacie 504 x 238 cm.

Frontlight 6 x 3 m

30.06.2007

Udział w rynku

Cityboard Media

3.855

36,48 %

Ströer out of home media

2.711

25,66 %

News Outdoor Poland

2.420

22,90 %

Clear Channel Poland

1.427

13,50 %

Inne

154

1,46 %

Łącznie

10.567

100,00 %

Frontlight 12 x 3 m

30.06.2007

Udział w rynku

News Outdoor Poland

640

87,67 %

Supersigns

65

8,90 %

Inne

25

3,43 %

Łącznie

730

100,00 %

Frontlight 12 x 4 m

30.06.2007

Udział w rynku

Cityboard Media

521

81,28 %

News Outdoor Poland

62

9,67 %

BP Media

31

4,84 %

AMS S.A.

27

4,21 %

Łącznie

641

100,00 %

Nośniki małego formatu

30.06.2007

Udział w rynku

AMS S.A.

26.348

65,44 %

Mini Media

7.636

18,97 %

Clear Channel Poland

2.484

6,17 %

Ruch S.A.

1.893

4,70 %

Business Consulting

1.200

2,98 %

Inne

701

1,74 %

Łącznie

40.262

100,00 %

CLP

30.06.2007

Udział w rynku

AMS S.A.

11.394

54,46 %

Clear Channel Poland

6.172

29,50 %

Ruch S.A.

2.186

10,45 %

Business Consulting

854

4,08 %

Inne

315

1,51 %

Łącznie

20.921

100,00 %

Backlight 6 x 3 m

30.06.2007

Udział w rynku

AMS S.A.

1.024

99,80 %

Clear Channel Poland

2

0,20 %

Łącznie

1.026

100,00 %

Backlight 8 x 4 m

30.06.2007

Udział w rynku

AMS S.A.

90

43,69 %

Clear Channel Poland

70

33,98 %

Gigaboard

39

18,93 %

Ströer out of home media

7

3,40 %

Łącznie

206

100,00 %

Backlight scroll 9 m²

30.06.2007

Udział w rynku

Ströer out of home media

662

55,35 %

AMS S.A.

534

44,65 %

Łącznie

1.196

100,00 %

Poniżej przedstawiamy w celach porównawczych zestawienie liczbowe podstawowych nośników reklamy w Polsce w latach 2003 – 2006 (do końca 2006 roku statystyki nie ujmowały takich firm jak: BP Media z firmami z grupy, Ruchu S.A. oraz Warexpo).

Nośniki reklamy

31.12.2003

31.12.2004

31.12.2005

31.12.2006

Standardowe 12 m²

35.479

34.585

34.678

33.481

Frontlight 6 x 3 m

5.616

6.306

6.879

9.238

Frontlight 12 x 3 m

łącznie 862*

565

671

672

Frontlight 12 x 4 m

345

406

615

CLP

16.869

18.663

18.746

19.005

Backlight 6 x 3 m

914

882

917

969

Backlight 8 x 4 m

85

89

92

163

Backlight scroll**

0

0

0

265

Nośniki małego formatu

34.453

32.564

32.742

35.806

* Na koniec 2003 roku liczba nośników typu frontlight 12 x 3 m oraz 12 x 4 m podawana była w raporcie IGRZ łącznie.

** Nośniki typu backlight scroll wprowadzone zostały na rynek Polski w roku 2006 przez dwie firmy: Ströer („superscroll) oraz AMS S.A. („cityscroll”) i posiadają po trzy zmieniające się powierzchnie ekspozycyjne (lub więcej). W powyższej tabeli podano liczbę konstrukcji.

Chciałbym poinformować, że w uzgodnieniu z członkami IGRZ, ze względów korporacyjnych, Izba nie będzie podawać danych dotyczących procentowego udziału w wielkości sprzedaży poszczególnych firm w rynku reklamy zewnętrznej. Informacja ta pozostaje do wyłącznej dyspozycji poszczególnych firm. IGRZ będzie zaś podawać w odstępach półrocznych (na koniec czerwca i na koniec każdego roku) procentowy udział każdej z firm w rynku nośników reklamy (przyjmując kategorie nośników funkcjonujących w igrz). Powyższy raport zawiera te właśnie dane.

Lech Kaczoń / Prezes IGRZ

Warszawa, 06.08.2007 r.

2007-08-08
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (12:15)

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App, w tym czat z szyfrowaniem, możliwość wysyłania środków w rozmowach oraz …

a 0 Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie
19.12.2025 (12:11) – informacja prasowa

Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie

To już nie jest era ataków „z zewnątrz”. Na darknetowych forach trwa cicha rekrutacja pracowników banków, …

a Kariera w finansach 0 AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku
19.12.2025 (12:09) – informacja prasowa

AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku

Specjaliści w obszarach cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji oraz rozwoju oprogramowania są dziś najbardziej …

a 0 BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy
19.12.2025 (12:06) – informacja prasowa

BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy

Banki rozwoju z Polski i Portugali podpisały memorandum o współpracy. Dokument ustanawia ramy ułatwiające …

a 0 ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę
19.12.2025 (12:03)

ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę

ING Bank Śląski inspiruje Polaków do oszczędzania na białą godzinę, czyli na to, co chcemy, żeby się wydarzyło. …

a 0 Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.
19.12.2025 (12:02) – informacja prasowa

Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.

Usługi finansowe zaczną wymagać większej odpowiedzialności w obszarze AI, gdy faza eksperymentów dobiegnie …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców