W ubiegłym roku wydatki na reklamę wzrosły brutto o 29 proc. Według firmy badającej rynek reklamy Expert Monitor, od stycznia do listopada sięgnęły 331,7 mln zł. Najwięcej zainwestowały Bank BPH – 41 mln zł, ING Group – 30,3 mln zł oraz Eurobank (28,1 mln zł).
– Bardzo aktywni byli również mniejsi gracze: Getin Bank, Dominet Bank i Sygma Bank.
Każdy z nich zainwestował 3–5 mln zł netto. Lukas Bank przeznaczył na promowanie swoich produktów ponad 10 mln zł – mówi Jarosław Roszkowski, dyrektor w domu mediowym Starlink.
Najwięcej pieniędzy banki zostawiły w telewizji i w gazetach. Bardzo intensywną kampanię przeprowadzono jesienią.
– Od września do listopada wydały 80 mln zł netto, czyli o blisko 50 proc. więcej niż rok wcześniej. Kwoty przeznaczone na promowanie kredytów gotówkowych wzrosły aż o 150 proc. – mówi Jarosław Roszkowski.
Ponieważ banki w coraz mniejszym stopniu konkurują między sobą ceną, w walce o zwiększanie udziałów w rynku bankowym aktywność reklamowa zaczyna odgrywać ważną rolę. Dlatego w tym roku nakłady na kampanie marketingowe będą rosły, zwłaszcza na reklamy kont osobistych i kredytów gotówkowych.