PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeSatysfakcja i zadowolenie klienta definiują rozwój współczesnych firm – badanie ING
ING Bank Śląski

ING Bank Śląski

Powstał jako Bank Śląski w 1988 roku w wyniku wyodrębnienia z NBP. W 1991 został przekształcony z banku państwowego w spółkę akcyjną, a w 1994 jego akcje trafiły na GPW. Od 1996 r. większościowym udziałowcem banku jest holenderska Grupa ING. W 2001 roku Bank Śląski połączono z ING Bank N.V. Oddział w Warszawie. Od tego czasu bank występuje pod szyldem ING Bank Śląski. 4 kwietnia 2016 Rada Nadzorcza powołała Brunona Bartkiewicza na stanowisko Prezesa Zarządu Banku.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/ing-bank-slaski

Satysfakcja i zadowolenie klienta definiują rozwój współczesnych firm – badanie ING

Informacje 28.02.2024 (06:51) informacja prasowa
ING Bank Śląski

80 proc. przedsiębiorców i 77 proc. osób planujących założyć firmę uważa, że oczekiwania konsumentów wzrosły na przestrzeni ostatnich 5 lat. Zdaniem tych, którzy prowadzą już własne firmy, odpowiedzią na te wymagania są m.in.: sprawna obsługa klienta oraz personalizacja oferty.  Obok kwestii związanych z rentownością, sprostanie tym oczekiwaniom stanowi jedno z kluczowych wyzwań w rozwoju firmy – tak wynika z badania opinii przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego na temat wyzwań i rozwiązań w działaniu firmy.

fot. Shutterstock

Badanie przeprowadzono na dwóch grupach respondentów – doświadczonych przedsiębiorcach prowadzących firmy od ponad pięciu lat oraz tych, którzy dopiero planują założenie własnego biznesu lub znajdują się na początkowym etapie tej drogi. Bank zbadał, jakie wyzwania biznesowe identyfikują przedsiębiorcy w różnej fazie rozwoju firmy oraz w jaki sposób postrzegają zmiany w wymaganiach klientów na przestrzeni ostatnich 5 lat.

Rozwój technologiczny jest na pierwszym miejscu listy wymagań klientów

Większe oczekiwania klientów to wyraźny trend, który obserwuje 80 proc. ankietowanych przedsiębiorców. 51 proc. z nich zauważa, że nowe technologie wpływają na taką zmianę na różnych etapach transakcji – od prezentacji oferty po proces płatności.

Klienci coraz bardziej oczekują spersonalizowanych ofert, dostosowanych do ich indywidualnych potrzeb, co zauważa 58 proc. przedsiębiorców. Dodatkowo rosnącą popularnością cieszą się płatności bezgotówkowe, co wskazuje 55 proc. respondentów.

Dla kontrastu, osoby, które planują założyć własną firmę dużo rzadziej podkreślają, żeby te obszary wśród wymagań klienta w dużym stopniu urosły na znaczeniu. Co trzeci początkujący przedsiębiorca zaznacza natomiast, że największy wzrost oczekiwań konsumenta obserwuje w obszarach sprawności i szybkości realizacji zamówienia.

Zdalna obsługa coraz istotniejsza

Kolejnym trendem jest rosnące znaczenie zdalnej obsługi. Co trzecia osoba planująca założenie własnej firmy oraz co piąty przedsiębiorca zauważają, że znacznie wzrosły oczekiwania klientów w kwestii realizacji usług online. Wysoka dostępność produktów i usług oraz łatwość komunikacji z firmą są kluczowymi czynnikami wpływającymi na zadowolenie klienta.

– Nowe technologie to dla firm wyzwanie, ponieważ klienci oczekują wyższego standardu obsługi i komunikacji, ale także nowe perspektywy i możliwości do rozwoju. Z aplikacją Moje ING udostępniamy przedsiębiorcom cyfrowe rozwiązania na miarę ich oczekiwań. W aplikacji nie tylko założą konto firmowe, ale także załatwią większość spraw bankowych. Przedsiębiorcy już pierwszego dnia prowadzenia firmy mogą wziąć leasing auta oraz uruchomić inne usługi, z których mogą skorzystać ich klienci – są to m.in. terminal w telefonie oraz płatności e-commerce. Chcemy, aby nasze rozwiązania pomagały przedsiębiorcom już od pierwszego dnia sprawnie obsługiwać klientów i budować z nimi długoterminowe relacje – powiedziała Ewa Łuniewska, wiceprezes zarządu ING Banku Śląskiego.

