PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeRaport: Trendy w bankowości na 2021 rok

Raport: Trendy w bankowości na 2021 rok

Informacje 10.02.2021 (09:04) informacja prasowa

W usługach finansowych w ostatnich latach szeroko rozpowszechniono nowe rozwiązania cyfrowe skierowane do klientów, a dzisiejsze okoliczności pandemiczne tylko przyspieszają ten trend. W branży funkcjonuje przekonanie, że ewolucyjna transformacja i znaczące zmiany ostatnich miesięcy będą kontynuowane w jeszcze większym stopniu w 2021 roku.

fot. Pexels / Pixabay

Siły rynkowe – rosnące oczekiwania konsumentów cyfrowych, koszty operacyjne, fala technologii as-a-service, nieprzewidywalny krajobraz ryzyka, nowe przepisy zapoczątkowane w czasie pandemii i rosnące zainteresowanie zrównoważonym rozwojem – nie pozwalają myśleć już o biznesie w sposób tradycyjny. Jednak wśród wyzwań pojawia się wiele możliwości i strumieni zysków. Jak wynika z raportu firmy Capgemini, aby pozostać na wygranej pozycji w 2021 r., banki muszą umiejętnie dostosować i odpowiednio zmienić swoje modele biznesowe i ofertę.

Sektor bankowości detalicznej przeżywa transformację

Pandemia przyspieszyła potrzebę wprowadzania innowacji, optymalizacji i transformacji w branży bankowości detalicznej na całym świecie. Wywołała także potrzebę wdrożenia zintegrowanych technik zarządzania ryzykiem, które w równym stopniu uwzględniają ryzyko finansowe i operacyjne. Cyfryzacja jest także drogą do ograniczenia – nasilonych podczas globalnego kryzysu – oszustw bankowych.

– Na znaczeniu zyskały m.in. rozwiązania chmurowe, które stały się swego rodzaju siłą napędową dzisiejszych usług bankowości detalicznej. Infrastruktury lokalne ustępują miejsca wirtualnym platformom, które są łatwiejsze w zarządzaniu, wprowadzaniu innowacji i łatwiej skalowalne. Doprowadziło to do większego skupienia na bankowości jako usłudze dostarczanej klientowi. Dodajmy do tego rosnącą świadomość dotyczącą środowiska, społecznej odpowiedzialności i ładu korporacyjnego jako rosnącej konieczności, a krajobraz w bankowości detalicznej zmienia się dosłownie na naszych oczach – komentuje Piotr Siuda, Vice President, Head of Financial Services Strategic Business Unit w Capgemini Polska..

W branży nacisk kładzie się bezpośrednio na klientów i ich doświadczenie. Spersonalizowane oferty oraz tworzenie coraz bardziej kompleksowych usług i nowych możliwości sprzedaży, tworzą model prawdziwie zorientowany na klienta i humanizują cyfrowe doświadczenie, wspierając budowę silnych, autentycznych relacji.

2020 zapoczątkował erę zmian

Miniony rok zapoczątkował erę poważnych zmian w zakresie wdrażania technologii i zachowań konsumentów. Rośnie popularność modelu payment-as-a-service (PaaS) – usług dla biznesu, które stają się pierwszym wyborem zarówno pod kątem opłacalności, jak i szybkości wdrożenia.

– W rzeczywistości, w której, modele biznesowe i dochodowe są stale kwestionowane, a zaawansowane rozwiązania cyfrowe są wyróżnikiem na tle konkurencji, firmy rozwijają i wzmacniają swoje systemy, co po pierwsze przekłada się na jakość obsługi klienta. Po drugie – nowe technologie i tzw. super-aplikacje mają na celu ograniczenie potencjalnego ryzyka. Nowe oferty wprowadzane są w oparciu o dane, co ma zapewnić dodatkową wartość odbiorcom. Płatności są teraz częścią ekosystemu handlu detalicznego, a identyfikatory cyfrowe zapewniają kupującym bezproblemową obsługę i kompleksową wartość. Popyt i preferencje dotyczące płatności cyfrowych już w ubiegłych latach dynamicznie zyskiwały popularność, ale zainteresowanie alternatywnymi płatnościami zostało znacznie zwiększone przez pandemię. Dziś liczy się szybkość, wygoda i bezpieczeństwo, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości obsługi klienta. Zapewnienie niezawodnych systemów uwierzytelniania klientów i bezpieczeństwa transakcji jest obecnie warunkiem wstępnym dla firm, ponieważ płatności przechodzą na otwartą infrastrukturę, a płatności cyfrowe nadal się zyskują popularność – dodaje Piotr Siuda, Vice President, Head of Financial Services Strategic Business Unit w Capgemini Polska.

Wraz z pojawieniem się nowych graczy płatniczych i różnorodnych ofert, branża stanie się bardziej złożona, co będzie wymagało uwagi organów regulacyjnych, które będą musiały zrównoważyć dynamiczną sytuację rynku. Regionalne inicjatywy, takie jak P27 (skandynawski system płatności w czasie rzeczywistym) i EPI (europejska inicjatywa płatnicza) zyskują na popularności w odpowiedzi na fragmentację i konkurencję na poziomie krajowym.

Nowy model działania banków komercyjnych

Pandemia okazała katalizatorem, który skłonił banki do nadania priorytetu transformacji cyfrowej i przejścia w kierunku bardziej inteligentnego, opartego na współpracy i doświadczeniu modelu, niezmiennie pozostając zorientowanym na klienta. Integracja banku z systemami ERP po stronie klienta, wsparcie zarządzania środkami finansowymi i księgowością będzie miało kluczowe znaczenie dla automatyzacji i usprawnienia procesów finansowych.

– Niepewne oceny ryzyka kredytowego klientów korporacyjnych w obecnych warunkach również skłoniły banki do szybkiego przejścia na technologie kognitywne w celu wzmocnienia zarządzania ryzykiem kredytowym. W związku z pojawieniem się nowej fali firm technologicznych specjalizujących się w potrzebach MŚP, banki komercyjne stanęły przed koniecznością zmiany istniejących modeli biznesowych m.in. poprzez innowacje produktowe w celu zajęcia segmentu MŚP. Organizacje starają się również zmienić doświadczenia klientów, wykorzystując technologię z bezprecedensowym naciskiem na oferty cyfrowe. Ponieważ tradycyjne oddziały pozostają w dużej mierze zamknięte podczas pandemii, banki komercyjne są również zmuszone do zidentyfikowania nowych metod angażowania klientów i przyjęcia narzędzi cyfrowych. Pandemia pokazała, że współpraca z odpowiednimi partnerami cyfrowymi jest kluczowa – mówi Piotr Siuda, Vice President, Head of Financial Services Strategic Business Unit w Capgemini Polska.

Pandemia zachęciła banki komercyjne do inwestowania w platformy pożyczkowe dla przedsiębiorstw oparte na FinTech, aby sprostać rosnącym wymaganiom klientów. Współpraca z partnerami FinTech pomoże im również zapewnić kompleksowy pakiet usług bankowych i pozabankowych o wartości dodanej, które zwiększą zaangażowanie MŚP w całym łańcuchu wartości. Korzystając ze współpracy, banki przekształcają swoje firmy z modelu opartego na produktach, modelu zamkniętego w oparty na doświadczeniu i zwinny plan.

Źródło: Capgemini

prognozy 2021 2021-02-10
Redakcja PRNews.pl
Tagi: prognozy 2021

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców