PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościSkuteczna reklama zaprowadzi do banku

Skuteczna reklama zaprowadzi do banku

Wiadomości 26.04.2013 (08:44)

Wpiszą nazwę w wyszukiwarkę, odwiedzą podaną w reklamie stronę www lub wybiorą się do placówki banku – z badań przeprowadzonych na zlecenie Gemiusa na 4 tysiącach internautów wynika, że to najczęstsze reakcje internautów na reklamy produktów finansowych.

Skąd internauci czerpią informacje o produktach finansowych? Czy reklamując kredyt gotówkowy warto podać numer na infolinię banku? Czy w dobie bankowości internetowej Polacy korzystają z usług doradcy finansowego? Jakie działania marketingowe powinny podejmować banki, aby skutecznie docierać do klientów i komunikować się z rynkiem?

Szukamy informacji, ale nie na stronie banku

Badania pokazują, że nie wystarczy zadbać o opis oferty na stronie naszego banku. Respondenci pytani o to, gdzie szukają informacji o produkcie finansowym, którego reklamę zobaczyli, na pierwszym miejscu wymieniają wyszukiwarkę internetową. Robi tak już co trzeci ankietowany, zarówno mężczyźni, jak i kobiety, głównie ludzie młodzi, między 18 a 34 rokiem życia. Liczba osób reagujących w ten sposób z roku na rok rośnie.

– Jak wynika z badań, wyszukiwarka jest pierwszym źródłem informacji o produktach banku. Dlatego warto zadbać o przyjazną nazwę nowego produktu, krótką, wywołującą pozytywne skojarzenia, łatwą do zapamiętania i wyeksponowana w reklamie oraz dobre wypozycjonowanie strony www w wyszukiwarkach internetowych, zarówno ogólnych, jak i branżowych – komentuje dr Maria Płonka z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, autorka książki „Marketing instytucji finansowych” i zauważa, że warto też skorzystać z danych dotyczących częstotliwości odwiedzin.

Rzadko dzwonimy na infolinię

Z pytaniem do doradcy finansowego dzwoni 4 proc. respondentów. Częściej są to kobiety i osoby powyżej 45. roku życia. Egzamin zdaje natomiast umieszczenie w reklamie adresu strony www dedykowanej bankowi czy reklamowanym usługom i produktom. Okazuje się bowiem, że po obejrzeniu reklamy wskazaną witrynę odwiedza 26 proc. badanych. Częściej kobiety.

Zdaniem dr Marii Płonki, kliknięcie w reklamę internetową produktu powinno otwierać stronę lub link, na których zawarto informacje o jego cechach. – Warto zwrócić uwagę odbiorcy na unikatowe korzyści jakie produkt oferuje dla nabywcy – radzi.

Chętnie korzystamy z pomocy doradcy finansowego

Okazuje się, że co piąty internauta, szukający informacji na temat reklamowanego produktu finansowego, decyduje się na rozmowę z doradcą i odwiedza placówkę danej instytucji. Tę formę preferują kobiety, osoby powyżej 45. roku życia oraz internauci o wysokości dochodów w przedziale między 1500 a 3000 zł. Szanse, że z wizytą do banku wybiorą się osoby o niższych zarobkach są znacznie mniejsze. Ta część respondentów – pytana o reakcję na reklamy produktów finansowych – najczęściej nie potrafi wskazać jednoznacznej odpowiedzi (33 proc.). Z doradztwa finansowego w placówce banku rzadziej korzystają także mężczyźni i osoby młode.

– Na stronie internetowej koniecznie należy podać kontakt na infolinię, doradcy, banku oraz e-maila. To właśnie te kanały komunikacji pomogą w walce o klienta. Banki powinny ponadto zapewnić klientom przyjazny system komunikacji. Bardzo często zdarza się, że infolinie są zajęte, a odpowiedzi na kontakt mailowy długie lub żadne – zauważa dr Maria Płonka. – W przypadku doradców należy rozważyć możliwość nie tylko osobistej, lecz również telefonicznej konsultacji, inicjowanej z ich strony, jako odpowiedzi na zapytanie mailowe potencjalnego klienta lub przesłanie na jego adres przydatnych materiałów – podpowiada.

Dr Maria Płonka podsumowuje: – Opinia internautów i ich preferencje stają się coraz ważniejszym źródłem informacji marketingowej dla banku oraz podstawą do formułowania przekazu marketingowego. Nawet najlepsza reklama będzie nieskuteczna, jeżeli nie poprowadzi dalej klienta „jak po sznurku” do banku i reklamowanego produktu. Równolegle z reklamą ważne jest dopracowanie odpowiednich kanałów dystrybucji i perfekcyjna organizacja tego procesu – przekonuje.

Badanie przeprowadzono jesienią 2012 roku na grupie 4 tys. internatów w ramach VIII fali raportu „Finanse i plany finansowe polskich internautów”.

Gemius

2013-04-26
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców