Przewodniczący Episkopatu, Abp Michalik, przekazał Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji pismo, w którym stwierdza, że w związku z tym, iż Biskupom nie udało się zająć wspólnego stanowiska, Konferencja Episkopatu Polski przekazuje sprawę wyboru inwestora Biskupom diecezji, które posiadają koncesje na nadawanie programów radiowych we własnych diecezjach. Zaskakującym jest zatem fakt, iż ks. Bogdan Kordula z Archidiecezji Krakowskiej nie będąc usatysfakcjonowanym stanowiskiem Ks. Abp Michalika, pozwolił sobie na skomentowanie Przewodniczącego Konferencji EP i wystosował pismo do Przewodniczącej KRRiTV sugerując podjęcie decyzji co do Spółki Nadawca na niekorzyść Radio Plus Polska Sp z o.o. W oparciu o pisemne stanowisko Przewodniczącego Episkopatu opinia ks. Korduli nie przedstawia zatem woli Strony Kościelnej.
Nieprawdziwe są rozpowszechniane w mediach przez ks. Kordulę oraz mec. Pawła Kuglarza spekulacje jakoby CR Media nie gwarantowało, a wręcz uniemożliwiało zachowanie społeczno-religijnego charakteru programowego stacji. Gwarancją taką jest zarówno produkowany przez nas od 1 kwietnia i nadawany przez 17 diecezji program, jak i konstrukcja zawartych umów gwarantujących realizację zapisów koncesyjnych dotyczących wyspecjalizowanego społeczno–religijnego charakteru programu. Na tej podstawie niektóre diecezje zdecydowały się na powołanie wspólnego przedsięwzięcia Radio Plus Polska – Zachód Sp. z o.o. oraz objęcie udziałów Radio Plus Polska Sp. z o.o. oraz Spółce Producenckiej Plus Polska Sp. z o.o. Umowa Spółki Radio Plus Polska Sp. z o.o. gwarantuje Stronie Kościelnej wpływ na treści rozpowszechniane w eterze. Tylko Prezes Zarządu może decydować o programie Radia Plus, a tego powołuje strona kościelna; wsparciem dla niego jest Rada Programowa złożona z Zarządu Spółki i Dyrektorów stacji radiowych będących w sieci.
Spółka – jak zawsze podkreślaliśmy – jest otwarta na nowych udziałowców. Mogą do niej przystąpić diecezje posiadające koncesje na nadawanie programu o charakterze religijno – społecznym. W tej chwili udziałowcami spółki Radio Plus Polska Sp. z o.o., w której udziały strony kościelnej wynoszą 20%, są trzy diecezje. Spółka produkuje program z którego korzysta 17 rozgłośni diecezjalnych (na podstawie umów z Radio Plus Polska Sp. z o.o., które weszły w życie 1 kwietnia 2005 r.).
Grupa Radiowa Ad.point (należąca do CR Media) ma różne radia. Szczycimy się naszym know-how w tej dziedzinie, opartym na doświadczeniu, badaniach rynkowych oraz umiejętności dostosowania programu do grupy docelowej.
W naszym portfelu są tak różne, o zupełnie odrębnych profilach stacje radiowe, jak Antyradio i Radio Warmia Mazury Wa-Ma. Warto podkreślić, iż Spółka Ad.point stając się w 2001 roku 100% akcjonariuszem Radia Warmia-Mazury Wa-MA SA nie zmieniła niczego co wcześniej było uzgodnione między Stroną kościelną a uprzednim Zarządem Spółki i po dzień dzisiejszy na antenie tego radia transmitowana jest Msza Św.
Wywoływanie na łamach mediów tematu Antyradia jest ewidentnym tematem zastępczym, w tendencyjny sposób mającym zdyskredytować nas jako inwestora. Dlaczego bowiem w takim razie przeszkodą w kontynuacji charakteru programowego stacji nie ma być np. rozrywkowo-sensacyjny tabloid lub sieć kasyn i automaty do gry będące w posiadaniu innego z potencjalnych inwestorów?
Zapewniamy, iż oferta Grupy Ad.point gwarantuje utrzymanie dotychczasowego charakteru Sieci, pod tym samym brandem i z zachowaniem charakteru programowego stacji. I nie są to tylko intencje, ale fakty, co Ad.point udowadnia swoimi dotychczasowymi działaniami w Radiu Plus Polska – Zachód Sp. z o.o.
Grupa CR Media w najtrudniejszym dla Radia Plus momencie przyszła Sieci z pomocą finansową oraz programową (udostępniła lokum, sprzęt do produkcji i emisji programu, zatrudniła zespół programowy, zapewniła finansowanie działalność) co pozwoliło na zachowanie sieci Radia Plus jako istotnego elementu polskiego rynku radiowego.