NORD/LB Bank Polska przyspieszył tempo wzrostu – suma bilansowa banku na koniec roku 2004 wyniosła 1,17 mld zł. To wzrost o 45% w porównaniu z rokiem 2003. Ubiegły rok bank zamknął kwotą 9,02 mln zł zysku brutto, co jest wynikiem o 2,5-krotnie wyższym od wyników wypracowanych w roku 2003. Zysk netto wyniósł 7,55 mln zł, czyli przeszło trzykrotnie więcej niż w roku 2003 (zysk netto za 2003 r. wyniósł 2,23 mln zł).
„NORD/LB Bank Polska postawił przed sobą jasny cel – w ciągu 5 lat stać się jednym z 10 najlepszych działających w Polsce banków obsługujących segment korporacyjny. Myślę, że nasze ubiegłoroczne wyniki świadczą o tym, że podążamy we właściwym kierunku. Mimo, że pełna realizacja naszych zamierzeń potrwa jeszcze parę lat, już dziś zapewniliśmy sobie dobre podstawy do budowy silnej pozycji w tym segmencie.” – powiedział Jarosław Dąbrowski, Prezes NORD/LB Bank Polska.
W roku 2004 bank osiągnął największą dynamikę przyrostu w dochodach z tytułu prowizji oraz pozycji wymiany. W ciągu roku został osiągnięty odpowiednio ponad 4- i prawie 8-krotny wzrost. Zyski banku z tytułu odsetek wyniosły 24,96 mln PLN brutto, zwiększając się w stosunku do roku 2003 o 58%.
Rok 2004 oznaczał również pozytywne zmiany w bilansie banku. W strukturze aktywów największy udział miały należności od sektora niefinansowego, czyli przedsiębiorstw. Udział tych należności w całości aktywów wyniósł 49% i wciąż wykazuje trend wzrostowy. Jakość aktywów pozostaje na bardzo dobrym poziomie.
W ubiegłym roku bank odnotował niemal 5-krotny wzrost depozytów pochodzących z sektora niefinansowego, które osiągnęły poziom 227,9 mln PLN. Przez ostatnie 12 miesięcy bank pozyskał z tego sektora ponad 181,4 mln PLN. Nadal jednak największą pozycję stanowią depozyty sektora finansowego, które wynoszą 703,2 mln PLN. Warto zaznaczyć, że dynamiczny wzrost odnotowały także wartości udzielonych zobowiązań pozabilansowych (m.in. akredytywy, gwarancje). W porównaniu do poprzedniego roku zwiększyły się one w sumie o 38%.
Dobre wyniki polskiego oddziału NORD/LB zostały pozytywnie przyjęte przez właściciela – NORD/LB Girozentrale. „Obecność NORD/LB w Polsce jest ważnym elementem strategii naszej Grupy – uzyskania pozycji wiodącego banku w basenie Morza Bałtyckiego. Wyniki finansowe uzyskane w 2004 przez NORD/LB Bank Polska potwierdzają fakt, że Polska ze swoim wysokim wskaźnikiem wzrostu gospodarczego jest dla Grupy NORD/LB kluczowym rynkiem Europy Środkowej i Północnej. Nie powinno więc dziwić, że wynikom NORD/LB Polska przyglądamy się ze szczególną uwagą, a współpracę z polskimi przedsiębiorstwami postrzegamy w perspektywie długofalowego partnerstwa.” – powiedział dr Gunter Dunkel, Przewodniczący Rady Nadzorczej NORD/LB Bank Polska, Członek Zarządu NORD/LB Girozentrale.
NORD/LB Bank Polska od początku swojej działalności w Polsce postawił na specjalizację w segmencie obsługi średnich i dużych przedsiębiorstw oraz na profesjonalne doradztwo i wysoką jakość działania. W 2004 roku Bank zakończył pierwszy etap realizacji swojej strategii polegający na budowie doświadczonego i wyspecjalizowanego zespołu menedżerów, a także rozpoczął proces rozbudowy sieci oddziałów regionalnych oraz rozszerzania oferty produktowej.
W planach NORD/LB Bank Polska jest dalszy rozwój i ekspansja. Do końca II kwartału 2005 bank zamierza otworzyć kolejne oddziały regionalne – w Krakowie i we Wrocławiu. Docelowo NORD/LB Bank Polska chce mieć kilkanaście placówek na terenie całego kraju. W ciągu najbliższych miesięcy rozszerzona zostanie także oferta produktowa – zwiększy się wachlarz produktów zabezpieczających przed ryzykiem kursowym i ryzykiem stopy procentowej. Bank rozbuduje też ofertę produktów kredytowych, aktywnie angażując się nie tylko w obsługę firm, ale także wzmacniając swoją pozycję na rynku kredytów konsorcjalnych. W roku 2005 rozwijany będzie – wprowadzony do oferty w ubiegłym roku – serwis Bankowości Internetowej dla Firm NORD/LB NET.
„Mam nadzieję, że w roku bieżącym uda nam się utrzymać dotychczasowe tempo wzrostu. Naszą ambicją jest bowiem zwiększanie sumy bilansowej o 50% średniorocznie, a także dalsze powiększanie zysku. Chcemy też pogłębiać naszą specjalizację produktową i w dalszym ciągu podnosić jakość zespołu pracowników. Naszym celem jest budowa banku partnerskiego, profesjonalnie i szybko reagującego na coraz to nowe i bardziej wyszukane potrzeby firm w zjednoczonej Europie – „banku stworzonego dla firm”. – zakończył prezes Dąbrowski.