„Milionowego klienta chce do końca tego roku zdobyć w Polsce PayPal, globalny system płatności internetowych, należący do spółki eBay. Ubiegły rok zakończył z 600 tys. użytkowników w naszym kraju.”- informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.
Tam, gdzie zaczyna się popularność, momentalnie pojawia się konkurencja: „Trzeba wymienić PayByNet, stworzony przez Krajową Izbę Rozliczeniową czy PayUp, umożliwiający płacenie za zakupy oraz rachunki w sklepach. O podobnych klientów walczy też BillBird, oferujący usługi Moje Rachunki i Moje Doładowania. Możliwość płacenia komórką za bilety komunikacji miejskiej czy parkingi oferuje z kolei Mpay. Podobną formę płatności do PayPala oferuje obecny też w Polsce system Moneybookers.” czytamy w „Dzienniku Gazecie Prawnej”.
To, że wiele osób robiących zakupy, korzysta z e-płatności nie oznacza oczywiście, że standardowe kupowanie zostanie w pełni zdominowane. Wciąż mało prawdopodobne jest, aby np. osoby starsze w ciągu chwili zamieniły od lat towarzyszący im sposób robienia zakupów. To najczęściej młodzi ludzie są zwolennikami nowych technologii na tyle, że są w stanie zaadaptować tego typu ułatwienia.
Więcej informacji na ten temat w „Dzienniku Gazecie Prawnej” w artykule „Czeka nas ostra konkurencja na rynku e-płatności” autorstwa Michała Fury.