Klienci Santander Bank Polska mogą otrzymać cyfrowe oświadczenie dla notariusza, które jest potrzebne do ustanowienia hipoteki. Złożenie wniosku i odbiór dokumentów odbywają się w bankowości internetowej lub mobilnej. To pierwsze takie rozwiązanie w polskim sektorze bankowym.
Klienci Santander Bank Polska mogą zawnioskować i odebrać oświadczenia bez wychodzenia z domu. Dostęp do bankowości elektronicznej wystarczy, aby złożyć wniosek o wydanie odpowiednich dokumentów, a potem odebrać je w swojej skrzynce w e-bankowości. Santander Bank Polska wprowadził tę w pełni cyfrową ścieżkę jako pierwszy na rynku.
Małgorzata Jawor – Piotrowska Departament Obsługi Klientów Detalicznych Santander Bank Polska: „Santander Bank Polska stawia na cyfrowe, innowacyjne rozwiązania dla klientów. Proces obsługi kredytu hipotecznego digitalizujemy systematycznie, aby ułatwiać i przyspieszać dostarczanie niezbędnych dokumentów klientom, bez potrzeby wizyty w banku. To rozwiązanie umożliwia nie tylko cyfrowy obieg dokumentów między bankiem a klientami, ale także później pozwala przekazać notariuszowi odpowiednie dokumenty elektronicznie. To jeden z przykładów wdrożeń, które pozwala na większą wygodę bankowania, a także ogranicza zużycie papieru”.
Dotychczas klienci mogli wnioskować o oświadczenie na różne sposoby, między innymi telefonicznie, u doradcy, w oddziale czy w bankowości internetowej, ale jego odbiór był możliwy wyłącznie w oddziałach naszego banku. Obecnie klienci Santander Bank Polska mogą odebrać oświadczenie do ustanowienia hipoteki podpisane przez bank w swojej skrzynce w bankowości elektronicznej. Wraz z oświadczeniem otrzymują także w formie elektronicznej pełnomocnictwo osoby reprezentującej bank. Taki komplet dokumentów można przekazać mailem notariuszowi, bez potrzeby ich drukowania.
Źródło: Santander Bank Polska