Przeprowadzany przez firmę Nowy Adres SA ranking ma wyłonić najbardziej rozpoznawalne marki na polskim rynku nieruchomości. Mieszkańcy największych aglomeracji wybierać będą w czterech kategoriach: firma deweloperska, agencja nieruchomości, bank udzielający kredytów hipotecznych oraz doradca kredytowy.
Rozpoznawalna marka to prawdziwy kapitał – powie to każdy przedsiębiorca. Na rynku mieszkaniowym waga marki jest znacznie większa ze względu na specyficzny charakter produktu, jakim jest mieszkanie czy dom. Kupno nieruchomości to decyzja o wydaniu niebagatelnych pieniędzy czy zaciągnięciu zobowiązań kredytowych, które nabywca będzie odczuwał przez wiele lat. Nic dziwnego, że w pierwszej kolejności potencjalni kupcy swoje kroki kierują do biur firm sprawdzonych, stabilnych, o dużym doświadczeniu, polecanych przez znajomych. Do biur firm o rozpoznawalnej marce.
Przeprowadzane w ramach badań „Polski Rynek Mieszkaniowy. Popyt i preferencje nabywców” rankingi rozpoznawalności marek na rynku mieszkaniowym cieszyły się ogromną popularnością zarówno wśród firm z tej branży, jak i nabywców mieszkań. W odpowiedzi na liczne prośby i sugestie firma Nowy Adres S.A. zdecydowała o wydzieleniu tych rankingów z badań i przeprowadzeniu ich na znacznie większą skalę.
W pierwszym kwartale 2011 r. na zlecenie Nowego Adresu niezależny instytut badawczy przeprowadzi ponad 1500 wywiadów z mieszkańcami 5 największych aglomeracji Polski: Warszawy, Krakowa, Poznania, Wrocławia oraz Trójmiasta. Respondenci w wieku 25-60 lat pytani będą o znajomość spontaniczną oraz wspomaganą marek w czterech kategoriach: firma deweloperska, agencja nieruchomości, bank udzielający kredytów hipotecznych oraz pośrednik finansowy. Uroczysta Gala wręczenia nagród zwycięzcom rankingu w poszczególnych kategoriach. odbędzie się 14 czerwca 2011 r. w Teatrze Capitol w Warszawie.
– Popularność, jakimi cieszyły się nasze poprzednie rankingi pokazała nam, jak bardzo potrzebne są takie zestawienia. Dla nabywców mieszkań mogą być swoistym certyfikatem solidności, wskazówką co do rynkowej pozycji danej firmy i trwałości jej fundamentów. Z kolei uczestnicy rynku mogą przekonać się o efektywności firmowych działów marketingu i sprawdzić swoją pozycję na tle konkurencji – mówi Katarzyna Cyprynowska, prezes zarządu firmy Nowy Adres i pomysłodawczyni Mieszkaniowej Marki Roku.
– Ktoś może powiedzieć, że rozpoznawalność marki nie zawsze idzie w parze z najwyższą jakością produktu czy usługi. My jesteśmy jednak zdania, że na rozpoznawalność danej marki wpływają nie tylko wydane na reklamę miliony złotych, ale opinie i oceny przekazywane nam przez rodzinę, przyjaciół i współpracowników. Dobre nieruchomości, kredyty czy wzorowa obsługa agenta nieruchomości potrafią bronić się same.
Źródło: Nowy Adres S.A.