„- Do tego czasu skoncentrujemy się na kilku kluczowych kwestiach. Pierwsza to dalszy rozwój i udoskonalenie naszych najsilniejszych stron, czyli finansowania zakupu samochodów oraz finansowania zakupu nieruchomości kredytem hipotecznym” – mówi gazecie Piotr Żabski mianowany prezesem Santander Consumer Bank.
Druga to wzmocnienie pozycji na rynku kredytów gotówkowych i kart kredytowych. „- Nasza strategia to kompleksowość oferty i jej pełna dostępność w miejscu zakupu pojazdu. Obecnie poszerzamy swoją ofertę o leasing i wynajem długoterminowy. Uruchomiliśmy spółkę leasingową, która uzupełnia segment finansowania zakupu samochodów” – mówi Piotr Żabski.
„Bank pracuje też nad zmianą oferty kredytów gotówkowych oraz kart kredytowych. „- Chcemy mocniej wejść w segment consumer finance. Dotychczas oferta banku w tym obszarze była skierowana wyłącznie do obecnych klientów, teraz chcemy aktywniej wyjść na rynek zewnętrzny, szczególnie do sieci naszych partnerów biznesowych” – zapowiada szef Santandera.
Santander Consumer Bank specjalizuje się w kredytach detalicznych – jest wiodącym graczem na rynku kredytów samochodowych, liderem w zakresie kredytowania nowych pojazdów. Grupa Santander, do której należy bank w Polsce, zajmuje miejsce w pierwszej dziesiątce instytucji finansowych świata. Jest siódmym największym bankiem pod względem kapitalizacji rynkowej oraz piątym bankiem pod względem zysków na świecie. W 2007 roku Grupa obchodziła 150 rocznicę powstania.
Więcej na ten temat w „Rzeczpospolitej”.