PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościSmartfony na dobrej drodze do zastąpienia tradycyjnych portfeli

Smartfony na dobrej drodze do zastąpienia tradycyjnych portfeli

Wiadomości 27.07.2015 (11:32)
Karty

Polska stopniowo odchodzi od gotówki, a proces ten przyśpieszy popularyzacja płatności mobilnych. Jak pokazują wyniki badania Mobile Money 2020 zrealizowanego na zlecenie Visa Europe, ponad jedna piąta badanych Polaków przewiduje, że w 2020 r. płacąc mobilnie będzie wydawać ponad 280 złotych tygodniowo.


Tempo upowszechniania się płatności mobilnych wśród konsumentów w najbliższych pięciu latach będzie zdecydowanie rosnąć, a chęć płacenia zbliżeniowo smartfonem w sklepach deklaruje dzisiaj 60% ankietowanych. Badanie wykazało również, że do płacenia przy pomocy urządzeń mobilnych, konsumenci preferują bankowe aplikacje płatnicze. To wskazuje na istotną rolę, jaką w upowszechnianiu takich płatności mają do odegrania banki.

Szybko rosnąca popularność płatności mobilnych znajdzie odzwierciedlenie m.in. w wartości transakcji. Konsumenci przewidują, że do 2020 r. dokonując płatności za pomocą urządzeń mobilnych, tygodniowo będą wydawać średnio 160 złotych na osobę, czyli w przeliczeniu na wszystkich dorosłych Polaków – ok. 4,4 mld złotych1. Co piąty badany (22%) ocenia, że w 2020 r. wyda w ten sposób ponad 280 złotych tygodniowo.

Analizując obecne trendy w płatnościach mobilnych oraz deklaracje konsumentów dotyczące przyszłości widać, że zakupy z wykorzystaniem technologii mobilnych będą dokonywane niezależnie od branży. Obecnie najczęstszym przedmiotem takich zakupów są aplikacje, jedzenie na wynos oraz odzież. Badani deklarują również chęć korzystania z urządzeń mobilnych do kupowania artykułów o wyższej wartości – w czołowej piątce znalazły się też muzyka (26%) oraz elektronika (16%).

Konsumenci oswajają się z nowymi metodami płatności w miarę, jak stają się one coraz szerzej dostępne, prostsze i łatwiejsze do opanowania. Mając coraz większą świadomość dotyczącą możliwości wyboru spośród różnorodnych opcji zakupów i płatności mobilnych, 60% badanych wyraziło chęć korzystania ze swoich smartfonów do mobilnych płatności zbliżeniowych w sklepach, 55% w restauracjach i kawiarniach a 48% przy płaceniu za transport.

„Uważamy, że rzeczywiste wzrosty w segmencie płatności mobilnych mogą być bardziej optymistyczne, a faktyczne tempo rozwoju płatności mobilnych będzie jeszcze szybsze. Opieramy to przekonanie m.in. na niebywałym sukcesie płatności zbliżeniowych na naszym rynku, które stanowią już ponad 40% wszystkich płatności polskimi kartami Visa. Rozwój płatności zbliżeniowych i handlu elektronicznego przygotował solidne fundamenty dla płatności mobilnych. To nie jest już kwestia „czy”, lecz „kiedy” nowe sposoby płatności upowszechnią się wśród konsumentów” – komentuje Małgorzata OShaughnessy, dyrektor zarządzająca regionem Europy Środkowo-Wschodniej, Visa Europe.

Jak pokazuje badanie, ci spośród użytkowników urządzeń mobilnych, którzy już teraz wykorzystują swoje urządzenia przy płatnościach, są również otwarci na inne usługi związane z „pieniądzem mobilnym” – wykazują oni np. ponad dwukrotnie wyższe zainteresowanie portfelem elektronicznym na urządzeniu mobilnym (59% wobec 29% wśród osób nie korzystających z „pieniądza mobilnego”). Co czwarty (25%) spośród dzisiejszych użytkowników płatności mobilnych jest otwarty na możliwość płacenia za pośrednictwem mediów społecznościowych, podczas gdy wśród pozostałych ankietowanych jest na to gotowy tylko co dwunasty (8%).

