PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeSolidnego pracodawcę poznasz po wartościach – kultura organizacyjna w czasach pracy zdalnej

Solidnego pracodawcę poznasz po wartościach – kultura organizacyjna w czasach pracy zdalnej

Informacje 14.09.2021 (07:24) informacja prasowa

Gdzie bije serce organizacji w czasach, gdy biuro i firmowe korytarze świecą pustkami? Czy w dobie pracy zdalnej pracownikom wciąż może zależeć na kulturze organizacyjnej? Magdalena Kamińska z agencji rekrutacyjnej People zdradza, dlaczego kryzys najlepiej weryfikuje deklaracje pracodawców i jakie wartości powinny wyznaczać firmom drogę w 2021 roku.

Powiedzenie „culture eats strategy for breakfast” (ang. „kultura zjada strategię na śniadanie”) to hasło, które najlepiej oddaje istotę i znaczenie kultury organizacyjnej. By jednak stanowiła ona coś więcej niż górnolotne deklaracje konieczne jest stałe weryfikowanie jej aktualności. Pozwala to upewnić się, że rzeczywiste działania idą w parze z tym, co kiedyś zostało spisane jako zbiór wartości, przekonań i norm, jakimi kieruje się dana firma. – Kultura organizacji może i powinna się zmieniać – przekonuje Magdalena Kamińska, Finance & Professional Services Recruitment Manager w People. – Jeśli w 2018 roku postawiliśmy na określone wartości, to pewne jest, że przez ostatnie trzy lata przynajmniej część z nich zdążyła już stracić swą świeżość. Należy więc zadać sobie pytanie, czy wartości, które wtedy przyjęliśmy, nadal są adekwatne do obecnej sytuacji, możliwe do zaimplementowania, czy w ogóle działają oraz czy wciąż są wspólne dla wszystkich osób przynależących do organizacji. Dopiero gdy każda z przyjętych wartości spełnia wszystkie te kryteria, możemy mówić o dobrej kulturze organizacyjnej – komentuje Magdalena Kamińska.

Wartości, które dzięki pandemii zyskały na znaczeniu

Na konieczność zmiany kultury organizacyjnej może wpływać wiele czynników. Może to być sytuacja gospodarcza, ogólnoświatowa, model pracy czy zmiana modelu biznesowego organizacji. Z pewnością też zalicza się do nich pandemia i wywołany przez nią globalny kryzys, który wpłynął na zmianę podejścia u wielu pracowników. W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy mogliśmy odczuwać zagrożenie utratą pracy, płynności finansowej, a przede wszystkim zdrowia. Szczególnie docenialiśmy więc pracodawców, którzy zwłaszcza w kulminacyjnym momencie kryzysu potrafili odpowiedzieć na te podstawowe potrzeby, zapewniając nam poczucie bezpieczeństwa i stabilizacji. – Niezwykle istotną rolę zaczęło odgrywać również zaufanie – przyznaje Magdalena Kamińska.

– Firmom, w których kadra managerska nie ufa pracownikom bardzo ciężko jest funkcjonować i odnosić sukcesy w trybie pracy zdalnej, gdzie możliwość tej kontroli z oczywistych względów jest ograniczona. Wiedzą o tym też pracownicy, dla których nadmierne sprawdzanie przez przełożonych może po prostu utrudniać wykonywanie codziennych obowiązków i zniechęcać do wydajnej pracy – dodaje Magdalena Kamińska. Kolejną wartością, która w czasach kryzysu zdecydowanie zyskała na znaczeniu jest otwartość w komunikacji. Pracownicy zaczęli wymagać od pracodawców jasnej, opartej na faktach i wiarygodnej informacji. Do tego również w znacznym stopniu przyczyniła się pandemia. W sytuacji niepewności gorsze a prawdziwe informacje cenione są przez pracowników zdecydowanie bardziej niż pozytywne, ale niemające wiele wspólnego z prawdą, wygładzone komunikaty o „nieustającym paśmie sukcesów”.

