PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościNieruchomościRynek nieruchomości – jak skutecznie komunikować? 4 pytania do Natalii Hatalskiej

Rynek nieruchomości – jak skutecznie komunikować? 4 pytania do Natalii Hatalskiej

Nieruchomości 24.11.2014 (13:54)

Klienci kupują i wynajmują nieruchomości korzystając ze zdjęć, nie opisów. A decydując się na transakcję potrzebują godnego zaufania doradcy. Jak komunikować, wykorzystując najnowsze trendy i niestandardowe narzędzia marketingowe?


Rozmowa z Natalią Hatalską, ekspertem w dziedzinie alternatywnych form komunikacji marketingowej, autorką wpływowego bloga poświęconego reklamie http://hatalska.com.

Rynek nieruchomości nie uniknie alternatywnych form komunikacji marketingowej. Które z prognozowanych na 2014 rok trendów w mediach i reklamie można wykorzystać w branży?


Każdy marketer, a więc także pośrednik nieruchomości, ma dziś do dyspozycji cały arsenał narzędzi. Wszystkie inne niż tradycyjne kanały komunikacji mają duży potencjał ze względu na to, że rośnie niechęć konsumentów wobec standardowej reklamy (86 proc. Polaków nie lubi reklam, a 38 proc. ich unika).

Szczególną uwagę warto zwrócić na prognozowany na 2014 rok trend „Do you speak visual?”, a więc posługiwanie się w komunikacji głównie obrazem, a nie tekstem, co stwarza nowe możliwości komunikacji. W trendzie tym mieści się m.in. wykorzystywanie zdjęć na dużą skalę, a także rosnąca popularność Instagramu, czyli aplikacji umożliwiającej obróbkę zdjęć i dzielenie się efektem pracy ze znajomymi w każdym miejscu i o każdym czasie czy wreszcie publikowanie treści na Pintereście, czyli w serwisie społecznościowym, przeznaczonym do kolekcjonowania i porządkowania materiałów wizualnych. Realizacja tego rodzaju działań jest szczególnie istotna w branży nieruchomości. Konsumenci decydują o kupnie i wynajmie mieszkania nie na podstawie opisów, ale właśnie zdjęć.

Warto także mieć na uwadze trend zwany „content marketingiem”. Jest to strategia polegająca na publikowaniu atrakcyjnych i przydatnych treści, które są poszukiwane przez określoną grupę odbiorców. I takich treści pośrednicy mogą zainteresowanym dostarczyć. Obok ofert kupna lub sprzedaży mogą publikować wiadomości o zdecydowanie szerszej tematyce, m.in. jak urządzić mieszkanie czy co zrobić, żeby szybko i z zyskiem je sprzedać.

Branży sprzyjają także nowinki technologiczne, coraz częściej wykorzystywane przez pośredników nieruchomości. Są to m.in. drony, czyli modele zdalnie sterowane, dzięki którym materiał wideo, prezentujący nieruchomość przeznaczoną na sprzedaż, jest naprawdę niezwykły i przykuwa uwagę. A konsument widzi to, co się wyróżnia.

I korzystanie z tych narzędzi wystarczy, aby odnieść sukces?


Znajomość narzędzi to oczywiście zbyt mało. Trzeba dodatkowo spełnić co najmniej dwa warunki. Po pierwsze – doskonale poznać swoją grupę celową – kim jest, co jest dla niej ważne, na czym jej zależy, z jakich mediów korzysta. Słowem – zbudować relację. Trzeba być blisko odbiorcy, korzystać z narzędzi, z których i on korzysta (ponad połowa użytkowników używa Facebooka raz dziennie lub częściej). Produkt i reklama nie mogą być ważniejsze od odbiorcy, to podstawowy błąd marketera. Po drugie – niezwykle istotna jest odwaga, chęć przełamywania schematów i zdolność do podejmowania ryzyka. Tę pośrednicy nieruchomości mają we krwi, wystarczy przenieść ją tylko z doskonale znanego obszaru nieruchomości, w nie do końca jeszcze oswojony obszar komunikacji marketingowej.

Pośrednicy w obrocie nieruchomościami coraz częściej, w prowadzonych przez siebie działaniach promocyjnych, używają mediów społecznościowych. Czy może się to przełożyć na wzrost sprzedaży, na pozyskiwanie nowych klientów?


Tego rodzaju działania z pewnością przekładają się na budowanie wizerunku marki i eksperta, co w dłuższej perspektywie wpływa na to, że wybieramy danego pośrednika nieruchomości i kupujemy to, co nam oferuje, a więc możemy osiągnąć efekt sprzedażowy. Jestem natomiast daleka od polecania tego rodzaju narzędzi w krótkoterminowej sprzedaży. Konsumenci korzystają z mediów społecznościowych po to, aby nawiązywać relacje, rozmawiać, wymieniać się doświadczeniami, a znacznie rzadziej po to, żeby kupować.

Czy po rządowej deregulacji rynku, kiedy to zawód pośrednika w obrocie nieruchomościami może wykonywać każdy, bez względu na kwalifikacje i umiejętności, budowanie pozycji eksperckiej może być pomocne?


Polska Federacja Rynku Nieruchomości, wypowiadając się w mediach na temat deregulacji, czy wskazując, poprzez Centralny Rejestr Pośredników i Zarządców Nieruchomości PFRN tych, którzy posiadają kwalifikacje do wykonywania zawodu, stale wzmacnia swoją pozycję ekspercką. To samo mogą robić również sami pośrednicy. W moim przekonaniu osoba wykonująca ten zawód jest przede wszystkim doradcą, konsultantem. Klienci nie zawsze potrafią poruszać się na rynku nieruchomości i w momencie, gdy dochodzą do decyzji o sprzedaży bądź kupnie potrzebują wsparcia eksperta, który musi być kimś godnym zaufania. Budując swoją markę osobistą w mediach społecznościowych, chociażby za pomocą własnego bloga, pośrednicy mogą taki wizerunek stworzyć.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ!

Szczegółowych informacji na temat tego, jak komunikować i budować wizerunek w branży nieruchomości można dowiedzieć się z wywiadu z Natalią Hatalską, przeprowadzonego w trakcie XIX Kongresu Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości. Rozmowa dostępna jest na YT:

NATALIA HATALSKA

Ekspert w dziedzinie alternatywnych form komunikacji marketingowej. Autorka bloga poświęconego reklamie http://hatalska.com uznawanego za jeden z 10 najbardziej wpływowych blogów w Polsce. Jest autorką cenionego w branży TrendBooka – publikacji na temat najważniejszych trendów w mediach i reklamie w danym roku. W 2014 r. wydała swoją książkę Cząstki przyciągania – pierwszy w Polsce album poświęcony polskim niestandardowym kampaniom reklamowym.

/ POLSKa FEDERACJa RYNKU NIERUCHOMOŚCI (PFRN)

2014-11-24
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Podsumowanie 2025 r. w ubezpieczeniach dla kierowców, co się zmieni w 2026 r.?
19.12.2025 (05:31) – informacja prasowa

Podsumowanie 2025 r. w ubezpieczeniach dla kierowców, co się zmieni w 2026 r.?

Po III kwartale średnia składka w ubezpieczeniu OC komunikacyjnym wyniosła 553 zł, a średnia szkoda nieco ponad 12 …

a 0 VeloAnaliza: Boże Narodzenie dodaje ok. 6 mld zł do PKB Polski
19.12.2025 (05:29) – informacja prasowa

VeloAnaliza: Boże Narodzenie dodaje ok. 6 mld zł do PKB Polski

Święta Bożego Narodzenia wywierają wyraźny, sezonowy wpływ na PKB, podbijając aktywność gospodarczą w IV kwartale. …

a 0 45 mln rachunków z dostępem do bankowości elektronicznej. Smartfon wypiera „bank na komputerze”
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (05:23)

45 mln rachunków z dostępem do bankowości elektronicznej. Smartfon wypiera „bank na komputerze”

Raport NetB@nk ZBP za III kwartał pokazuje rosnącą liczbę kont z dostępem do bankowości elektronicznej, ale też …

a 0 Twisto rozszerza działalność o Bułgarię
19.12.2025 (05:16) – informacja prasowa

Twisto rozszerza działalność o Bułgarię

Twisto kontynuuje międzynarodową ekspansję i po roku od wejścia na rynek rumuński rozszerza działalność o Bułgarię, …

a 0 Credit Agricole rozwija sieć wpłatomatów
19.12.2025 (05:13) – informacja prasowa

Credit Agricole rozwija sieć wpłatomatów

Bank Credit Agricole we współpracy z ITCARD rozszerza sieć wpłatomatów w całej Polsce. Klienci banku mogą korzystać …

a 0 Bank Pocztowy nagrodzony za program „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta” w konkursie Innowator ESG 2025
19.12.2025 (05:12) – informacja prasowa

Bank Pocztowy nagrodzony za program „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta” w konkursie Innowator ESG 2025

Ponad 9 tysięcy seniorów, dorosłych i młodzieży oraz ponad 1,5 miliona odsłon bezpłatnych webinarów online – to …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców