Revolut udostępnił wyniki finansowe za 2019 rok. Przychody firmy niemal potroiły się rok do roku, do poziomu 162,7 milionów GBP na koniec 2019 r. (2018: 58,2 mln GBP). W tym samym okresie liczba klientów przekroczyła 10 milionów (z 3,5 miliona w 2018 r.) Strata z działalności operacyjnej sięgnęła 107,4 milionów GBP (2018: 34,1 mln GBP).
Marża brutto poprawiła się w przeciągu 2019 roku z 17% do 39%. Liczba klientów korzystających z Revolut codziennie (Daily Active Customers) wzrosła o 231%, a liczba klientów korzystających z planów płatnych o 139%.
Za ofertą retail podążała oferta biznesowa. Liczba firm korzystających z Revolut Business wzrosła rok do roku o 260%, do poziomu 220 tysięcy klientów firmowych na koniec roku 2019. Liczba firm korzystających z Revolut Business w każdym tygodniu (Weekly Active Business) wzrosła o 321%.
Podstawowym bezpośrednim kosztem działalności pozostaje koszt akceptacji i procesowania transakcji, obsługi kart i pozyskiwania klientów. Wraz ze wzrostem bazy klientów i wolumenu transakcji firma zwiększyła w 2019 r. efektywność kosztową. Ogólne koszty administracyjne wzrosły z 24 milionów GBP w 2018 r., do 92 milionów GBP w 2019 r., głównie w efekcie wzrostu zatrudnienia z 633 osób na koniec 2018 r., do 2261 osób na koniec 2019 r. Oprócz pracowników zatrudnionych w Londynie, firma rozwijała biura w Europie (zwłaszcza w Krakowie) i na świecie, w tym w Singapurze i USA.
W 2019 r. Revolut uruchomił wiele nowych produktów i usług, w tym nowe kryptowaluty i płatności za pomocą Google Pay i Apple Pay. Firma uruchomiła też działalność na nowych rynkach, w Australii, Singapurze i w USA.
“Wciąż wiele przed nami, ale jesteśmy zadowoleni z wyników za rok 2019. Potroiliśmy przychody i powiększyliśmy liczbę klientów z 3,5 do 10 milionów. Co ważne liczba klientów używających Revolut każdego dnia wzrosła o 231%, a liczba klientów płacących za nasze usługi wzrosła o 139%” – powiedział Nik Storoński, Współzałożyciel i CEO w Revolut.
Po upływie roku 2019 Revolut nie zwolnił tempa. W lutym 2020 roku firma pozyskała pół miliarda dolarów finansowania w serii D zdominowanej przez duże amerykańskie fundusze z Doliny Krzemowej, m.in. Technology Crossover Ventures (TCV). Ta runda finansowania została w czerwcu rozszerzona o dodatkowe 80 milionów $ pozyskane od amerykańskiego funduszu TSG Consumer Partners, kończąc inwestycję na poziomie 580 milionów $.
Od początku roku 2020 Revolut uruchomił lub rozwinął wiele nowych usług, m.in. transakcje giełdowe, handel surowcami i metalami szlachetnymi, aplikacje i karty dla dzieci Junior, platformę z okazjami Rewards, zaczął też uruchamiać działalność w oparciu o licencję bankową w Europie.
Gdy na początku roku koronawirus stworzył zagrożenie dla ludzi i firm na całym świecie, Revolut przeniósł wszystkie biura i pracowników na bezpieczną pracę zdalną, bez wpływu na bieżące procesy i obsługę klientów. Kiedy biznes odczuł spadek przychodu z tytułu interchange, spowodowany mniejszą liczbą transakcji, zwłaszcza kartami fizycznymi, Revolut wykorzystał różnorodność swojego portfolio produktów i usług. Liczba klientów nie przestała rosnąć i właśnie przekroczyła 13 milionów. Niektóre produkty, jak handel kryptowalutami, zwiększyły swoją popularność w trakcie kwarantanny. Firma szybko ścięła wydatki, które nie miały krytycznego znaczenia dla biznesu i jeszcze mocniej zacieśniła kontrolę nad kosztami operacyjnymi. Choć pandemia spowolniła tempo wzrostu Revolut i nadal wywiera wpływ na biznes, firma zachowuje duży, bezpieczny zapas jeśli chodzi o regulacyjne wymogi w zakresie płynności i kapitału.
Źródło: Revolut