Już w styczniu odnaleziono wyjątkowo dużo, bo aż 95, ogłoszeń dla specjalistów ds. komunikacji i wydawało się, że lepiej już być nie może. A było! W lutym pojawiło się 114 ofert, a w marcu tego roku – 118. Warto jednak zaznaczyć, że zarówno w lutym, jak i w marcu część publikowanych w prasie i Internecie ogłoszeń było powtórzeniem ofert z poprzedniego miesiąca, ponieważ nie znaleziono właściwych pracowników (9 w lutym i 12 w marcu).
Dotychczas to miesiące letnie obfitowały w ogłoszenia. W tym roku zaskoczeniem jest nie tylko liczba ogłoszeń, ale i to, że to początek roku tak bardzo sprzyja osobom szukającym pracy w public relations – w pierwszym kwartale 2007 pojawiło się aż o 181 ogłoszeń więcej niż w analogicznym kwartale roku poprzedniego. Poprawiono także poprzedni rekord z ostatniego kwartału 2006, w którym ukazało się o 81 ofert mniej niż w miesiącach styczeń-luty-marzec tego roku.
„Rynek bardzo się rozwija, coraz więcej jest firm, które myślą o PR i sięgają po usługi specjalistów. Mamy do czynienia z przewagą popytu na specjalistów nad podażą ze strony rynku pracy. Dlatego doświadczeni konsultanci, którzy szukają pracy w public relations, nie powinni mieć problemu z jej znalezieniem” – powiedział Norbert Kilen, strategic directorw On Board Public Relations, jednej z agencji poszukujących pracownika za pośrednictwem wortalu PRoto.pl.
Najczęstszymi pracodawcami są właśnie firmy, które szukają osób na stanowiska specjalistów z kilkuletnim doświadczeniem i dobrą znajomością języka angielskiego – choć coraz bardziej cenią umiejętność posługiwania się więcej niż jednym językiem obcym.
Lutowe i marcowe ogłoszenia najczęściej przesyłano na adres Redakcji PRoto, (136 z 327), a w styczniu najwięcej ogłoszeń pojawiło się w internetowych serwisach rekrutacyjnych. Jest to dowód na to, że wortal PRoto.pl jest medium coraz chętniej wykorzystywanym przez pracodawców do zamieszczania ogłoszeń branżowych.