Renegocjacje umów najmu powierzchni magazynowych to nie tylko remedium na kryzys, ale także doskonałe narzędzie generujące oszczędności w czasach gospodarczego prosperity.
Poprawnie przeprowadzony proces gwarantuje najemcom oszczędności kosztów nawet do 20-30% – to główne wnioski ze śniadania prasowego organizowanego przez Colliers International, wiodącą firmę doradczą na rynku nieruchomości komercyjnych.
Dla kogo renegocjacje?
Proces renegocjacji umowy najmu może podjąć każdy najemca. Na rząd wielkości oszczędności, które można uzyskać, wpływ ma głównie metraż zajmowanej powierzchni magazynowej, a także pozycja rynkowa najemcy (w przypadku samodzielnie prowadzonych renegocjacji) bądź agencji doradczej reprezentującej klienta (w przypadku procesu prowadzonego przez zewnętrznych ekspertów).
Co mogą dać renegocjacje?
Po stronie największych i niekwestionowanych plusów można wymienić obniżenie stawki czynszu. W zależności od projektu zespół Colliers International osiąga dla swoich klientów oszczędności kosztów na poziomie 20-30%. Przy odpowiednio dużych metrażach i długich okresach najmu kwota ta może sięgać nawet kilku milionów euro. Dodatkowe korzyści finansowe i organizacyjne wynikają z możliwości uniknięcia przeprowadzki do nowej lokalizacji, która często pociąga za sobą odpływ wyszkolonej kadry i konieczność skompletowania nowego zespołu.
Dlaczego wciąż mało firm renegocjuje?
Praktyka Colliers International pokazuje, że wciąż zbyt mało firm decyduje się na rozpoczęcie procesu renegocjacji umów najmu powierzchni magazynowych. „Z rozmów roboczych z naszymi klientami wynika, że przyczyna tej sytuacji jest prozaiczna – w większości nie mają oni świadomości jak duże potencjalne oszczędności tkwią w renegocjacjach umów najmu. Colliers International posiada blisko 60% udziału w rynku powierzchni przemysłowych i magazynowych, stąd dysponujemy szczegółową wiedzą na jego temat” – mówi Maciej Chmielewski, Partner i Dyrektor Działu Powierzchni Przemysłowych i Magazynowych w Colliers International, współgospodarz śniadania prasowego.
„Tymczasem klienci, którzy raz skorzystali z usługi renegocjowania kontraktu, najczęściej wracają do nas” – mówi Tomasz Kasperowicz, dyrektor Działu Powierzchni Przemysłowych i Magazynowych w Colliers International, współgospodarz spotkania. „Wiele więc wskazuje na to, że rynkowi cały czas brakuje odpowiedniej wiedzy
i szeroko zakrojonej oraz klarownej akcji komunikacyjnej. Colliers International chce być prekursorem w tym obszarze, umacniając tym samym swoją pozycję niekwestionowanego lidera w reprezentacji najemców na rynku powierzchni magazynowych” – dodaje Kasperowicz.
Źródło: Colliers International