Czterech blogerów: Natalia Hatalska, Maciej Budzich, Jacek Gadzinowski, Mirek Połyniak rozpoczyna dziś wspólną akcję promującą ideę crowdsourcingu. Akcji patronuje Bank Zachodni WBK.
W ramach wspólnych działań blogerzy przeprowadzą konkursy na swoich blogach, których celem jest aktywizacja czytelników do wyrażania idei, sugestii, rozwiązań. Każdy bloger zaproponuje własną koncepcję konkursu, w którym nagrodą będzie iPad ufundowany przez Bank Zachodni WBK. Bank również jest sponsorem pierwszego wydania „mediafun magazyn” w wersji na iPada. Równocześnie na stronach Banku Pomysłów – własnego serwisu banku przeznaczonego do zbierania pomysłów klientów – jest prowadzony konkurs „Gdybym miał własny bank”. Klienci za pomocą tekstu, grafiki lub video mogą wyrazić swoje oczekiwania w stosunku do banku ujmując je z perspektywy właścicielskiej. Konkurs trwa do końca września.
Fakt wspólnych akcji blogerów nikogo nie dziwi, ale wciąż rzadko liderzy blogosfery decydują się na współdziałanie z firmami.
Maciej Budzich (bloger, fan mediów – blog.mediafun.pl): Powodzenie wspólnych akcji bloger-firma musi się opierać przede wszystkim na zaufaniu, dobrej komunikacji i zrozumieniu specyfiki blogosfery i działalności blogerów w mediach społecznościowych. To ważny punkt wyjścia, ale to też dopiero początek całej zabawy. Firma, w tym przypadku Bank Zachodni WBK, dając wolną rękę i wspierając (a nie narzucając warunki) nasze działania jako blogerów łagodnie i naturalnie ma szanse pojawić się w pozytywnym świetle na naszych blogach i w oczach naszych czytelników – bez ciśnienia czy zbytecznej nachalności. To jest esencja prawdziwego partnerstwa i współpracy bloger-firma.
Znacznie łatwiej blogerom przeprowadzić wspólne działania z blogującą i rozumiejącą społeczności firmą. Do tego rodzaju marek na pewno można zaliczyć Bank Zachodni WBK, który sam prowadzi bloga, nawiązał współpracę z blogerami poprzez akcję charytatywną „Kup sobie blogera”, a prowadzony przez niego Bank Pomysłów jest wzorcowym przykładem, jak marka z klientów może uczynić współtwórców.
„Sukces Banku Pomysłów wskazuje, że nasz bank obrał właściwy kierunek rozwoju produktów i usług, uwzględniający sugestie klientów – podsumowuje Katarzyna Prus-Malinowska, dyrektor ds. komunikacji i promocji Direct Banking. Współtworząc akcję z blogerami chcemy pokazać innym – firmom, instytucjom, agencjom, że warto wydobywać potencjał ze społeczności, że ma to swoje uzasadnienie nie tylko relacyjne, ale również biznesowe.”
Źródło: BZWBK