Rośnie również waga elastycznego podejścia pracodawców, widoczna szczególnie w przypadku decyzji o powrocie do biura. Zarówno globalne firmy, jak i mali, lokalni przedsiębiorcy wdrażają w tym celu hybrydowy model pracy, dostrzegając zalety płynące z umożliwiania swoim pracownikom dokonania samodzielnego wyboru. W naturalny sposób wygrywają więc te firmy, które już jakiś czas temu postawiły na innowacje i rozwój. – Kandydaci wprost komunikują, że chcieliby pracować w środowisku nastawionym na innowacje. Nowe technologie stanowią już integralną część naszego życia. Świadomość, że pracuję w miejscu, które rozumie i akceptuje to, jak wygląda dzisiejsza rzeczywistość, jest otwarte na nowości i cały czas szuka nowych rozwiązań, aby dopasować się do aktualnej sytuacji rynkowej jest bardzo istotne – podkreśla Magdalena Kamińska.

Oczekiwania młodych zachętą do zmian

Kilkanaście lat temu pojęcie „CSR” to w wielu przypadkach było tylko chwytliwe hasło. Dzisiaj natomiast zdecydowanie łatwiej zweryfikować, czy za deklaracjami firmy idzie coś więcej, a wiele firm rzeczywiście aktywnie angażuje się w działania prospołeczne. Kandydaci już na etapie rekrutacji żywo interesują się tym obszarem, gdyż pragną pracować w miejscu, które robi coś dobrego dla świata i ma realny wpływ na pozytywne zmiany. To przejaw rosnącego obecnie w siłę zjawiska, jakim jest wewnętrzna potrzeba utożsamiania się z firmą i jej wartościami. Jednocześnie do głosu dochodzi coraz młodsze pokolenie, które zaczyna kierować zespołami i prowadzić biznes. Robi to jednak w swoim stylu, na pierwszym miejscu stawiając na relacje i nie opierając się na hierarchicznym schemacie pracownik-szef. To osoby, które nie chcą odczuwać niepewności, obawy, stresu, nerwów czy braku zaufania względem swojego pracodawcy. Szczególnie dla takich osób wartości głoszone przez organizacje to nie mogą być tylko puste hasła.

Nie wierz na słowo – weryfikuj

Jeśli firma ogłasza, że jednym z jej najważniejszych celów jest troska o dobro pracowników, warto sprawdzić to choćby za pomocą prostego researchu w internecie. Gdy w komentarzach o firmie w mediach społecznościowych roi się od krytycznych uwag na temat traktowania pracowników przez przełożonych, prawdopodobnie firma nie będzie w stanie zrealizować też innych składanych przez siebie obietnic. Jednak niektóre z wartości, np. transparentność, może być nieco trudniej sprawdzić w ogólnodostępnych źródłach. Weryfikacja, czy to, co na co dzień komunikuje pracownikom szef firmy jest jasne i klarowne lub czy są oni na bieżąco informowani o ważnych wydarzeniach i zmianach, wymagałaby bowiem przeprowadzenia rozmowy z aktualnymi pracownikami. Na etapie rekrutacji może być to utrudnione, dlatego czasami warto też zaufać własnej ocenie i intuicji. To w jaki sposób dana firma komunikuje i jak wygląda jej kultura organizacyjna widoczne jest już na etapie rekrutacji. Samo przyjrzenie się liście głoszonych przez firmę wartości i zastanowienie się, czy przebieg i atmosfera całego procesu była z nimi spójna może udzielić odpowiedzi na wiele pytań.

– Jeszcze przed nadejściem niepewności wywołanej pandemią eksperci od zarządzania kryzysem zwracali uwagę, że przyszło nam żyć w tzw. czasach VUCA. To termin, który po raz pierwszy zastosowany został przez amerykańską armię do opisania specyfiki rzeczywistości podczas wojny, by następnie stać się synonimem świata pełnego zmienności (volatility), niepewności (uncertainty), złożoności (complexity) i niejednoznaczności (ambiguity) w znacznie szerszym niż tylko wojenne znaczeniu. Kiedy więc nowa rzeczywistość staje się faktem, firmy muszą brać pod uwagę wszystkie te czynniki, by budować strategię swoich działań oraz dbać o kulturę organizacyjną w oparciu o te zmienne – podsumowuje Magdalena Kamińska.

Źródło: People

praca 2021-09-14
Redakcja PRNews.pl
Tagi: praca

Sprawdź także:

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

a 0 PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.
06.12.2025 (20:06) – informacja prasowa

PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.

To o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Systematycznie rośnie zarówno liczba ubezpieczonych, jak i …

a 0 KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego
06.12.2025 (20:04) – informacja prasowa

KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego przez …

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

PRNews.pl

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców