PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaRatowanie turystów kosztuje coraz więcej

Ratowanie turystów kosztuje coraz więcej

Ubezpieczenia 24.08.2012 (11:51)

Żeby gwarancja ubezpieczeniowa dawała klientom upadających biur podróży pełną ochronę, musiałaby być znacznie wyższa niż obecnie. Niektórych touroperatorów nie byłoby na nie stać.

O pomyśle na nowy fundusz i sensie indywidualnych ubezpieczeń turystycznych mówi w rozmowie z Bankier.pl Marcin Tarczyński, analityk Polskiej Izby Ubezpieczeń.

 
Image licensed by Ingram Image

Malwina Wrotniak, Bankier.pl: Zdarza się, że organizatorzy turystyki sięgają po gwarancje na kwoty wyższe niż minimum, którego się od nich wymaga?


Marcin Tarczyński, Polska Izba Ubezpieczeń: Firmy starające się o gwarancję ubezpieczeniową najczęściej występują o takie zabezpieczenie, jakie nakazują im przepisy. Czyli minimalną wielkość przy danych przychodach, rodzaju oferowanych usług i pobieraniu lub niepobieraniu przedpłat za wycieczki. Zdarzają się jednak przypadki, kiedy firma występuje o wyższą sumę gwarancyjną, niż nakazuje ustawa. Wynika to z chęci zwiększenia prestiżu firmy czy konieczności dostosowania sumy gwarancyjnej do wymogów przetargowych – dotyczy to głównie przetargów na organizację wyjazdów korporacyjnych.

Toczą się dyskusje o powołaniu nowego funduszu, na który składaliby się sami touroperatorzy, a który miałby zagwarantować pełen zwrot środków turystom, jeśli ich biuro zbankrutuje. Czy to jest dobre rozwiązanie?

Aby gwarancja ubezpieczeniowa dawała klientom upadających biur podróży pełną ochronę, musiałaby być znacznie wyższa niż obecnie. To przede wszystkim oznacza podniesienie cen, bo wyższa kwota gwarancji będzie więcej kosztować. Wielu touroperatorów nie będzie mogło sobie na to pozwolić. Ponadto w stosunku do niektórych firm ubezpieczyciele mogą mieć uzasadnione wątpliwości, czy objęcie ich wyższą gwarancją jest biznesowo możliwe i czy nie wiąże się ze zbyt dużym ryzykiem. Fundusz gwarancyjny stworzony przez branżę turystyczną funkcjonowałby równolegle do gwarancji. Uruchamiany byłby wyłącznie wtedy, gdyby w przypadku określonych upadłości. To rozwiązanie wygodniejsze dla samej branży turystycznej.

Pojawił się na rynku produkt ubezpieczeniowy, zapowiadany jako precedensowy, bo chroniący interesy klienta przed skutkami upadłości biura podróży. Czy to możliwe, by ta okoliczność na stałe zagościła w ubezpieczeniowych produktach turystycznych?

PIU nie komentuje spraw związanych z konkretnymi firmami, nie zbiera tez informacji na temat ich planów związanych z produktami. Natomiast często na rynku zdarza się tak, że coraz częściej pojawiające się dotkliwe dla klienta ryzyko skutkuje nowym produktem ze strony firmy ubezpieczeniowej. Przykład sprzed kilku lat to polisa na wypadek zachorowania na grypę AH1N1. Jednak jeżeli zacznie funkcjonować mądrze zarządzany Fundusz Zabezpieczeń Turystycznych, to może się okazać, że tego typu ubezpieczenie nie będzie konieczne.

Ubezpieczenia turystyczne pojawiają się w bankach, są dostępne w biurach podróży. Który kanał sprzedaży wydaje się mieć teraz największy potencjał?

Osoby wybierające wycieczki zorganizowane zapewne częściej zdecydują się na ofertę ubezpieczeniową, przedstawioną przez touroperatora. Ci, którzy planują wakacje samodzielnie, albo skorzystają z pomocy pośrednika (może nim być też bank), albo zdecydują się na kupno przez telefon i internet.

Ubezpieczenie turystyczne jest produktem łatwym do wykupienia, gdzie w kilku krokach możemy sami podjąć decyzję, jaki produkt jest nam potrzebny. Ostatnio odnotowujemy więc wzrost sprzedaży polis turystycznych za pośrednictwem internetu. Niezależnie od tego, co wybierzemy, najważniejsze jest, byśmy w ogóle mieli wykupione ubezpieczenie. A to, niestety, nie jest jeszcze powszechne. Wybór oferty musi poprzedzić przeczytanie Ogólnych Warunków Ubezpieczenia i określenie odpowiednio wysokiej sumy, na którą będziemy ubezpieczeni. Pamiętajmy, że np. koszty leczenia czy ratownictwa mogą być za granicą bardzo wysokie. Patrzmy więc w pierwszej kolejności na zakres ubezpieczenia, a nie na jego cenę.

Źródło: Bankier.pl

turystyka ubezpieczenia 2012-08-24
Redakcja PRNews.pl
Tagi: turystyka ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 Bank Pekao finansuje rozbudowę portfela parków handlowych BIG Poland
15.05.2025 (09:46)

Bank Pekao finansuje rozbudowę portfela parków handlowych BIG Poland

Bank Pekao finansuje portfel pięciu parków handlowych BIG Poland. Kwota udzielonego kredytu inwestycyjnego wynosi …

a 0 741 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w I kw. 2025 roku
15.05.2025 (09:44)

741 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w I kw. 2025 roku

W I kw. 2025 r. wynik z działalności bankowej Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska przekroczył 2,1 mld zł …

a 0 Credit Agricole rozszerza współpracę z Empikiem
14.05.2025 (20:01)

Credit Agricole rozszerza współpracę z Empikiem

Osoby, które do końca lipca otworzą konto i będą z niego aktywnie korzystać, mogą otrzymać nawet dwa lata darmowego …

a 0 Revolut Bank wchodzi w kredyty hipoteczne
14.05.2025 (19:59)

Revolut Bank wchodzi w kredyty hipoteczne

Revolut ogłosił wejście na europejski rynek kredytów hipotecznych. W pierwszym kroku zamierza zachęcić klientów do …

a 0 zondacrypto sponsorem głównym wyścigów kolarskich dla amatorów PZU Gran Fondo Series
14.05.2025 (19:57)

zondacrypto sponsorem głównym wyścigów kolarskich dla amatorów PZU Gran Fondo Series

Strade Bianche, Milano-Sanremo czy Giro d’Italia – to tylko przykłady współprac dobrze znanej z zaangażowania w …

a 0 Czy pieniądze to temat tabu? Wyniki raportu „Portret Finansowy Polaków”
14.05.2025 (19:55)

Czy pieniądze to temat tabu? Wyniki raportu „Portret Finansowy Polaków”

Rozmowy o pieniądzach wciąż są tematem tabu, Polacy nie lubią wydawać ich na jedzenie w lokalach i usługi …

PRNews.pl

Zobacz również

Ubyło firm, które akceptują płatności kartami

Ubyło firm, które akceptują płatności kartami

Zaskakujące dane w raporcie Narodowego Banku Polskiego.…

Bankomaty i gotówka odchodzą do lamusa. Liczba maszyn spada z roku na rok

Bankomaty i gotówka odchodzą do lamusa. Liczba maszyn spada z roku na rok

Spada liczba wypłat gotówki z bankomatów i…

Santander sprzedany, będzie zmiana nazwy banku i rebranding. Co to oznacza dla klientów?

Santander sprzedany, będzie zmiana nazwy banku i rebranding. Co to oznacza dla klientów?

Na początku tygodnia austriacka grupa Erste podpisała…

Przybyło kart płatniczych, ale spadła liczba i wartość transakcji

Przybyło kart płatniczych, ale spadła liczba i wartość transakcji

W czwartym kwartale ubiegłego roku liczba kart…

Wiadomo, kto przejmie Santander Bank Polska. Pakiet wart 7 mld euro

Wiadomo, kto przejmie Santander Bank Polska. Pakiet wart 7 mld euro

Erste Group podpisał umowę w sprawie zakupu…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

MRSBINTA LUCY:

Potrzebujesz pożyczki? pożyczki osobistej? pożyczki biznesowej? hipoteki? finansowania rolniczego i projektowego? Dzień dobry …

pon., 12 maj 2025 (09:23) • Świąteczna kampania Pilnej Pożyczki w Internecie

MRSBINTA LUCY:

Chcesz pożyczyć pieniądze? jeśli tak, skontaktuj się z nami już dziś przez e-mail: …

pon., 12 maj 2025 (09:22) • Świąteczna kampania Pilnej Pożyczki w Internecie

Cyklon:

Ciekawe kto będzie dzwonił w sprawie przelewów przychodzących do mBanku bo do mnie …

wt., 6 maj 2025 (06:54) • BOT Marek pomoże klientom mBanku w potwierdzaniu nietypowych transakcji

AlaAsia Alaasia:

Kluczowym czynnikiem będzie wojna, która wszystko zaorze. …

czw., 1 maj 2025 (12:00) • Raport Mastercard: Jak młodzi sukcesorzy zmieniają bankowość prywatną w Polsce

Bart Ikswe:

Hoho, no obrońca złodziejskich praktyk banków się objawił... Fakty są takie, że banki …

śr., 30 kw. 2025 (07:37) • RRSO naszych „hipotek” ponad 2 razy wyższe niż niemieckie

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców