Startuje III. edycja Programu Rozwoju Eksportu (PRE) projektu zainicjowanego w 2015 r. przez Bank Zachodni WBK. Pierwsze w tym roku spotkanie odbędzie się 1 marca w Bydgoszczy. Kolejne miesiące to kolejne wydarzenia: konferencje w całej Polsce, spotkania tematyczne z ekspertami Programu Rozwoju Eksportu, wirtualne i stacjonarne misje handlowe oraz spotkania biznesowe, podczas których przedsiębiorcy otrzymają praktyczne wsparcie w realizacji swoich planów ekspansji zagranicznej.
Program Rozwoju Eksportu jest prowadzony przez Bank Zachodni WBK oraz Partnerów Merytorycznych: KUKE S.A., Bisnode, Google, KPMG oraz CRIDO Taxand. W dwóch pierwszych edycjach Programu Rozwoju Eksportu ponad 1300 przedstawicieli firm poznało różne rozwiązania z zakresu finansowania handlu zagranicznego, ubezpieczeń, analizy potencjalnych rynków ekspansji, weryfikacji partnerów biznesowych i możliwości wykorzystania dotacji.
– I. i II. edycja Programu Rozwoju Eksportu pokazały nam, jak bardzo potrzebna jest inicjatywa, która pozwala z bliska przyjrzeć się procesowi ekspansji i poznać od strony praktycznej wszystkie jego etapy i aspekty. Obecność na rynkach zagranicznych jest wyzwaniem, ale wiedza o konkretnych narzędziach minimalizowania ryzyka pozwala eksporterom dostrzec w niej przede wszystkim ogromną szansę- mówi Robert Antczak, dyrektor sprzedaży produktów bankowości korporacyjnej Banku Zachodniego WBK.
Konferencje regionalne to tylko jeden z elementów Programu Rozwoju Eksportu. W tym roku, podobnie jak w minionym, przedsiębiorcy będą zapraszani na śniadania biznesowe, spotkania tematyczne oraz misje handlowe (stacjonarne i wirtualne).
– Wiele firm jest zainteresowanych dość wąskimi zagadnieniami związanymi z ekspansją, z drugiej strony każdy z Partnerów Merytorycznych może podzielić się bardzo specjalistyczną wiedzą. W przypadku Banku Zachodniego WBK dotyczy ona konkretnych usług finansowych pozwalających finansować oraz zabezpieczać obrót międzynarodowy, ale nie tylko – podkreśla Robert Antczak.
Oprócz specjalistycznych produktów dla handlu zagranicznego, Bank Zachodni WBK zapewnia także uwzgledniającą potrzeby eksporterów i importerów jakość obsługi, m.in. unikalną na rynku możliwość skorzystania z konsultacji produktowych dotyczących np. akredytyw czy gwarancji oraz wyspecjalizowanego doradcę. Jednocześnie pełną obsługę wszystkich transakcji handlu zagranicznego oferuje platforma bankowości internetowej Banku, czyli iBiznes24. Firmy decydujące się na ekspansję na rynkach Grupy Santander zyskują dostęp do usługi International Desk, czyli opieki specjalistów w kraju docelowym. Dodatkowe możliwości daje Paszport Santandera. Firmy wyróżnione tym statusem uzyskują m.in. łatwiejszy dostęp do finansowania na nowym rynku.
Bank Zachodni WBK oferuje też pozafinansowe wsparcie eksportu. Klienci Banku mogą korzystać z portalu SantanderTrade.com, który zawiera m.in. dane importowe i eksportowe towarów z ponad 200 krajów, bazy danych potencjalnych importerów oraz dostawców, informacje o specyficznych uwarunkowaniach dla wybranych rynków czy branż i wiele innych narzędzi, danych i materiałów ułatwiających przygotowanie do ekspansji zagranicznej. Przedsiębiorcy korzystający z usług Banku Zachodniego WBK mają też dostęp do webinariów i szkoleń na temat różnych aspektów handlu zagranicznego – nie tylko finansowych, ale też takich jak np. logistyka czy cła. Z kolei Santander Trade Club włącza polskich przedsiębiorców do międzynarodowej sieci, w ramach której mogą oni znaleźć dostawców, odbiorców i innych partnerów biznesowych.