Revolut Business udostępnił przedsiębiorcom kolejną metodę akceptacji płatności, która sprzyja zachowaniu dystansu społecznego – z pomocą kodów QR.
Revolut Business udostępnia przedsiębiorcom QR kody, do przyjmowania niewielkich płatności. QR kod to płatność bezstykowa, online, gdzie usługodawca widzi od razu, w obecności klienta, że transakcja przeszła pomyślnie. Przedsiębiorca generuje QR kod w aplikacji w swoim telefonie, a klient skanuje go kamerką swojego smartfona, zachowując bezpieczny dystans. Na telefonie klienta wyświetla się prośba o potwierdzenie płatności Apple Pay, Visa lub Mastercard i transakcja na urządzeniu z iOS lub Android zostaje sfinalizowana.
Klienci Revolut Business mogą korzystać z kodów QR wykonując następujące kroki:
1. Otwórz aplikację Revolut Business, utwórz Prośbę o płatność i jako metodę ustaw kod QR,
2. Wybierz walutę, kwotę i opis płatności,
3. Wyświetl kod QR klientowi, aby mógł go zeskanować,
4. Klient może zapłacić za pomocą Apple Pay, Visa lub Mastercard na swoim urządzeniu z iOS lub Android.
“Popularność płatności kodami QR rośnie, ponieważ jest szybka, łatwa i pozwala zachować bezpieczny dystans, istotny w dzisiejszych usługach. Nie wymaga żadnych dodatkowych urządzeń ani sprzętu. Wystarczy, że sprzedawca posiada telefon z aplikacją Revolut Business i wygeneruje na nim kod QR, aby przyjąć natychmiastową płatność od klienta. Bezstykowo, od ręki i bezpiecznie” – mówi Paulo Guichard, menedżer ds. akceptacji płatności w Revolut.
Klienci Revolut Business mogą już korzystać z płatności kodami QR w Polsce, Litwie, Wielkiej Brytanii, Austrii, Belgii, Francji, Danii, Niemczech, Irlandii, Włoszech, Holandii, Portugalii, Hiszpanii, Szwecji, Bułgarii, Chorwacji, Grecji, Finlandii, Czechach, Estonii, Węgrzech, Słowenii, Słowacji, Norwegii i Luksemburgu.
By uaktywnić kody QR, klienci Revolut Business muszą zaktualizować swoją aplikację do wersji 2.28 lub wyższej w sklepie iOS lub Android. Muszą też zaaplikować o specjalne konto handlowe (Merchant Account) z poziomu swojego konta Revolut Business. Następnie, gdy tylko aplikacja pojawi się w systemie, zespół Revolut Business zapoznaje się z nią i kontaktuje z przedsiębiorcą tak szybko jak to możliwe, by poinformować o decyzji i dalszych krokach, lub odpowiedzieć na pytania.
Źródło: Revolut