Zysk netto Grupy Kredyt Banku w I półroczu 2007 roku wyniósł 181,6 mln zł, a w samym II kw. 99,9 mln zł.
W porównaniu z I półroczem 2006 roku w I połowie tego roku wzrosły wszystkie kategorie przychodów operacyjnych, z wyjątkiem wyniku na sprzedaży wierzytelności. Odnotowano znaczny wzrost portfela kredytów, w szczególności mieszkaniowych, a także depozytów klientów i sprzedaży funduszy inwestycyjnych. Kredyt Bank wypracował również w tym okresie wyższe wyniki z tytułu odsetek oraz opłat i prowizji. Dynamicznie rosła sprzedaż kredytów inwestycyjnych dla MSP, jak również umów leasingu.
Niższy poziom zysku netto i brutto w I półroczu 2007 roku – w porównaniu z I półroczem 2006 roku – jest efektem wysokiej bazy odniesienia. Na ubiegłoroczny zysk w II kwartale wpływ miała transakcja sprzedaży wierzytelności, łączny wynik na sprzedaży wierzytelności wyniósł wówczas 145 388 tys. zł (wpływ na wynik brutto). Niższy zysk netto za I półrocze 2007 roku w porównaniu do I półrocza 2006 roku związany jest także z obciążeniem wyniku za I półrocze 2007 roku podatkiem dochodowym w kwocie 49 251 tys. zł, w porównaniu z uznaniem wyniku za I półrocze 2006 roku kwotą 7 284 tys. zł.
Wynik z tytułu odsetek w I półroczu 2007 roku wyniósł 406,5 mln zł, co oznacza, że był o 3,5% wyższy od wyniku osiągniętego w I półroczu 2006 roku.
Wynik z tytułu opłat i prowizji wyniósł 149,4 mln zł i był wyższy o 23,1% niż przed rokiem.
Na wyższe wyniki z tytułu odsetek, opłat i prowizji bezpośredni wpływ miał wzrost portfela kredytowego, sprzedaży jednostek uczestnictwa funduszy, a także wyższe przychody z tytułu prowizji z operacji depozytowych z klientami oraz obsługi kart płatniczych i bankomatów.
Koszty funkcjonowania Grupy po I półroczu 2007 roku wyniosły 453,9 mln zł i w porównaniu z analogicznym okresem 2006 roku były wyższe o 3,7%. Wzrosły głównie koszty pracownicze w efekcie realizacji polityki kadrowej.
Wartość należności od klientów brutto na koniec II kwartału 2007 roku zwiększyła się o 9,4% w stosunku do I kwartału 2007 roku oraz o 18,9% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Dynamicznie rósł zarówno portfel kredytów osób fizycznych, jak i klientów korporacyjnych. Najwyższy wzrost dotyczy kredytów mieszkaniowych – dynamika sprzedaży w ujęciu kwartał do kwartału wyniosła 234,5%. Dynamika sprzedaży kredytów gotówkowych w stosunku do I kwartału br. wyniosła 177% (wartość sprzedaży w II kw. wyniosła 122 mln zł).
W II kwartale 2007 roku bank udzielił 7,5 tys. kredytów mieszkaniowych na łączną kwotę 1 248 mln zł, co oznacza ponad dwukrotny przyrost w ujęciu wartościowym w porównaniu z I kwartałem 2007 roku i poszczególnymi kwartałami 2006 roku. Wartość brutto portfela kredytów mieszkaniowych – w porównaniu do I kwartału 2007 roku – wzrosła o 18,5%, a w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 66,9%.
W ciągu II kwartału 2007 roku wartość portfela należności nieregularnych, tj. takich, dla których zidentyfikowano przesłanki utraty wartości, obniżyła się o 6,1%, w całym I półroczu o 10,2%, zaś w okresie ostatnich 12 miesięcy o 41,2%. W efekcie, na koniec II kwartału 2007 roku wskaźnik jakości portfela należności brutto Grupy wyniósł 10,6%, podczas gdy na koniec I kwartału 2007 roku, na koniec 2006 roku oraz na koniec II kwartału 2006 roku wskaźnik ten wyniósł odpowiednio 12,3%, 13,5% oraz 21,4%.
W ciągu II kwartału tego roku rosła aktywność biznesowa Grupy. Bank podejmował działania zmierzające do stabilnego umacniania udziału w rynku. Przeprowadzono kampanie marketingowe oraz PR usług dla małych i średnich firm, kont oszczędnościowych, ROR-ów oraz funduszy.
W II kwartale br. nowa sprzedaż kredytów inwestycyjnych MSP wyniosła 121 mln zł, co dało 152,5% dynamikę w stosunku do I kwartału 2007 roku.
Portfel depozytów klientów zwiększył się w I półroczu br. o 16,6% w porównaniu z I półroczem ub. r. i o 4,6% w porównaniu z I kwartałem 2007 roku. Na koniec II kwartału 2007 roku liczba kont oszczędnościowych dla klientów indywidualnych zwiększyła się o 8,4%w stosunku do końca I kwartału 2007 roku i o 48,2% w stosunku do analogicznego okresu 2006 roku, a wartość zgromadzonych środków wyniosła prawie 4,5 mld zł.
Wartość jednostek uczestnictwa funduszy sprzedanych za pośrednictwem sieci KB S.A. wzrosła w II kwartale w stosunku do I kwartału o 619 mln zł.
W II kwartale br. otwarto kolejnych 10 placówek. Na koniec czerwca br. funkcjonowały 42, a do końca roku liczba ta ma wzrosnąć do około 80 nowych filii w Programie rozwoju sieci P 120. Na koniec czerwca 2007 roku sieć banku liczyła 363 jednostki.
W I półroczu 2007 dynamicznie rosła wartość umów leasingu. W stosunku do analogicznego okresu 2006 dynamika sprzedaży wyniosła 403%, natomiast w stosunku do I kwartału 2007 r. 156%.
Żagiel
Sprzedaż kredytów i pożyczek detalicznych przez sieć dystrybucji spółki Żagiel w II kwartale 2007 roku osiągnęła wartość 481 mln zł, co oznacza wzrost o 19,3% w porównaniu z I kwartałem tego roku i wzrost o 22,5 % w stosunku do II kwartału 2006 roku.
Pełna prezentacja wyników finansowych Grupy dostępna jest na stronie www.kredytbank.pl