„Zlecone przez nas badanie potwierdza, jak istotną rolę w upowszechnianiu płatności mobilnych odgrywają banki – ponad połowa Polaków wskazała, że do dokonywania płatności mobilnych chciałaby wybrać aplikację swojego banku” – dodaje Małgorzata OShaughnessy. „Z badania wynika też, że istotnymi czynnikami pomagającymi w przyjęciu się mobilnych rozwiązań płatniczych będą m.in. osobiste doświadczenia konsumenta z aplikacją płatniczą oraz wsparcie rozwiązań przez organizacje płatnicze. Cieszymy się, że podejmowane przez Visa Europe wspólnie z bankami członkowskimi prace nad rozwiązaniami dla płatności mobilnych wpisują się we wskazane preferencje konsumentów”.

Wśród obaw związanych z funkcjonowaniem płatności mobilnych jedną z często wymienianych (32% badanych) jest ograniczona sieć akceptacji. Jednak polski rynek jest doskonale rozwinięty w tym zakresie – przykładowo, mobilnych płatności zbliżeniowych Visa można dokonywać we wszystkich terminalach zbliżeniowych działających w Polsce (to już 80% wszystkich terminali POS), a do końca 2017 r. każdy terminal na rynku ma akceptować takie płatności. Z kolei za pomocą portfela elektronicznego V.me by Visa, który jest dostosowany do urządzeń mobilnych, można już płacić w e-sklepach generujących łącznie niemal 45% obrotów w polskim handlu internetowym.

„Wraz z rozwojem technologii mobilnych i handlu internetowego, jesteśmy świadkami znaczącego wzrostu zainteresowania polskich konsumentów stosowaniem szybszych i wygodniejszych metod płatności. Visa Europe inwestuje rocznie ponad 200 mln euro w innowacje płatnicze, w tym w rozwiązania zwiększające wygodę płatności oraz bezpieczeństwo. Przykładem może być usługa tokenizacji, którą Visa wprowadziła w Europie w kwietniu br. Tam, gdzie mamy do czynienia z pieniędzmi, zupełnie naturalnie mogą pojawić się obawy dotyczące kontroli i bezpieczeństwa. Jednak jak wiemy z doświadczenia, dzielenie się wiedzą na temat działania innowacyjnych rozwiązań pomaga w budowaniu zaufania do produktów a konsumenci bardzo szybko przekonują się o ich zaletach i wygodzie. Widzieliśmy to już przy płatnościach zbliżeniowych – gdzie użytkownicy potrzebowali czasu na poznanie i oswojenie się z nową metodą, obserwowali, jak stosują ją inni, aż wreszcie sami się jej nauczyli, dzięki czemu zanotowaliśmy niebywały wzrost takich płatności w Polsce” – podsumowuje Małgorzata OShaughnessy, dyrektor zarządzająca regionem Europy Środkowo-Wschodniej, Visa Europe.

 

Obliczono na podstawie informacji Głównego Urzędu Statystycznego dot. liczby ludności w wieku 18+ w Polsce na dzień 31 grudnia 2014 r. oraz wyników badania Mobile Money przeprowadzonego na zlecenie Visa Europe.

Visa Europe

2015-07-27
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (12:15)

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App, w tym czat z szyfrowaniem, możliwość wysyłania środków w rozmowach oraz …

a 0 Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie
19.12.2025 (12:11) – informacja prasowa

Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie

To już nie jest era ataków „z zewnątrz”. Na darknetowych forach trwa cicha rekrutacja pracowników banków, …

a Kariera w finansach 0 AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku
19.12.2025 (12:09) – informacja prasowa

AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku

Specjaliści w obszarach cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji oraz rozwoju oprogramowania są dziś najbardziej …

a 0 BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy
19.12.2025 (12:06) – informacja prasowa

BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy

Banki rozwoju z Polski i Portugali podpisały memorandum o współpracy. Dokument ustanawia ramy ułatwiające …

a 0 ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę
19.12.2025 (12:03)

ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę

ING Bank Śląski inspiruje Polaków do oszczędzania na białą godzinę, czyli na to, co chcemy, żeby się wydarzyło. …

a 0 Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.
19.12.2025 (12:02) – informacja prasowa

Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.

Usługi finansowe zaczną wymagać większej odpowiedzialności w obszarze AI, gdy faza eksperymentów dobiegnie …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców