PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRRynek usług hostingowych

Rynek usług hostingowych

Marketing i PR 23.07.2010 (07:54)

Definicji rynku usług hostingowych pojawia się wiele. Jednak w mediach ciężko znaleźć spójne informacje odnośnie tego, czym się charakteryzuje. O tym i o wielu innych aspektach związanych z branżą serwerów opowie Daniel Kotyras – Dyrektor ds. Marketingu i PR w firmie NetArt.

Co składa się na „rynek usług hostingowych”?


DK: Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, bo choć wydaje się oczywiste, iż są to wszelkiego rodzaju usługi hostingowe, to mianem tym bardzo często określany jest także rynek domen internetowych. Ze względu na fakt, iż obie te branże są stosunkowo młode, a ich rozwój następował równolegle, przeplatają się w bardzo dużym stopniu. Duża część, być może nawet większość, usługodawców ma w swej ofercie zarówno usługi hostingowe, jak i rejestracji czy pośrednictwa sprzedaży domen. Może to wpływać na „dezorientację” odbiorcy, który w rezultacie wrzuca wszystkie te elementy do jednego „kotła”, określając całość „rynkiem hostingowym”. Jednak w rzeczywistości jest to działalność oparta na udostępnianiu odbiorcy usług opartych na serwerach, w najróżniejszej postaci: serwerów wirtualnych, streamingowych, hostingu czy kont poczty e-mail.

Ostatni raport NASK pokazuje, że tempo rozwoju rynku domen w Polsce wciąż wzrasta. Czy rynek usług hostingowych także „ruszył do przodu”?


DK: Tak naprawdę nie sposób powiedzieć, że rynek hostingowy „ruszył do przodu” czy „zaczyna się rozwijać”. Jest tak młody, że w rzeczywistości ta gałąź gospodarki nie miała sposobności do zahamowania swojego rozwoju. Można jedynie stwierdzić, iż w ostatnim czasie rynek serwerów zaczął przyśpieszać. Wpływ ma na to wiele czynników. Podstawowym jest ewolucja potrzeb odbiorców. Dziś serwer nie jest dobrem luksusowym, a podwaliną sukcesu wielu firm, ze względu na to, jak zasadniczy wpływ ma na ich obecność w Sieci, bez której nie sposób odnieść sukcesu na większą (niż lokalną) skalę. Duża liczba ofert umożliwia klientowi wybór, a łatwy dostęp do informacji (np. opinii innych użytkowników w serwisach społecznościowych, forach) pozwala mu wybrać najlepszą. Na rynku nie ma więc miejsca dla nieprofesjonalnych usługodawców, a ci najlepsi wciąż podnoszą sobie nawzajem poprzeczkę – z korzyścią dla konsumentów. Kolejnym czynnikiem jest rozwój infrastruktury zewnętrznej, od której uzależnieni są hostingodawcy, a także konsumenci.

Jak obecnie przedstawia się struktura rynku usług hostingowych?


DK: Aby móc odpowiedzieć na to pytanie, niezbędne jest podzielenie całego rynku usług hostingowych względem tego, do jakiego odbiorcy jest kierowany. Rozróżnić tutaj można podmioty oferujące rozwiązania dla odbiorców o większych potrzebach (np. dla korporacji, których działalność opiera się na serwisach WWW, takich jak Bankier.pl) oraz te, które swą ofertę kierują do firm z sektora MSP. Jednak większość rynku hostingowego to firmy oferujące drugą grupę usług. Trudno jest jednoznacznie określić, kto wiedzie prym, gdyż usługodawcy nie publikują danych związanych ze świadczeniem usług hostingowych. Poza tym, ze względu na fakt, iż serwer serwerowi nie równy, nie można lidera na podstawie np. liczby obsługiwanych kont hostingowych. Chcąc wskazać championów najczęściej brane są pod uwagę m.in. takie czynniki, jak: udział w rynku domen, liczba obsługiwanych klientów, jakość świadczonych usług oraz ich rozwój. W tym przypadku na pozycji lidera stoi właśnie NetArt, który w ostatnim czasie postawił na intensywną rozbudowę swojej oferty.

W jakim kierunku NetArt rozwija usługi skierowane do firm małych i średnich?


DK: Niezwykle istotne jest umożliwienie użytkownikom jak najpełniejszego wykorzystania usług. W związku z tym ważny jest rozwój oprogramowania oraz funkcjonalności, które oferowane są w ramach serwera. Wachlarz możliwości wykorzystania hostingu, który będzie miał do dyspozycji klient, bez konieczności nabywania dodatkowych narzędzi, powinien być bardzo szeroki. Jednak, aby użytkownik mógł z nich swobodnie korzystać, muszą być spełnione pewne warunki. Jednym z nich są odpowiednio wysokie właściwości usług: powierzchni dyskowej oraz transferu. NetArt w ostatnim kwartale zwiększył parametry oferowanych serwerów o 150 % (zarówno nowym, jak i dotychczasowym klientom) bez podnoszenia cen. Kierunek rozwoju naszych usług to także idea chmury obliczeniowej. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie nowego parametru – czasu użycia systemu, który gwarantuje każdemu klientowi dzierżawę określonej wartości użycia procesora. Świadczone usługi są jeszcze bardziej elastyczne, dzięki czemu istnieje możliwość większej swobody ich wykorzystania. Zmiana sposobu rozliczania parametrów pozwala użytkownikowi na stały rozwój (niekoniecznie liniowy), bez konieczności nabywania dodatkowych kont hostingowych.

