Saxo Bank, poza ogłoszonym już zwycięstwem w kategorii mobilnych platform transakcyjnych, zajął pierwsze miejsce w kategoriach partnerstw White Label i płynności opartej na zróżnicowanych aktywach w konkursie Global Banking and Finance Review Awards 2014. Celem konkursu jest nagrodzenie innowacji, osiągnięć i inspirujących zmian w globalnej społeczności finansowej.
Partnerstwa White Label stały się podstawą strategii Saxo Bank: w 2013 r. usługę tę wdrożyło aż 10 banków, dzięki czemu ogólna liczba partnerstw w 50 krajach wzrosła do 115. W 2001 r. Saxo Bank jako pierwszy zaoferował bankom i maklerom usługi White Label w odniesieniu do rynków walutowych. Od tego czasu nieustannie rozwija swoją ofertę, umożliwiając partnerom zapewnienie dostępu do transakcji w oparciu o zróżnicowane aktywa, a także większej płynności oraz technologii zarządzania ryzykiem za pośrednictwem jednego rachunku.
SaxoTrader, system transakcyjny Saxo Bank, dostępny jest w wersji na komputery stacjonarne, przeglądarki internetowe oraz urządzenia mobilne. Saxo Bank jako jeden z pierwszych banków inwestycyjnych na rynku oferował transakcje internetowe, a dzięki stałemu rozwijaniu swojej oferty elektronicznej utrzymał reputację lidera w zakresie innowacyjnych rozwiązań.
Matteo Cassina, dyrektor ds. linii biznesowych w Saxo Bank, następująco skomentował wygraną:
„Przewaga konkurencyjna Saxo Bank w segmencie partnerstw White Label wynika z jego zdolności do wdrażania innowacji szybciej, niż konkurencyjne banki oraz z oferowanych klientom nowatorskich rozwiązań.”
„Pragniemy w dalszym ciągu umacniać naszą ofertę dedykowaną bankom szukającym najbardziej efektywnych ekonomicznie, zaawansowanych sposobów na zastąpienie przestarzałej technologii. Nasi klienci korzystają z oferty inwestowania w różnorodne klasy aktywów na wszystkich etapach łańcucha wartości, jak również z innowacyjnej funkcji zarządzania ryzykiem i sprawozdawczości oraz z rzetelnych usług hostingowych.” – dodał.
Wanda Rich, redaktor Global Banking & Finance Review, podsumowała:
„Jako pionier rozwiązań typu White Label, Saxo Bank stale udowadnia, że dąży do zapewnienia najwyższej jakości i innowacyjności, oferując klientom wiedzę, technologię i infrastrukturę niezbędną do osiągnięcia konkurencyjnej pozycji na rynku transakcji internetowych.”
W ciągu ostatnich kilku lat Saxo Bank rozwinął swoją ofertę – najnowszą zmianą było uruchomienie opcji na akcje. Platforma inwestycyjna oparta na różnorodnych aktywach jako jedyna łączy pule płynności w różnych klasach aktywów w odniesieniu zarówno do klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych, konsolidując ich transakcje w ramach jednej platformy. Klienci mogą również skorzystać z możliwości przesuwania depozytu zabezpieczającego pomiędzy poszczególnymi klasami aktywów oraz konkurencyjnych cen i głębokiej płynności.
Saxo Bank