PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRSprzedaż produktów finansowych przez pośredników

Sprzedaż produktów finansowych przez pośredników

Marketing i PR 27.09.2010 (07:26)

W jaki sposób zwiększyć sprzedaż produktów finansowych poprzez pośredników? Oto dobra praktyka z branży finansowej (a konkretnie z bankowości detalicznej), umieszczona przez użytkownika Rocco w serwisie Wymiatacze.pl.

Nasz bank jest aktywny w tzw. long channelu (sprzedaż pośrednia). W czasie naprawdę trudnym (czyli w 2009) udało nam się zdynamizować sprzedaż pośrednią. Oto, jak tego dokonaliśmy.

Sytuacja

  • W naszym przypadku pośrednikami są m.in. brokerzy (firmy zajmujące się doradztwem finansowym) oraz np. sieci handlowe (oferujące swoim klientom kredyty ratalne lub partnerskie karty płatnicze).
  • Produkty banku to przede wszystkim kredyty, karty kredytowe, ale również produkty inwestycyjne i rachunki bankowe.
  • Na rynku występuje bardzo duża konkurencja – instytucje finansowe biją się o udział w sprzedaży pośredników i sieci handlowych. Często zdarza się, że sprzedaż przez pośredników jest nieopłacalna, ale pozwala upolować klienta, któremu następnie można zaoferować bardziej złożone produkty.
  • Dla pośredników kluczowa jest marża, którą mogą uzyskać na sprzedaży danego produktu. W przypadku większości pośredników pojawiają się również opłaty za wprowadzenie produktu finansowego do oferty i za wspólną promocję. Opłaty te stanowią dużą część przychodu dla pośredników. W praktyce nieco mniejsze znaczenie dla pośredników ma wolumen (czyli skala sprzedaży danego produktu) oraz jego atrakcyjność z punktu widzenia klienta ostatecznego.
  • Początek 2009 roku był dla wielu banków momentem prawdy. W związku ze spowolnieniem gospodarczym stało się jasne, że realizacja założonych planów będzie graniczyła z cudem.

Rozwiązanie

Nasze rozwiązanie zawierało cztery elementy, które poniżej trochę rozwinę. Te elementy to odpowiedni dobór pośredników, wybór właściwych klientów, unikalny pomysł produktowy oraz zintegrowana komunikacja marketingowa.

  • Wybór kluczowych pośredników: najbardziej lojalnych i działających na możliwie dużą skalę.
  • Skoncentrowanie się na Klientach spoza standardowego scoringu Banku, którzy okazali się być podatni na produkt (zwłaszcza karty kredytowe) i stabilni (niski poziom windykacji)
  • Wstępnie pomysł na produkt był dość standardowy; ostatecznie propozycja polegała na stworzeniu specjalnej oferty (karta Gold, specjalne warunki) i połączeniu produktów (dodatkowy produkt po stronie pośrednika skłaniający Klienta do szybkiej aktywacji i częstego używania karty)
  • Bank chciał początkowo użyć tradycyjnych narzędzi proponowanych przez pośredników. Ostatecznie postawiono na inserting oraz silną korelację tego kanału z telemarketingiem do wybranych klientów pośrednika oraz marketingiem SMS. Istotą sukcesu była odpowiednia sekwencja działań w poszczególnych kanałach (insert – SMS – rozmowa telefoniczna – SMS).

Efekty

Co było efektem naszych działań?

  • Udało się pozyskać poprzez pośredników 35 tysięcy nowych, stabilnych (dobrzy płatnicy) klientów kart kredytowych w ciągu 5 m-cy.
  • Response rate z wspólnie przeprowadzonej kampanii wyniósł około 18 %.
  • Ze względu na szczególną konstrukcję produktu, oferta Banku stała się ofertą prestiżową; wywołała efekt aspiracyjny wśród pozostałych klientów (i miała wpływ na poprawę wizerunku banku wśród grupy docelowej).
  • Długofalowym efektem były znacznie lepsze relacje z wybranymi pośrednikami, biorącymi udział w kampanii – w kolejnych miesiącach chętniej akceptowali innowacyjne pomysły na wspólne działania skierowane do klientów.
Sprzedaż produktów finansowych przez pośredników

W jaki sposób zwiększyć sprzedaż produktów finansowych poprzez pośredników? Oto dobra praktyka z branży finansowej (a konkretnie z bankowości detalicznej), umieszczona przez użytkownika Rocco w serwisie Wymiatacze.pl:

Nasz bank jest aktywny w tzw. long channelu (sprzedaż pośrednia). W czasie naprawdę trudnym (czyli w 2009) udało nam się zdynamizować sprzedaż pośrednią. Oto, jak tego dokonaliśmy.

Sytuacja

·    W naszym przypadku pośrednikami są m.in. brokerzy (firmy zajmujące się doradztwem finansowym) oraz np. sieci handlowe (oferujące swoim klientom kredyty ratalne lub partnerskie karty płatnicze).
·    Produkty Banku to przede wszystkim kredyty, karty kredytowe, ale również produkty inwestycyjne i rachunki bankowe.
·    Na rynku występuje bardzo duża konkurencja – instytucje finansowe biją się o udział w sprzedaży pośredników i sieci handlowych. Często zdarza się, że sprzedaż przez pośredników jest nieopłacalna, ale pozwala upolować klienta, któremu następnie można zaoferować bardziej złożone produkty.
·    Dla pośredników kluczowa jest marża, którą mogą uzyskać na sprzedaży danego produktu. W przypadku większości pośredników pojawiają się również opłaty za wprowadzenie produktu finansowego do oferty i za wspólną promocję. Opłaty te stanowią dużą część przychodu dla pośredników. W praktyce nieco mniejsze znaczenie dla pośredników ma wolumen (czyli skala sprzedaży danego produktu) oraz jego atrakcyjność z punktu widzenia klienta ostatecznego.
·    Początek 2009 roku był dla wielu banków momentem prawdy. W związku ze spowolnieniem gospodarczym stało się jasne, że realizacja założonych planów będzie graniczyła z cudem.

Rozwiązanie

Nasze rozwiązanie zawierało cztery elementy, które poniżej trochę rozwinę. Te elementy to odpowiedni dobór pośredników, wybór właściwych klientów, unikalny pomysł produktowy oraz zintegrowana komunikacja marketingowa.

 

·    Wybór kluczowych pośredników: najbardziej lojalnych i działających na możliwie dużą skalę.
·    Skoncentrowanie się na Klientach spoza standardowego scoringu Banku, którzy okazali się być podatni na produkt (zwłaszcza karty kredytowe) i stabilni (niski poziom windykacji)
·    Wstępnie pomysł na produkt był dość standardowy; ostatecznie propozycja polegała na stworzeniu specjalnej oferty (karta Gold, specjalne warunki) i połączeniu produktów (dodatkowy produkt po stronie pośrednika skłaniający Klienta do szybkiej aktywacji i częstego używania karty)
·    Bank chciał początkowo użyć tradycyjnych narzędzi proponowanych przez pośredników. Ostatecznie postawiono na inserting oraz silną korelację tego kanału z telemarketingiem do wybranych klientów pośrednika oraz marketingiem SMS. Istotą sukcesu była odpowiednia sekwencja działań w poszczególnych kanałach (insert – SMS – rozmowa telefoniczna – SMS).

Efekty

Co było efektem naszych działań?
·    Udało się pozyskać poprzez pośredników 35 tysięcy nowych, stabilnych (dobrzy płatnicy) klientów kart kredytowych w ciągu 5 m-cy.
·    Response rate z wspólnie przeprowadzonej kampanii wyniósł około 18 %.
·    Ze względu na szczególną konstrukcję produktu, oferta Banku stała się ofertą prestiżową; wywołała efekt aspiracyjny wśród pozostałych klientów (i miała wpływ na poprawę wizerunku banku wśród grupy docelowej).
·    Długofalowym efektem były znacznie lepsze relacje z wybranymi pośrednikami, biorącymi udział w kampanii – w kolejnych miesiącach chętniej akceptowali innowacyjne pomysły na wspólne działania skierowane do klientów.

Źródło: Wymiatacze.pl

wymiatacze.pl 2010-09-27
Redakcja PRNews.pl
Tagi: wymiatacze.pl

Sprawdź także:

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

a 0 PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.
06.12.2025 (20:06) – informacja prasowa

PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.

To o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Systematycznie rośnie zarówno liczba ubezpieczonych, jak i …

a 0 KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego
06.12.2025 (20:04) – informacja prasowa

KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego przez …

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

PRNews.pl

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców