Na 40 stronach specjalnego bloku wyborczego czytelnicy znajdą również sondaż przeprowadzony przez Pracownię Badań Społecznych specjalnie dla Newsweeka – czego Polacy oczekują od nowego rządu? Oprócz tego w wydaniu kilkustronicowy fotoreportaż z kampanii wyborczej, materiał dotyczący najważniejszych ludzi nowego rządu i ich koncepcji władzy, a także rozważania publicystów tygodnika na temat działań, które musiałaby podjąć najsłabsza od 89 roku koalicja, by odnieść sukces. Newsweek napisze również o tym, jak głosowali znani ludzie w Polsce – aktorzy, reżyserzy, muzycy oraz opublikuje specjalnie przygotowaną przez Rafała Ziemkiewicza listę – co będzie „trendy” za nowej władzy.
Newsweek Polska zawsze stara się publikować najświeższe, najbardziej aktualne informacje. – Wydanie wyborcze jest kolejnym, w którym Newsweek udowadnia, że tygodnik może być równie szybki jak dziennik. Nasi dziennikarze będą pracowali nad specjalnym wydaniem całą noc, podobnie jak wtedy, gdy np. miał miejsce atak na WTC, rozpoczynała się wojna w Iraku, czy też tsunami zmiotło wybrzeża południowej Azji – mówi Tomasz Wróblewski, redaktor naczelny Newsweek Polska.
Ukazanie się numeru Newsweek Polska z blokiem wyborczym wesprze kampania promocyjna w radiowych stacjach ogolnopolskich i lokalnych, internecie oraz tytułach własnych Axel Springer Polska.