PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRReguły mafii w świecie biznesu

Reguły mafii w świecie biznesu

Marketing i PR 18.01.2010 (10:47) artykuł nadesłany

Czy ludzie biznesu mogą się czegoś nauczyć od LUDZI MAFII? Na ile reguły stosowane w tak skrajne zdeprawowanym świecie mają przełożenie na legalny biznes? W 1991 roku wyszła zabawna książeczka „The Mafia Manager”. Oto kilka reguł rządzących życiem mafii – i ich interpretacja z punktu widzenia firmy działającej na trudnym rynku.

„Szczęście może się do Ciebie uśmiechnąć – a potem cię zdradzić”.
„Życie starego orła jest takie same, jak życie młodego orła: pełne zasadzek”.


NIE DAJ SIĘ ZWIEŚĆ SUKCESOM. Twoja czujność biznesowa musi być cały czas ogromna. Jim Collins, gdy prowadził badania nad amerykańskimi firmami działającymi na bardzo wymagających rynkach, okrył, że mnóstwo firm odnosiło spektakularne sukcesy, by po kilku latach już tylko walczyć o przetrwanie. Z trudem udawało mu się znaleźć przedsiębiorstwa, których „wielkość” (greatness) jest STABILNA. Gdy odniesiesz sukces, natychmiast zacznij ostrzyć zęby na kolejny sukces – i przygotowuj się do kolejnego ataku.

„Nieszczęścia zazwyczaj wchodzą drzwiami, które sam pozostawiłeś otwarte”.


W realiach „biznesów gangsterskich” wystarczy przypomnieć sobie, jak fatalna w skutkach dla Michaela Corleone („Ojciec Chrzestny”) była decyzja o tym, aby pozwolić bezkarnie działać oprychom Rosato, wspieranym przez gangstera Rotha. Corleone łudził się, że w ten sposób obroni ryzykowny układ biznesowy z Rothem. I rzeczywiście, największe porażki biznesowe są wynikiem pewnych prostych niedopatrzeń lub utraconych szans. W 1923 roku farmaceuta Caleb Bradham usiłował sprzedać za śmieszne pieniądze Pepsi Colę swojemu większemu rywalowi, który nie był tym zainteresowany.

„Dobre przygotowanie jest matką sukcesu, odwaga – ojcem”.


Firmy, które zbyt dużo czasu przeznaczały na testy i przygotowania (np. Procter & Gamble), a z drugiej strony firmy, które kierowały się niemal wyłącznie odwagą (People Express) napotykały na ogromne trudności. Sztuką jest połączenie dobrego przygotowania z odwaga. Warto jeszcze dodać, że Larry Bossidy Ram Charan i Charles Burck w swojej książce “Execution: The Discipline of Getting Things Done” słusznie zauważają, że dużo ważniejsza od wszystkich teorii rynkowych i koncepcji strategicznych jest KONSEKWENTNA REALIZACJA. Egzekwowanie ustaleń wobec podwładnych, współpracowników i klientów jest KONIECZNOŚCIĄ na trudnym rynku!

„Pozwalaj przeciwnikom mówić. Gdy skończą, pozwól im gadać jeszcze więcej”.


Kto najwięcej gada na filmach gangsterskich? „Loserzy”! Ulubionym motywem wielu scenarzystów jest natychmiastowe zastrzelenie gangstera, który zbyt dużo gada. To niesamowite, jak wiele osób czuje się niewysłuchanych. Mam znajomego, który jest kierownikiem zespołu w wielkiej firmie doradczej i ma gigantyczną, niespotykaną wiedzę o rynku, którą potrafi doskonale wykorzystać. Skąd ta wiedza? W. ma naturę milczka, cierpliwego słuchacza. Nie odzywając się ani słowem, na każdym spotkaniu zasysa nieprawdopodobne ilości informacji. To inni gadają, i to jak najęci.

„Jeżeli posiadasz zamek i klucz, każ swojemu przeciwnikowi wyjść”.


To mafijna kwintesencja jednej z najskuteczniejszych taktyk biznesowych: „Lock in the customers, lock out the competition”. Jest to podejście, które polega na zaoferowaniu klientom produktów niekompatybilnych z produktami konkurencji, co z kolei UNIEMOŻLIWIA KLIENTOM łatwe odejście od Twoich produktów.

„Kiedy idziesz na kompromis, przegrywasz. Kiedy sprawiasz wrażenie, że poszedłeś na kompromis, możesz skutecznie realizować swoje plany”.

„Lepiej jest, gdy Twoi wrogowie są przekonani o Twojej nadzwyczajnej głupocie niż inteligencji”.
„Gdy chcesz zmylić wroga, udawaj, że się go boisz”.
„Zwódź bogatych, ale ich nie obrażaj”.

Zwinne działanie na trudnym rynku oznacza konsekwentne, cierpliwe działanie BEZ FANFAR. Twoja skuteczność nie może nikogo kłuć w oczy. Książkę o swoich dokonaniach napiszesz za 15 lat – na razie cierpliwie realizuj swoją strategię podbijania rynku. Najskuteczniejsze operacje wojskowe były prowadzone w realiach zupełnego zaskoczenia. W czasie wojny nikt nie informował przeciwnika, że desant aliantów na Normandię rozpocznie się 6 czerwca 1944 roku.
 
„Gdy odniesiesz zwycięstwo, naostrz nóż”.

„Przeciwnik jest najbardziej niebezpieczny, gdy wydaje się pokonany”.
„Rekiny pływają na bardzo spokojnych wodach”.
„Na morzu wszyscy kompani są braćmi, ale ci, którzy posiadają łódź ratunkową, wcale niekoniecznie zechcą się nią podzielić z innymi braćmi”.

Skoro jesteśmy w klimatach mafijnych, przypomnijmy sobie, w jakich okolicznościach ginęli wrogowie rodziny Corleone – czasem pochodzący z bardziej prężnych, silniejszych rodzin. Ich czujność była maksymalnie osłabiona za pomocą sprytnych działań Don Vito, Michaela i ich ludzi. Często byli uśpieni pozornymi sukcesami i jowialnością rodziny Corleone.

Źródło: Wymiatacze.pl

wymiatacze.pl 2010-01-18
Redakcja PRNews.pl
Tagi: wymiatacze.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców