Prowadzone działania, obejmujące także outdoor, reklamę w dziennikach i tygodnikach oraz w internecie, mają na celu promocję kredytów dedykowanych mikro i małym firmom. Motywem przewodnim kampanii jest hasło „Lepszych kredytów nie mogłeś sobie wymarzyć”.
Kampania telewizyjna rozpoczęła się 6 kwietnia 2010 r. Działania reklamowe prowadzone są także w mediach drukowanych, internecie i w przestrzeni miejskiej na terenie całego kraju. Mają na celu wsparcie sprzedaży kredytów dla mikro i małych firm, które są grupą docelową banku.
FM Bank rozpoczął działalność operacyjną 1 marca br. Swoją ofertę kredytową kieruje wyłącznie do najmniejszych przedsiębiorstw. Z myślą o ich różnorodnych potrzebach przygotował 5 rozwiązań kredytowych: FM Biznes Kredyt (i jego wariant FM Kredyt Partnerski – dla stałych klientów) na finansowanie bieżącej działalności gospodarczej, FM Kredyt Promocyjny na refinansowanie pożyczki w Funduszu Mikro, FM Kredyt Odnawialny w firmowym rachunku bieżącym, a także FM Kredyt Inwestycyjny na zwiększanie majątku i rozwój firmy.
FM Bank stosuje także autorski model oceny zdolności kredytowej, który gwarantuje mikro i małym firmom większą dostępność środków finansowych na rozwój i inwestycje. Opiera się on na własnym scoringu, weryfikacji biznes planu przez bankowego doradcę oraz wizycie w siedzibie klienta. Uproszczona procedura pozwala na wydanie wstępnej decyzji kredytowej w ciągu kilku minut.
„Oceniając zdolność kredytową mikro lub małej firmy bierzemy pod uwagę przede wszystkim jej plany biznesowe i analizujemy potencjał. Aby ułatwić klientom pierwszy krok w stronę realizacji marzeń, dajemy im premię – 100 lub 200 złotych na opłaty związane z obsługą kredytu” powiedziała Magdalena Dulczewska, pierwszy zastępca prezesa zarządu FM Banku, odpowiedzialna między innymi za marketing i sprzedaż.
Dla klientów, którzy skorzystają z kredytów, bank przygotował ofertę FM Pakietów, w ramach których gwarantuje dostęp do pełnego zestawu podstawowych produktów i usług bankowych na atrakcyjnych warunkach.
Kampania reklamowa „Lepszych kredytów nie mogłeś sobie wymarzyć” obejmuje TVP, TVN, Polsat, TVP Info, TV4, TVN7, outdoor na terenie całego kraju, główne dzienniki i tygodniki, a także takie portale internetowe jak: Onet.pl, Gazeta.pl, WP.pl, serwisy finansowe (Biznes.onet.pl, Money.pl, Bankier.pl, Wyborcza.biz), serwisy społecznościowe oraz Google. Kreację kampanii przygotowała agencja reklamowa Believe. Za spoty reklamowe był odpowiedzialny dom produkcyjny Bomaye, za zakup mediów natomiast – dom mediowy Media Vest.
W swojej ofercie produktowej FM Bank, obok kredytów dla mikro i małych firm, posiada także produkty dedykowane wszystkim klientom sektora bankowego, w tym także klientom indywidualnym: atrakcyjnie oprocentowane lokaty, karty debetowe i rachunki bieżące z oprocentowaniem 3,5% w skali roku.
Źródło: FM Bank