Wyzwania zmieniają się wraz z czasem

Wyniki badania pokazują, że postrzeganie wyzwań biznesowych różni się w zależności od stażu przedsiębiorcy. Początkujący najbardziej obawiają się formalności związanych z założeniem i prowadzeniem firmy, a doświadczeni zdają sobie sprawę, że zmieniające się otoczenie kształtuje nowe potrzeby i oczekiwania konsumentów, co stawia przed nimi nowe wyzwania.

Największe wyzwania skoncentrowane wokół klientów

Jak wynika z badania, poza kwestią rentowności biznesu pozyskanie nowych klientów stanowi największą trudność dla 86 proc. doświadczonych przedsiębiorców.

Współcześni klienci są coraz bardziej wymagający, a spełnienie ich oczekiwań stało się kluczowym czynnikiem determinującym dalszy rozwój firmy. Ponad połowa (52 proc.) respondentów badania wskazuje, że przeważająca część osób korzystających z ich usług to stali klienci. Dla 49 proc. z tej grupy badanych są także źródłem decydującej części przychodów.

Początkujący przedsiębiorcy najbardziej obawiają się formalności

Doświadczeni i początkujący przedsiębiorcy różnie oceniają wyzwania, z jakimi wiąże się prowadzenie własnego biznesu. To, co dla doświadczonych jest największą trudnością, początkujący przedsiębiorcy stawiają dopiero na trzecim miejscu w rankingu wyzwań.

63 proc. osób planujących założyć firmę uważa, że największym wyzwaniem są kwestie związane z księgowością, finansami i podatkami. Następnie wyróżniają trudność w sprawieniu, aby klienci powracali, a dopiero na trzecim miejscu plasuje się u nich pozyskiwanie nowych klientów.

Pozytywna opinia to miernik sukcesu

Początkujący przedsiębiorcy zauważają, że wyzwaniem może być także zdobywanie pozytywnych rekomendacji klientów. Podczas gdy 76 proc. nowych właścicieli biznesów postrzega to jako obszar, w którym oczekiwania klientów wzrosły najbardziej, 52 proc. doświadczonych przyznaje, że to podstawa dla rozwoju ich firmy. Nowicjusze i długoletni przedsiębiorcy zgadzają się w kwestii dbałości o obsługę klienta. Zauważają, że w dobie cyfrowej transformacji i rosnącej konkurencji, klienci stają się coraz bardziej wymagający. Oczekują nie tylko wysokiej jakości usługi lub produktu, lecz także bezproblemowej obsługi i realizacji swoich zamówień.

O badaniu

Badanie przeprowadzono na panelu Ariadna na zlecenie ING Banku Śląskiego w dniach 8–18 grudnia 2023 roku metodą CAWI. Badanie przeprowadzone na ogólnopolskiej próbie osób posiadających działalność gospodarczą lub ze wspólnikiem dłużej niż 5 lat na rynku oraz na ogólnopolskiej próbie planujących założyć własną firmę (działalność gospodarczą) w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Źródło: ING

2024-02-28
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a Kariera w finansach 0 Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji
18.12.2025 (05:23) – informacja prasowa

Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji

Koniec roku sprzyja podsumowaniom. Najnowsza edycja „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service pokazuje, …

a Analizy 0 Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion
18.12.2025 (05:21) – informacja prasowa

Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion

Większość banków gotowa jest już pożyczyć rodzinie ponad 900 tysięcy złotych na zakup mieszkania. Wymagają jednak …

a 0 Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu
18.12.2025 (05:19) – informacja prasowa

Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu

SALTUS Ubezpieczenia został oficjalnie ogłoszony Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu na …

a 0 Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
17.12.2025 (14:48) – informacja prasowa

Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć

W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …

a 0 BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
17.12.2025 (14:46) – informacja prasowa

BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …

a 0 Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
17.12.2025 (14:44) – informacja prasowa

Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360

Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …

PRNews.pl

Zobacz również

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Who is who

Michał Tabor

Michał Tabor

Michał Tabor, Partner i Członek Zarządu Obserwatorium.biz…

Agata Dorożuk

Agata Dorożuk

Agata Dorożuk, Rzecznik Prasowy, Kierownik Wydziału Public…

Damian Ziąber

Damian Ziąber

Od ponad 20 lat zajmuje się komunikacją…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców