W październiku LOANDO Group pośredniczyło w udzieleniu ponad 15 tys. pożyczek online. Większość zobowiązań zaciągnięto za pomocą urządzeń mobilnych. Mniejszą popularnością cieszyły się urządzenia desktopowe, tj. komputery osobiste. Z usług LOANDO Group korzystały głównie młode (25-34 lat) kobiety, absolwentki szkół średnich, zamieszkujące miasta do 250 tys mieszkańców. Aż 91 proc. konsumentów spłaciło swoje zobowiązania na czas.
W sierpniu, konsumenci zaciągnęli ponad 15 679 pożyczek za pomocą platform pożyczkowych online należących do grupy kapitałowej LOANDO Group.
Aż 91 proc. klientów porównywarek pożyczkowych zrzeszonych w LOANDO Group spłaciło swoje zobowiązania, których termin ostatecznej realizacji został wyznaczony na październik 2019. Jest to wynik o 4 proc wyższy niż dwa miesiące temu.
Zaledwie 9 proc. z nich miało problem z terminową spłatą.
W tym miesiącu liczba osób pożyczających za naszym pośrednictwem jest mniejsza niż w sierpniu. Październik to okres konsumencko martwy, w którym mało kto decyduje się na większe wydatki. Stąd taki, a nie inny wynik – komentuje Krzysztof Przybysz, CEO LOANDO Group. – Niezmiennie cieszy sumienność naszych klientów w kwestii spłaty długów. W tym miesiącu aż 91 proc. z nich uregulowało swoje zobowiązania, co daje czteroprocentowy wzrost w stosunku do sierpnia – dodaje Krzysztof Przybysz.
Pożyczamy głównie w mobile
W ubiegłym miesiącu, większość, bo 66 proc. procesów pożyczkowych w LOANDO Group zostało przeprowadzonych za pomocą urządzeń mobilnych. Komputery posłużyły do pobrania 34 proc pożyczek. To o 3 proc. więcej dla mobilu w porównaniu do sierpnia. Jak widać trend korzystania ze smartfonów i tabletów dotyczy również sektora lendtech.
Jest to radykalna zmiana względem roku ubiegłego, w którym akcenty były rozłożone w dokładnie odwrotnej konfiguracji. W analogicznym okresie 2018 roku, większość pożyczek została pobrana za pomocą urządzeń desktopowych (55 proc.), podczas gdy za pomocą urządzeń mobilnych zaciągnięto 45 proc. zobowiązań.
Profil pożyczkobiorcy online
Najczęstszymi klientami pożyczek online oferowanych za pośrednictwem LOANDO Group były osoby w wieku 25-34 lata – 45 proc. 35 proc. pożyczkobiorców było w wieku pomiędzy 35 a 44 lata. Co ciekawe, najmłodsi klienci LOANDO Group ponad 1/10 ogółu.
W stosunku do sierpnia o 3 proc. wzrósł odsetek osób w wieku 25-34 lata, o 1 proc. osób w wieku 35-44 lata oraz o 2 proc. osób w wieku 18-24 lata. LOANDO Group miało o 5 proc. mniej pożyczkobiorców w wieku 45-54 oraz o 1 proc. w wieku 55 +.
Pożyczki online za pomocą naszych platform nieznacznie częściej pobierały kobiety (58 proc.) To o 4 proc. więcej pań niż w sierpniu.
Więcej niż co trzeci z pożyczających online za pośrednictwem LOANDO Group jest mieszkańcem miasta do 250 tys. osób. Nieco mniejszym zainteresowaniem nasze produkty cieszą się w miejscowościach do 50 tys. mieszkańców (28 proc.), zaś aż 12 proc. naszych klientów stanowią mieszkańcy metropolii.
Osoby z wykształceniem średnim stanowiły dużo ponad połowę klientów korzystających z naszych usług w sierpniu 2019. Niespełna 30 proc. z nich to absolwenci szkół wyższych. Reszta (15 proc.) posiada wykształcenie zawodowe lub podstawowe.
Źródło: Loando