PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeRośnie zainteresowanie Polaków korzystaniem z cyfrowej tożsamości. Wyniki badań

Rośnie zainteresowanie Polaków korzystaniem z cyfrowej tożsamości. Wyniki badań

Informacje 13.12.2021 (16:27) informacja prasowa
Bankowość internetowaBankowość mobilna

Tegoroczne badanie przeprowadzone przez Kantar na zlecenie KIR i ZBP pokazuje, że zainteresowanie Polaków korzystaniem z cyfrowej tożsamości systematycznie rośnie. Pandemia, związana z nią izolacja oraz towarzyszące temu zjawisku ograniczenia w dostępie do usług oferowanych w sposób tradycyjny sprawiły, że coraz chętniej korzystamy z oferty dostępnej w trybie online. Skutecznie nam w tym pomagają cyfrowe metody potwierdzania tożsamości, oparte o systemy bankowości elektronicznej.

Migracja w kierunku cyfrowego życia z pewnością nie jest tylko chwilowym trendem. Jak pokazują wyniki badań, już jeden na czterech badanych interesuje się nowinkami ze świata technologii. Polacy chętnie testują cyfrowe rozwiązania, a 67 proc. osób z badanej grupy używa zaawansowanych narzędzi, takich jak usługi w chmurze. Konsumenci w trakcie pandemii częściej też kupują online – robi to 89 proc. respondentów badania.

– Coraz chętniej korzystamy z nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Nikogo już nie dziwi bankowanie za pomocą telefonu czy też płacenie smartwatchem za zakupy w sklepie. Rośnie też zainteresowanie wykorzystaniem cyfrowej tożsamości bankowej do załatwiania codziennych spraw. Co trzeci z badanych (33 proc.) chętnie użyłby jej przy zawieraniu umów, a 42 proc. chciałoby ją stosować do weryfikacji tożsamości przy wymagających tego zakupach – mówi Piotr Wichowski, dyrektor Linii biznesowej usługi identyfikacji w KIR. – Respondenci dostrzegają zastosowanie tego rozwiązania także przy autoryzacji dyspozycji i oświadczeń, logowań do serwisów czy rejestracji w usługach i serwisach. To pokazuje, że nasze społeczeństwo staje się w coraz większym stopniu beneficjentem korzyści, które przynosi dynamicznie rozwijający się świat usług cyfrowych – dodaje Piotr Wichowski.

Wyzwania cyfrowej komunikacji

Dostęp do urzędów oraz fizycznych punktów obsługi klienta ograniczony do wyznaczonych godzin, limity osób oraz niedostępność niektórych usług, skierowała uwagę konsumentów w stronę cyfrowych kanałów komunikacji. Jak podaje EY, z powodu zamknięcia czy ograniczenia działalności placówek, większość Polaków (56 proc. badanych) w okresie pandemii doświadczyła trudności w załatwianiu codziennych spraw w sposób dotychczas standardowy, np. w punkcie obsługi klienta lub w urzędzie. Najczęściej wymieniano problemy w dostępie do służby zdrowia – wskazało na nie 44 proc. osób, usług administracji publicznej (23 proc.) oraz podczas zakupów (10 proc.).

Jak pokazują dane z raportu Kantar, na przestrzeni ostatniego roku, znacznie wzrosła świadomość korzyści, jaką zapewnia cyfrowe potwierdzanie tożsamości za pomocą banku. W 2020 r. z tego rozwiązania ankietowani chcieli korzystać głównie w relacjach z administracją publiczną (32 proc.), dostawcami gazu, prądu czy wody (29 proc.), firmami telekomunikacyjnymi (22 proc.) oraz z firmami świadczącymi usługi medyczne (18 proc.). Wyniki z 2021 roku pokazują jak ograniczenia wynikające z pandemii zmieniły preferencje Polaków. Jako konsumenci chcemy wykorzystywać tożsamość bankową przede wszystkim w relacjach z dostawcami usług użyteczności publicznej (44 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się sprawy urzędowe (30 proc.), zakupy online (27 proc.; dla porównania w 2020 roku ten wynik wynosił 15 proc.) oraz usługi medyczne (25 proc.).

Zdalne potwierdzanie tożsamości zyskuje zwolenników

Badanie Kantar przynosi również odpowiedź na pytanie, do czego Polacy chcieliby wykorzystywać cyfrową tożsamość opartą o bankowość elektroniczną. W ubiegłym roku najczęściej wskazywaną odpowiedzią było logowanie do serwisów (38 proc.) oraz autoryzacja dyspozycji i oświadczeń (35 proc.), które w tegorocznej edycji uzyskały jednakowy wynik – po 32 proc. wskazań. Natomiast możliwość potwierdzania tożsamości np. przy zakupach online, którą rok temu wskazało 32 proc. ankietowanych, w roku 2021 zyskała na popularności – odpowiedź tę wskazało 42 proc. badanych.

– Od początku pandemii widzimy wzrost zainteresowania zdalnym sposobem potwierdzania tożsamości. Dostarczana przez KIR usługa jest uniwersalna i wygodna w codziennym stosowaniu. Pozwala użytkownikom wygodnie korzystać online z oferty dostawców komercyjnych i administracji publicznej, w tym również w celu uwierzytelnienia w procesie zakładania i wykorzystywania Profilu Zaufanego. Obecnie z mojeID może korzystać ponad 14 mln użytkowników bankowości elektronicznej, tj. klientów banków uczestniczących w usłudze – komentuje Piotr Wichowski.

Rozwiązanie KIR zostało wdrożone przez komercyjnych dostawców usług działających m.in. w sektorze ubezpieczeniowym, ochronie zdrowia, telekomunikacji, energetyce, usługach finansowych oraz branży gier losowych. Projekty wdrożeniowe prowadzone są w kolejnych sektorach. Poszerzenie dostępności mojeID pozwala na rozwój oferty cyfrowej we wszystkich obszarach gospodarki. Cyfrowa tożsamość bankowa, oprócz dużego komfortu użytkowania, gwarantuje bezpieczeństwo danych i jest zgodna z regulacjami obowiązującymi w zakresie identyfikacji elektronicznej.

Źródło: KIR

2021-12-13
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców