Afisz, który zaprojektował wybitny grafik Piotr Młodożeniec, eksponowany jest w wymiarze 100 na 150 cm w wiatach przystankowych komunikacji miejskiej. Prezentuje repertuar osiemnastu teatrów, pozostających pod opieką Miasta, grających obecnie na trzydziestu scenach. Plakat będzie wymieniany co dwa tygodnie, za każdym razem zmieniając swoją kolorystykę, żeby zwrócić tym uwagę warszawiaków.
Inicjatywę Biura Teatru i Muzyki m. st. Warszawy realizuje firma AMS na panelach reklamowych zainstalowanych w wiatach przystankowych oraz od kwietnia również na nośnikach typu citylight.
„Mamy nadzieję, że dzięki reklamie zewnętrznej więcej osób pomyśli o wizycie w teatrze. Staramy się o umieszczenie afisza w metrze oraz w mniejszym rozmiarze wewnątrz instytucji kultury, przede wszystkim w warszawskich uczelniach i wybranych liceach. Znajdzie się także w urzędach dzielnicowych” – mówi Kalina Zalewska z Biura Teatru i Muzyki Urzędu m. st. Warszawy.
AMS, który od lat patronuje wydarzeniom kulturalnym, gorąco kibicuje tej inicjatywie. Firma, będąca największym operatorem na rynku reklamy zewnętrznej, angażuje się w promocję kultury i sztuki, również w innych miastach.
„Nasze powierzchnie reklamowe zawsze chętnie udostępniamy instytucjom i placówkom kulturalnym. Wspieranie takich inicjatyw jest częścią naszej misji, uważamy bowiem, że nośniki reklamy zewnętrznej w miastach powinny służyć komunikacji społecznej” – deklaruje Marek Kuzaka, wiceprezes AMS S.A.
W ciągu ostatniego roku 87 % osób ani razu nie było w teatrze. Wielokrotne wyjścia do teatru zadeklarował zaledwie 1% badanych.*
* wg. badania „Aktualne problemy i wydarzenia”, styczeń 2005 r., przeprowadzonego przez CBOS.