Inteligo wdrożyło usługę testowo w czerwcu 2008 roku. Główną zaletą serwisu mobilnego, wskazywaną przez klientów, okazał się prosty, wygodny i podobnie intuicyjny – jak serwis transakcyjny Inteligo – system obsługi, dostosowany do telefonów komórkowych. Co ma znaczenie dla użytkowników, Serwis Mobilny Inteligo jest czytelny w formie i ładnie prezentuje się na ekranie telefonu komórkowego.
Nowe rozwiązanie, jakie oferuje Inteligo w postaci serwisu mobilnego, to realna wartość bankowości mobilnej. Lekka wersja serwisu przystosowana do telefonów komórkowych daje użytkownikom możliwość korzystania z konta Inteligo bezpośrednio z komórki. Serwis Mobilny Inteligo jest wygodniejszy i prostszy w obsłudze niż dotychczasowe rozwiązania proponowane użytkownikom telefonów komórkowych przez banki. Pozwala na korzystanie z konta przez telefon komórkowy nie tylko najbardziej zaawansowanym użytkownikom i zwolennikom nowych technologii. Usługa kierowana jest do wszystkich użytkowników chcących obsługiwać swoje konto przez telefon komórkowy lub inne urządzenie mobilne.
Klienci, którzy skorzystają z tej nowej i wygodnej formy dostępu do konta, zyskają stały dostęp do swojego konta Inteligo i wielu funkcji serwisu transakcyjnego – wprost z telefonu komórkowego, który zawsze mają przy sobie. Będą mieli większą kontrolę i możliwość zarządzania kontem niezależnie od miejsca pobytu – będąc na wakacjach, w podróży, czy stojąc w korku na ulicy. Dzięki Serwisowi Mobilnemu Inteligo, można sprawdzić szczegóły, historię i stan swojego rachunku, zrealizować przelew, doładować komórkę łatwo i szybko przez telefon komórkowy. Dotychczasowe rozwiązanie WAP, choć pozostaje w Inteligo jako kanał dostępu do konta, nie dawał tak dużych możliwości obsługi i korzystania ze swojego rachunku przez komórkę.
Aby korzystać z Serwisu Mobilnego Inteligo, nie trzeba instalować żadnych dodatkowych aplikacji. Aktywacji dostępu do serwisu mobilnego można dokonać samodzielnie w serwisie transakcyjnym Inteligo lub u konsultanta pod numerem 0 800 121 121 lub (81) 53 56789. Po aktywacji i ustawieniu hasła dostępu do nowego kanału konto będzie dostępne w komórce na https://www.inteligo.pl/mini.
Do zalogowania stosuje się swój numer klienta oraz ustanowione hasło.
Wszystkie funkcje serwisu mobilnego to optymalny zbiór funkcji na telefon komórkowy. Klienci mogą w wygodny sposób, wprost z komórki, wykonać operacje takie jak:
- Realizacja płatności
- Przelew między własnymi rachunkami
- Przelew jednorazowy
- Doładowanie telefonu
- Przelew SMSMoney
- Przelew EmailMoney
- Przelew QuickMoney
Autoryzacja transakcji odbywa się identycznie, jak w przypadku korzystania z serwisu www – przy pomocy karty z hasłami jednorazowymi.
Jacek Komaracki, Dyrektor Centrum Bankowości Elektronicznej PKO BP i Prezes Inteligo Financial Services S.A. o nowej usłudze: „Serwis Mobilny Inteligo to nasza odpowiedź na postulat stałego dostępu do konta, pojawiający się w badaniach opinii wśród użytkowników bankowości internetowej na jednym z pierwszych miejsc. Dla 95% wszystkich użytkowników bankowości elektronicznej w wieku 18-35 stały dostęp do rachunku to najważniejsze oczekiwanie wobec banku*. Lekka wersja serwisu transakcyjnego na telefon komórkowy to kolejne inteligentne rozwiązanie w Inteligo i wierzę, że się sprawdzi, ponieważ modele telefonów komórkowych z dostępem do Internetu stają się coraz bardziej popularne. Pracujemy też nad wdrożeniem serwisu mobilnego dla klientów usługi bankowości elektronicznej iPKO w PKO BP.”
„Wprowadzenie Serwisu Mobilnego Inteligo to także potwierdzenie z naszej strony realizacji strategii integrowania usług bankowych i telekomunikacyjnych, które znajdą odzwierciedlenie w ofercie, wspólnie przygotowywanej z PTC Sp. z o.o., operatorem sieci Era, na podstawie umowy o współpracy. Serwis Mobilny Inteligo to aż i dopiero początek wprowadzania naszych klientów na drogę inteligentnej bankowości i telekomunikacji w jednym, a tym samym istotny fundament przed zaoferowaniem przez Inteligo usługi telekomunikacyjnej jako operator wirtualny. Podstawowe funkcje bankowe dostępne w telefonie komórkowym to podstawa, pracujemy z PTC nad tym, aby oferta wirtualnego operatora dała klientom o wiele więcej.” – dodaje Jacek Komaracki.
*(na podstawie badań korzystania z bankowości elektronicznej w Polsce, zrealizowanego przez SMG/Millward Brown na zlecenie Inteligo, w czerwcu 2008).