Wspomniał Pan o konieczności stwarzania klientowi możliwości wykorzystania serwera na wiele sposobów. W jaki sposób hostingodawcy mogą do tego dążyć?


DK: Jak już wspominałem, niezbędne jest zapewnienie użytkownikowi pakietu narzędzi, z których będzie mógł korzystać w ramach usługi bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Oprogramowanie to nie powinno jednak skupiać się na jednym sposobie użytkowania serwera, ale iść w wielu kierunkach – tak, by klient sam mógł podjąć decyzję, co jest dla niego w danym momencie najkorzystniejsze. Klienci NetArt mogą korzystać z pakietu darmowych narzędzi. W jego skład wchodzi Active.admin – rozbudowany panel do zarządzania serwerem. Użytkownik może w nim nie tylko tworzyć konta poczty elektronicznej czy bazy danych, ale ma także dostęp do pełnych statystyk usługi, dzięki czemu może monitorować na bieżąco jej wykorzystanie. Kolejnym narzędziem jest Active.FTP – klient FTP dostępny z poziomu przeglądarki internetowej. Dzięki niemu istnieje możliwość zarządzania zawartością serwera: wgrywania, pobierania plików, tworzenia katalogów – bez konieczności pobierania programu i instalowania go na komputerze. Użytkownik ma dostęp do danych zgromadzonych na serwerze z każdego komputera podłączonego do Internetu, może także go wykorzystywać jako platformę wymiany plików. W ramach darmowego oprogramowania oferowany jest także Active.office – profesjonalny manager z funkcją obsługi poczty elektronicznej. Za pomocą jednego programu każdy pracownik, posiadający konto e-mail w ramach serwera, może zarządzać swoim czasem, zadaniami i pocztą elektroniczną.

Źródło: NetArt

internet 2010-07-23
Redakcja PRNews.pl
Tagi: internet

Sprawdź także:

a 0 Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi
09.12.2025 (05:27) – informacja prasowa

Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

Wchodzą w dorosłość z przekonaniem, że poradzą sobie lepiej niż wcześniejsze pokolenia, a jednocześnie coraz …

a 0 Świąteczna promocja Banku Pekao: 200 zł i 5 proc. na oszczędności dla dzieci
09.12.2025 (05:25) – informacja prasowa

Świąteczna promocja Banku Pekao: 200 zł i 5 proc. na oszczędności dla dzieci

Święta to wyjątkowy czas, który spędzamy rodzinnie z bliskimi – pełen radości, wspólnych chwil i prezentów. Bank …

a 0 Małe kroki w wielkim świecie pieniędzy - Tosia uczy z Credit Agricole
09.12.2025 (05:24) – informacja prasowa

Małe kroki w wielkim świecie pieniędzy - Tosia uczy z Credit Agricole

Najnowsza książka z serii „Gospodarna Tosia” zabiera najmłodszych w podróż do świata banku i finansów. To lekka i …

a 0 VeloBank z nową kampanią „Podaruj więcej #love na święta”
09.12.2025 (05:22) – informacja prasowa

VeloBank z nową kampanią „Podaruj więcej #love na święta”

VeloBank wystartował z nową kampanią wizerunkową pod hasłem „Podaruj więcej #love na święta”. Bank zachęca …

a 0 Fundusze Skarbiec TFI w ofercie Biura Maklerskiego Pekao
09.12.2025 (05:20) – informacja prasowa

Fundusze Skarbiec TFI w ofercie Biura Maklerskiego Pekao

Skarbiec TFI rozszerza sieć dystrybucji swoich produktów dzięki nawiązaniu współpracy z Biurem Maklerskim Pekao. W …

a 0 Prośba o przelew Blik dostępna w Banku BPS i w Bankach Spółdzielczych Grupy BPS
09.12.2025 (05:19) – informacja prasowa

Prośba o przelew Blik dostępna w Banku BPS i w Bankach Spółdzielczych Grupy BPS

Bank BPS i Banki Spółdzielcze Grupy BPS wprowadzają nowe ułatwienie dla klientów w codziennych rozliczeniach ze …

PRNews.pl

Zobacz również

Raport: Liczba kart kredytowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – III kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych w Polsce po III…

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 roku polski sektor…

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców