Revolut udostępnił w Polsce oficjalnie płatności kodami BLIK w listopadzie 2024 roku. Dziś, po zaledwie pięciu miesiącach, już ponad 1 milion klientów Revolut w Polsce aktywowało w aplikacji znaną i lubianą w Polsce metodę płatności BLIK. Od jesieni klienci Revolut wykonali z pomocą 6-cyfrowych kodów BLIK generowanych w aplikacji ponad 7 mln transakcji w internecie, sklepach stacjonarnych i wypłacając pieniądze z bankomatów, o łącznej wartości blisko 1 mld zł.
Choć BLIK świętuje już 10 lat obecności na rynku, popularność usługi wśród klientów bankowych aplikacji mobilnych w Polsce systematycznie rośnie. W 2024 roku liczba Polaków aktywnie korzystających z usługi BLIK wzrosła o 17% r/r i na koniec roku wyniosła 18,5 mln. Rosła także liczba transakcji. w 2024 roku Polacy wykonali 2,4 mld transakcji BLIK (o 37% więcej niż w 2023 r.) Klienci Revolut, by skorzystać z usługi BLIK, muszą uaktualnić aplikację Revolut, wybrać konto PLN i dotknąć ikonki BLIK. Następnie, wygenerowany kod BLIK wpisać na terminalu przy kasie, w bankomacie lub online i potwierdzić płatność w aplikacji, to wszystko!
Klienci Revolut mogą płacić BLIKIEM w całym polskim e-commerce, coraz większej liczbie zagranicznych platform zakupowych, w terminalach płatniczych w sklepach stacjonarnych, a także wypłacać gotówkę z ponad 20 tys. bankomatów w całym kraju.
Jak korzystać z płatności BLIK w aplikacji Revolut?
Aby dokonać płatności BLIK należy uaktualnić aplikację Revolut do najnowszej wersji i dotknąć ikonki BLIK na ekranie głównym aplikacji. 6-cyfrowy kod, który się wyświetli należy wpisać w terminalu płatniczym przy kasie, na stronie płatności w sklepie internetowym lub bankomacie i zatwierdzić. Na telefon przyjdzie powiadomienie z prośbą o finalne potwierdzenie transakcji. Kliknij. To wszystko.
Źródło: Revolut