Szacuje się, że w ciągu najbliższych 5 lat płatności bezstykowe osiągną sumę 36 miliardów dolarów. W skali globalnej wykorzystanie telefonów komórkowych do celów finansowych ma jednak nadal małe znaczenie. Aby zwiększyć popularność płatności bezstykowych, w USA i Europie potrzebna jest bliższa współpraca banków z operatorami telefonii komórkowej i organizacji płatniczymi – American Express, MasterCard czy Visa. Jak wynika z raportu, planowanych jest wiele przedsięwzięć mających na celu rozpowszechnienie tego sposobu płatności. Zadecydują one również o tym, w jaki sposób usługa będzie wprowadzana. Firmy zajmujące się sprzedażą aparatów telefonicznych typu Motorola, Nokia czy Samsung już teraz przywiązują dużą wagę do tego, aby wszystkie telefony wyposażone były w technologię NFC (Near Field Communications). Z drugiej strony organizacje płatnicze i współpracujące z nimi firmy, wyposażają punkty sprzedaży w terminale umożliwiające akceptację płatności mobilnych. Jednak mimo tych działań należy pamiętać o samych konsumentach. Zmiana nawyków płatniczych konsumentów, zrezygnowanie z gotówki i kart płatniczych na korzyść telefonu komórkowego, na pewno zajmie dużo czasu.
Sprawdź także:
18.04.2025 (14:36)
Funkcjonowanie systemów rozliczeniowych w Święta Wielkanocne
Zbliżają się Święta Wielkanocne. W tym okresie banki, podobnie jak większość instytucji, pracują w niestandardowych …
18.04.2025 (14:35)
Rynek pożyczkowy w Polsce - marzec 2025. Dwie trzecie pożyczek zostało zaciągniętych na kwoty niższe niż 4 tys. zł
389,6 tys. pożyczek zostało udzielonych przez instytucje pożyczkowe w marcu 2025 r. - wynika z raportu Związku …
18.04.2025 (14:33)
Cztery sposoby na cztery kółka w VeloBanku
Cztery różne oferty kredytowania pojazdów promuje od kwietnia VeloBank. W zależności od potrzeb, klienci …
18.04.2025 (14:30)
XTB na 10 lat w Skylinerze
Fintech XTB przedłużył umowę najmu w warszawskim biurowcu Skyliner należącym do Grupy Karimpol o kolejne 63 …
18.04.2025 (14:28)
Bank Spółdzielczy w Strzegowie dołączył jako 60. bank do Systemu Usług SGB
Już ponad 1/3 Zrzeszenia SGB, a co więcej, również blisko połowa rachunków całego zrzeszenia działa w Systemie …
18.04.2025 (14:25)
Jak dzięki Legal Design zatrzymać klientów, zmniejszyć liczbę reklamacji i zbudować zaufanie
Czy policzyłeś kiedyś, ilu klientów odeszło od Twojej firmy, bo nie rozumiało obowiązującej między Wami umowy? Bo …