Santander Bank Polska rozwija inicjatywy, które odpowiadają na aktualne potrzeby seniorów, szczególnie te związane z bankowością zdalną. Właśnie dlatego, ostatnio bank dodał do interaktywnego menu głosowego na infolinii możliwość wyboru specjalnie przeznaczonej dla seniorów cyfry. Dzięki temu, seniorzy połączą się bezpośrednio z konsultantem, który udzieli im niezbędnych informacji na temat bankowości online.
– Nowe okoliczności pokazały, że Seniorzy są otwarci na możliwości, jakie daje im zdalne bankowanie, chcą je poznawać i aktywnie korzystać z dostępnych narzędzi. Z rozmów naszych doradców wynika, że często pomoc telefoniczna pozwala Seniorom w pełni korzystać z opcji internetowych i mobilnych. Sprawia im to wiele satysfakcji, często opowiadają o tym swoim rówieśnikom i zachęcają ich do korzystania z nowo poznanych rozwiązań. Seniorzy doceniają także jakość wsparcia doradców. Dzięki niej stają się oni coraz bardziej aktywni i odważni w kwestii korzystania z nowych technologii – komentuje Joanna Wcisło, dyrektor MCK w Santander Bank Polska.
Seniorzy, którzy w czasie pandemii koronawirusa ograniczają wizyty w placówkach bankowych, nadal potrzebują kontaktu z bankiem i fachowej pomocy doradcy. Dlatego Santander Bank Polska uruchomił na swojej infolinii specjalnie przeznaczone dla nich opcje, które przyspieszą i ułatwią połączenie z odpowiednim konsultantem. Wydzieloną z myślą o seniorach część infolinii obsługują doradcy, którzy są dostępni przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
– Wierzymy, że nowo przygotowana dla Seniorów opcja wyboru na infolinii ułatwi im swobodne i samodzielne korzystanie z rozwiązań internetowych. Mamy też nadzieję, że dzięki uproszczonemu kontaktowi z doradcami, Seniorzy staną się ambasadorami zdalnego bankowania i będą szerzyć zdobytą wiedzę w swoim otoczeniu – dodaje Joanna Wcisło.
W krótkim czasie od uruchomienia na infolinii Santander Bank Polska opcji wskazanej dla seniorów, potwierdziły się obserwacje, że jest to potrzebne rozwiązanie. Co ciekawe, korzystają z niego nie tylko osoby starsze, ale też ich wnuki czy dzieci, które chcą zasięgnąć informacji, jak pomóc swoim bliskim. Część seniorów potrzebuje porad na temat korzystania z internetowego dostępu do swojego banku i korzyści, jakie dla nich płyną ze zdalnego bankowania. Wielu z nich już teraz biegle korzysta z produktów i usług banku oraz zadaje doradcom szczegółowe pytania. Z kolei inni dzwonią, ponieważ potrzebują wsparcia technicznego.
Santander Bank Polska prowadzi wiele działań edukacyjnych, których celem jest zachęcanie seniorów, którzy jeszcze czują się niepewnie w cyfrowym świecie, do korzystania z bankowości internetowej. Także na Facebooku banku oraz na stronie santander.pl/bliscy trwa akcja #zalogujseniora, gdzie publikowany jest cyklu postów o tym, jak pomagać seniorom w bankowaniu i gdzie szukać pomocnych informacji.
Źródło: Santander Bank Polska