Szacuje się, że w ciągu najbliższych 5 lat płatności bezstykowe osiągną sumę 36 miliardów dolarów. W skali globalnej wykorzystanie telefonów komórkowych do celów finansowych ma jednak nadal małe znaczenie. Aby zwiększyć popularność płatności bezstykowych, w USA i Europie potrzebna jest bliższa współpraca banków z operatorami telefonii komórkowej i organizacji płatniczymi – American Express, MasterCard czy Visa. Jak wynika z raportu, planowanych jest wiele przedsięwzięć mających na celu rozpowszechnienie tego sposobu płatności. Zadecydują one również o tym, w jaki sposób usługa będzie wprowadzana. Firmy zajmujące się sprzedażą aparatów telefonicznych typu Motorola, Nokia czy Samsung już teraz przywiązują dużą wagę do tego, aby wszystkie telefony wyposażone były w technologię NFC (Near Field Communications). Z drugiej strony organizacje płatnicze i współpracujące z nimi firmy, wyposażają punkty sprzedaży w terminale umożliwiające akceptację płatności mobilnych. Jednak mimo tych działań należy pamiętać o samych konsumentach. Zmiana nawyków płatniczych konsumentów, zrezygnowanie z gotówki i kart płatniczych na korzyść telefonu komórkowego, na pewno zajmie dużo czasu.
Sprawdź także:
09.11.2025 (11:00)
– informacja prasowa
Fundacja Uniqa startuje z kampanią społeczną o hejcie „Między wersami”
Nie pozwól na hejt między wersami – to hasło najnowszej kampanii, w której Fundacja UNIQA zachęca do bycia uważnym …
07.11.2025 (15:09)
– informacja prasowa
zondacrypto wchodzi na Florydę. Licencja stanowa otwiera drogę do ekspansji w USA
zondacrypto ogłosiło, że BB Trade Florida Inc., spółka z rodziny zondacrypto, uzyskała licencję Florida Office of …
07.11.2025 (15:07)
– informacja prasowa
Mastercard zwiększa obecność w Polsce. Rozwija centra usług profesjonalnych w Warszawie i Gdańsku
Mastercard uruchamia centra usług profesjonalnych w Warszawie i Gdańsku. Nowozatrudnieni pracownicy będą wspierać …
07.11.2025 (15:02)
– informacja prasowa
Dyrektorzy oddziałów Banku BPS w nowej kampanii reklamowej
Bank BPS rozpoczął nową kampanię reklamową pod hasłem „Otwarci na ludzi” z udziałem dyrektorów i kierowników swoich …
07.11.2025 (15:00)
– informacja prasowa
PKO Leasing z wyróżnieniem „Marka Godna Zaufania” w kategorii leasing i wynajem dla firm
Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że największym zaufaniem klientów branży leasingowej cieszy się PKO Leasing – …
07.11.2025 (14:57)
– informacja prasowa
Volkswagen Financial Services kontynuuje wsparcie Ochotniczych Straży Pożarnych
Firma nieodpłatnie użyczyła 10 samochodów wybranym jednostkom OSP. Akcja ma szerszy kontekst – obejmuje też …
