W ciągu całego minionego roku Polacy zgłaszali się do Rzecznika Ubezpieczonych niemal 12 tys. razy, wyrażając niezadowolenie z jakości świadczonych im usług ubezpieczeniowych.
Ponownie, największa liczna skarg (55,8 proc.) dotyczyła ubezpieczeń komunikacyjnych. Nie musi to jednak oznaczać, że jakośc ubezpieczeń samochodowych jest na rynku najsłabsza. Polisy komunikacyjne wciąż bowiem są wśród gospodarstw domowych najpopularniejszymi produktami ubezpieczeniowymi.
Dystans pomiędzy liczbą skarg zgłaszanych z tytułu polis komunikacyjnych (6664) a polis na życie (1600) czy ubezpieczeń mienia (1194) jest ogromny. Najczętszym powodem zgłoszenia sprawy do Rzecznika jest zaniżona wartość odszkodowania po wypadku (33 proc. skarg). Niemal równie częstym zdarzeniem jest zupełna odmowa przyznania świadczenia, skargę z tego tytułu zgłoszono w ponad 3,7 tys. przypadków.
Coraz większa liczba zgłaszanych skarg powinna zasmucać, a mimo to w pewnym sensie cieszy. Istotny jest bowiem fakt, że coraz większa część ubezpieczonych jest w stanie samodzielnie poradzić sobie z problemem dotyczącym nabytych przez niego produktów ubezpieczeniowych i zna ścieżkę ubiegania się o swoje prawa.
Źródło: Bankier.pl