Miesiąc wybrano nieprzypadkowo – szesnaście lat temu, dzięki zwycięstwu Solidarności, zwyciężyła polska demokracja. W czerwcu PD chce kontynuować rekrutację członków i sympatyków partii. Dlatego już 1 czerwca rozpocznie się ogólnopolska kampania outdoorowa. W całej Polsce (ze szczególnym uwzględnieniem pięciu miast: Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Poznania i Gdańska oraz aglomeracji śląskiej) pojawi się 800 tablic, głównie cityboardów o wymiarach 3m x 6m.
Logotyp Partii Demokratycznej demokraci.pl zaprojektowało Studio Q. Kreacją kampanii zajął się niezależny butik kreatywny DrSensitive.com.
– Kampania ma charakter wizerunkowy. Jej celem jest oswojenie Polaków z nową formacją polityczną, jednocześnie ruchem społecznym i jej logotypem: Partia Demokratyczna – demokraci.pl – mówi Michał Slezkin, współwłaściciel DrSensitive.com. – Na billboardach występują zarówno działacze Partii Demokratycznej – demokraci.pl, jak i zwykli ludzie, którzy z demokratami sympatyzują i zamierzają na nich głosować. To portret pewnego pokolenia. Wspólną dla tych wszystkich twarzy cechą jest pogoda ducha, optymizm. Chcieliśmy, żeby emanowała z nich pozytywna energia.
Oprócz kampanii billboardowej w czerwcu Partia Demokratyczna – demokraci.pl planuje również prezentację liderów list wyborczych. Liderzy PD spotkają się także z demokratami w wielu miejscach na terenie całej Polski.